pondelok, 20 máj 2013 14:48

Duchovia medzi nami

(14 hlasov)

Zaspávate bez toho, aby ste mali pocit, že pri vašej posteli stojí niekto, kto tam nemá čo robiť? S tmou nemáte žiadny problém a nad nevysvetliteľnými zvukmi iba mávnete rukou? Po prečítaní tejto knihy sa môže všetko zmeniť!

Teda len v prípade, že informácie v nej dostatočne nepochopíte. Myslím, že čitatelia, ktorí po tomto kúsku siahnu, sa za niekoľko minút rozdelia na dva nezlučiteľné tábory. Jedni knihu zavrú po pár stranách a okamžite sa so zimomriavkami po celom tele začnú obzerať po miestnosti. Zo štekotu susedovho psa sa razom stane zavýjanie zblúdilej duše a ani to časté vŕzganie dverí už nebudú mať na svedomí staré pánty. Tí druhí zasa knihu dočítajú celú a poznatky z nej vstrebú natoľko, že pri každom nevysvetliteľnom šuchote sa pousmejú. Pretože konečne tento zážitok zažijú na vlastnej koži! Tak čo, do ktorej skupiny sa zaradíte vy?

Autorka knihy Hazel M. Denningová sa už niekoľko rokov venuje práci s duchmi a duchovnými bytosťami. Spolupracuje s niekoľkými médiami, ktoré s neviditeľnými entitami dokážu nadviazať rozhovor. Vystrašení ľudia im volajú s prosbou, aby im pomohli zbaviť sa niekoho, kto v ich príbytku robí šarapatu. Hazel počas svojej praxe navštívila desiatky domov a mnohým dušiam pomohla prejsť do inej dimenzie. V tejto knihe sa s nami delí o svoje zážitky, skúsenosti a pocity, a tiež nám vysvetľuje dôvody, prečo niektoré duše po smrti zostávajú na zemi.

„Vysvetlila mi, že niečo v jej dome sa dopúšťa hrubého násilia na jej rodine. Čosi ju vytiahlo za vlasy z postele a hodilo na podlahu. Sestru to zhodilo z gauča. V dome sa premiestňujú predmety a v noci pre hluk nemôžu spať.“

Nie je duch ako duch. Tento poznatok bol prvý, ktorý som počas čítania jasne pochopila. V jednotlivých kapitolách nám autorka na svojich zážitkoch demonštruje, že každá duša tu zostáva s odlišným zámerom. Existujú duchovia pomocníci, dobroprajní návštevníci, inšpirátori alebo tí, ktorých úmysel nie je celkom čistý. Môžu byť na našu zem pripútaní pocitom viny, pomsty, emóciami pozostalých alebo pri smrti zažili traumu, ktorá im jednoducho nedovolí odísť. Iní sa zasa na ceste do ďalšieho sveta stratili a zúfalo prosia o pomoc ľudí, ktorí sa pohybujú okolo nich.

„Ľudia často umierajú skôr, ako dokončia prácu, ktorú považujú za dôležitú, alebo obhajujú nejakú vec, na ktorej im veľmi záleží. Keď zomrú, pociťujú povinnosť svoj projekt dokončiť, a tak sa usilujú o jeho zavŕšenie prostredníctvom vnímavého jedinca. Na dotyčnú osobu potom pôsobí duch takou intenzitou, že tá preberá jeho myšlienky a pocity a pokladá ich za svoje.“

Autorka svoje rozprávanie rozdelila na dve časti. V prvej z nich si môžeme prečítať konkrétne prípady a spoznávať rôzne skupiny duchov. Táto časť je plná mrazivých príbehov a pre čitateľov je nesmierne pútavá. Sama som mala čo robiť, aby som sa od knihy aspoň na malú chvíľu dokázala odtrhnúť. V druhej časti sa Hazel venuje skôr vysvetľovaniu a ozrejmuje nám túto strašidelnú sféru viac do hĺbky. Rozpráva o tom, ako veľmi na nás môžu vplývať myšlienky iných, nielen zosnulých duší. Svoje tvrdenia tu takisto dokazuje na vlastných skúsenostiach. Druhá polovica knihy však už nie je tak čitateľsky atraktívna a dočíta ju len veľký nadšenec bažiaci po informáciách.

Hoci je na obálke knihy napísané, že Duchovia medzi nami sú „ohromujúcou zbierkou strašidelných príbehov“, ukrýva sa v nej omnoho viac. Autorkino rozprávanie nám pomáha zbaviť sa strachu. Akéhokoľvek. Strachu z neznámeho, z nevysvetliteľného a tiež zo smrti. Z našej i našich blízkych.

• Meno autora: Hazel M. Denningová
  • Počet strán: 244
  • Dátum vydania: pondelok, 01 január 2007