nedeľa, 16 december 2012 12:25

Byť sama

(9 hlasov)

Slobodná žena bez priateľa a bez záväzkov na 6 písmen? ... SINGLE. Kníh ako zbaliť chlapa, ako si ho udržať a uspokojiť je na trhu veľmi veľa. Konečne je tu kniha, ktorá hovorí o žene žijúcej v 21.storočí, keď je sama a bez partnera. O single žene.

Väčšina mojich známych ma pozná ako večne nezadanú. Príde mi to praktické a pohodlné. Už dlhšie Luciu registrujem ako ostrieľanú ženu, ktorá sa vie pohybovať vo vzťahoch. Preto keď som sa dozvedela, že vydala publikáciu o „singlovstve“, a keď som zbadala útlu ružovú knihu s obrovským titulkom BYŤ SAMA...Povedala som si, že ju musím mať!

Pokiaľ ste bez partnera, spoločnosť vás automaticky zaradí do kategórie namyslených, nepríjemných, sebeckých – v skratke do kategórie „niečo s ňou nie je v poriadku.“

Kúpila som si ju, začala čítať a...a zostala som sklamaná. Úprimne, čakala som viac. Ale poďme pekne po poriadku. Kto pozná Luciu Kollárovú vie, čo od nej očakávať. Nerobí jej najmenší problém odhaľovať súkromie pred verejnosťou, so svojimi čitateľmi komunikuje ako s kamarátmi, a to mi príde sympatické. Zamýšľa sa nad postavením single ženy v spoločnosti. Podľa nej, aj podľa mňa, je v jasnej nevýhode. Pokiaľ ste bez partnera, spoločnosť vás automaticky zaradí do kategórie namyslených, nepríjemných, sebeckých – v skratke do kategórie „niečo s ňou nie je v poriadku.“ Pri čítaní brožúrky, ako som ju familiárne nazvala, lebo je v nej množstvo odsekov, takže čistého textu nie je veľa, som stále prikyvovala hlavou. Myslím, že nezadané ženy sa v nej nájdu, a keď rozoberala fakt, že pokiaľ sa oblečie zadaná žena do spoločnosti zvodne, ostatní sa na muža pozerajú obdivne, so závisťou a kvitujú atraktívnosť jeho partnerky, zatiaľ čo keď sa rovnako zvodne oblečie nezadaná žena a príde do rovnakej spoločnosti, automaticky bude označená ako „žena na love“, ľahkých mravov či zúfalka...tlieskala som!

Nemohla som sa zbaviť pocitu, akoby chcela rýchlo vydať knihu a na posledné stránky knihy už nemala, čo uverejniť.

Netlieskala som však dlho. Na posledných približne tridsiatich stranách robí analýzu svojich obľúbených filmov a prikladá preklady piesní. Rozumiem, že sú k téme, vybrala piesne s témou rozchodu alebo zakázaných mužov, ale keď budem chcieť vedieť, čo znamená text jednotlivej piesne, tak si to nájdem na internete, nie? Tieto Luciine ťahy v knihe som nepochopila. Nemohla som sa zbaviť pocitu, akoby chcela rýchlo vydať knihu a na posledné stránky už nemala čo uverejniť.

Každopádne si myslím, že nezadané ženy nič nestratia tým, že si ju prečítajú. Mohla by osloviť najmä tie, ktoré sa vždy chytia do pasce mužovi – zvodcovi, ktorého baví hrať sa. Okrem toho má autorka vynikajúcu slovnú zásobu a nad tým, ako vyjadruje myšlienky, vždy žasnem.

nad tým, ako vyjadruje myšlienky, vždy žasnem

„Som presvedčená o tom, že najsprávnejšou cestou von zo zlomeného srdca – a verte mi, prežila som to na vlastnej koži – je nehľadať novú lásku programovo. Najlepšie je nehľadať ju vôbec. Užívať si samotu a vidieť ju pozitívne. Treba sa vrhnúť na bežné malé radosti zo života, drobné diamanty všedného dňa. Tešte sa z každej kávy s kamarátkou, z každého dobrého filmu, ktorý ste videli v kine, tešte sa z ľudí vo svojom okolí, z vrabca, čo vám každé ráno čviriká pred oknom. To láska k životu nás robí príťažlivými pre iných!"

Čítané 2575 krát