streda, 26 marec 2014 16:43

Za všetkým hľadaj chlapa

Alexander Dumas v jednom svojom diele napísal: „Cherchez la femme“ – Za všetkým hľadaj ženu. Tento román nám však ponúka trochu iný pohľad na realitu. Za všetkým hľadaj chlapa, peniaze a ženské intrigy. Nech si hovorí, kto chce, čo chce – muži a ženy sú si fifty:fifty.

Táto kniha ležala nedotknutá v mojej knižnici pomerne dlho. A to u mňa nebýva zvykom. Preto keď som naposledy hľadala niečo nenáročné, dala som jej šancu. Stojac pri poličkách s knihami som si prečítala prvé dve strany. Zapôsobili na mňa sviežo, mladistvo a humorne. Myslela som si, že pôjde o vtipný príbeh, ktorý bude rozoberať toľkokrát knižne opisovanú problematiku dnešných čias – poprepletané, domotané vzťahy, v akých sa len tak hocikto nevyzná. O pár hodín, keď som mala za sebou jej poslednú stránku, som svoj názor zmenila. Nešlo o typickú komédiu. Ani ružovkastú romantiku. Ani drsnú erotiku. A nie, nešlo ani o prehnane dramatický ľúbostný príbeh. Našťastie sa žiadne z mojich očakávaní nepotvrdilo.

Čo som teda v týchto popísaných stránkach našla? V prvom rade ľahké čítanie. V druhom rade postavu Elišky. Nie veľmi vypracovanú, no zato mala isté jedinečné povahové črty. V treťom rade humorný a ku koncu i jemne mysteriózny podtón. A v neposlednom rade príbeh, ktorý bol plný mužských a ženských postáv, ktorým šlo len o jedno – o vlastné šťastie a spokojnosť.

Eliška je v práci nová a hneď bola pozvaná na narodeninovú oslavu svojej kolegyne. Okrem toho, že trpí nespočetným množstvom fóbii, má aj ďalšiu neresť – ak si nedá pozor na vlastné slová, povie ľuďom tvrdo do očí, ako sa na vec pozerá ona:

„,Nechutí ti?´ vyštekla Zita so zachmúreným pohľadom na rozbrblaný zákusok. ,Hm, dobrý, ale kyslý,´ vyšla som s pravdou von skôr, ako stihol signál dobrého dojmu doraziť do mozgu. ,Kyslý?!´ opýtala sa Zita s výkričníkom v očiach, ktorý ma mal upozorniť, aby som napravila, čo sa ešte dá. ,Nie je už skysnutý?´ Ups, už to bolo vonku! Nestihla som si zahryznúť do jazyka. Všetky oči sa upreli na mňa, akoby som povedala niečo neodpustiteľné.“

Po čase v novom kolektíve dostane nálepku zlodejky mužov. Každý manžel či priateľ jej kolegýň alebo kamarátok po nej pokukuje, no Eliška sa s nikým neposunie o level vyššie. Ak to aj vyzerá, že sa schyľuje k vzťahu, o chvíľu je tento pocit preč... Jej kolegyne Zita, Lenka a Veronika však tiež nemajú úplne čistý štít. Kto je tu vlastne obávanou zlodejkou a kto sa môže pýšiť najširšími lakťami? Žarty idú bokom, keď sa príde na to, že sa obsah Eliškiných snov začína plniť. Vtedy intrigy, romantiku či humor vystrieda záblesk mysterióznosti.

Práve kvôli vnútornej rozmanitosti príbehu je veľmi ťažké zaradiť knihu do určitého žánru. Môžete čakať, že sa pousmejete i zasmejete, prudérnejšie sa možno trochu zapýria, občas vám na krk dýchne závan romantiky a pri veciach, ktoré sa dejú medzi nebom a zemou, si budete klásť mnoho otázok. Nesú v sebe naše myšlienky naozaj nejakú energiu? Skutočne sa nám všetko, čo do života vložíme, vráti?

Za všetkým hľadaj chlapa je jednoduchou, priemernou, i keď trošku zvláštnou oddychovkou. Zapáči sa najmä mladším ročníkom. Číta sa veľmi rýchlo, nie je sladkastá ani príliš kyslá, a hoci v sebe nemá veľkú dávku dynamiky, napriek tomu ma nenudila. Príbeh je uveriteľný, postavu Zity či Lenky poznáte možno „v inom obale“ i vy. Ak teda hľadáte knižného spoločníka, ktorý od vás nebude vyžadovať viac než menšiu dávku sústredenia, táto kniha by vám mohla vyhovieť.

Čítané 1434 krát
Viac z tejto kategórie: « Dublin street Kráska »