pondelok, 10 marec 2014 17:46

Láska ako prekážka

Zamilovanosť dokáže človeka zmeniť od základov. Zabúda na to, čím bol predtým, odhodí všetko, na čom mu záležalo a ku šťastiu mu stačí len pomyslenie na milovanú osobu. Vie sa uskromniť, sklopiť zrak... No oplatí sa to? Nie je láska a všetko to, čo s ňou ruka v ruke kráča, iba prekážkou?

Táto myšlienka nám je ponúknutá v druhej knihe Roberta Bryndzu, ktorej prekladu sme sa na Slovensku konečne dočkali. Svojím prezentovaním na trhu a obálkou sa zaradila medzi klasické ženské oddychovky. No ten, kto čítal predchádzajúcu knihu E-maily Coco Pinchardovej tuší, že z radu všedných a ničím neprekvapujúcich diel z tejto edície, bude príbeh o Coco vytŕčať. Svojím humorom, ľahkým, no stále atraktívnym dejom a postavou Coco, do ktorej sa jednoducho nedá nezamilovať.

Do Lásky ako prekážky som sa zahryzla s istotou. Vedela som, že nesklame, a tak aj bolo. Robert Bryndza dokázal niečo, čo v dnešnej modernej tvorbe nie je až také bežné. Do jedného príbehu zasadil nepatetickú romantiku, mnoho zábavy, napínavú drámu aj jemne kriminálnu zápletku. Celkom slušný výkon, nie? A to všetko v absolútnej harmónii, bez toho, aby sme mali z knihy pocit, že čítame zbytočne presýtený miš-maš.

Coco a jej priateľ Adam plánujú svoj vzťah povýšiť a začať spolu bývať pod jednou strechou. Všetko je na spadnutie, stačí len, aby Adam prišiel, uložil si svoje šaty do skrine a zubnú kefku do pohára v kúpeľni. Deň predtým, ako tento životne dôležitý krok plánujú zrealizovať, Adam cúvne. Bez vysvetlenia. Preruší s Coco kontakt a chce, aby šiel každý svojou cestou. Coco to však nedá a začína pátrať po príčine. Onedlho vyjde najavo, že jej milovaný je podozrivý zo sprenevery obrovskej sumy peňazí. Coco odmieta Adamove pokusy ochrániť ju pred týmto zmätkom a hrdo sa postaví na jeho stranu. Musí sa presťahovať, vydanie jej novej knihy sa presúva na neurčito. Dokonalý a harmonický život sa rúca „len“ kvôli láske. Coco musí za každú cenu prísť na to, ako Adamovu česť obhájiť. A ten, kto ju pozná, vie, že to bude veľká zábava!

„Vravel mi, že ma včera prišla pozrieť babka Etela aj s kamoškou Irenou, ale nedošlo im, že Abercombie je obchod s oblečením. Babka šla k pokladnici a objednala malý radler a portské víno s citrónom. Babka bola strašne drzá k chalanovi pri pokladnici. Keď povedal, že jej drink nepredá, tak začala na neho útočiť, či má niečo proti starým ľuďom. Medzitým vtrhla za pokladnicu, chcela si naliať drink sama.“

Tak ako predchádzajúca kniha, aj táto je písaná vo forme emailov. Ak by som dostávala také vtipné, trefné a farbisto vyrozprávané správy, asi by som na svojej emailovej schránke visela 24 hodín denne. Coco ako literárna postava dostala do vienka úžasný rozprávačský dar a všetko, čo v priebehu dňa zažije, preposiela ďalej svojim priateľom Marike a Chrisovi, literárnej agentke Angie či synovi Rosencrantzovi. Aj tieto postavy sú vypracované do špiku kostí, preto niet divu, že keď sa stretnú pekne pokope, je to jedna veľká napínavá komédia.

Okrem úžasne spracovaného príbehu, skvelej kombinácie mnohých prvkov a nezabudnuteľných postáv, mi imponovala ešte jedna vec. Vďaka knihám Roberta Bryndzu sa svet dozvedá o Slovensku! Prečítať si o našich mestách, známych podnikoch či vianočných tradíciách v knižke zahraničného autora bolo celkom osviežujúce a zaujímavé. Hlavne preto, že som sa na Slovensko dívala očami Coco.

„UFO je úžasná reštika v tvare lietajúceho taniera :), leží vysoko nad mostom s výhľadom na celú Bratislavu a Rakúsko. Dostaneš sa tam výťahom, ktorý ťa vyvezie vo veľmi čudnom uhle.“

Hľadáte netradičný a v mnohých aspektoch špecifický príbeh? Nech sa páči, vyskúšajte Lásku ako prekážku. Ak máte obavy, že bez prečítania predošlého dielu budete v príbehu iba naslepo tápať, žiadne strachy. Táto kniha je zážitkom sama o sebe.

Čítané 1507 krát