sobota, 27 apríl 2019 10:00

Vikomtovo tajomstvo

Jane vyhľadá Dominicka po dvanástich rokoch s prosbou, aby jej pomohol nájsť jej sesternicu. Neverí, že ešte budú môcť oživiť ich niekdajšiu lásku. Čím viac času ale spolu trávia, tým viac je jasné, že im láska dáva druhú šancu.

Ďalšie pokračovanie série o Vojvodových mužoch. Že neviete, kto boli Vojvodovi muži? Tak nazývajú vyšetrovateľov Mantonovej detektívnej kancelárie. Vyšetrovateľmi sú súrodenci, ich bratranec a vojvoda, po ktorom začali členov tejto detektívnej kancelárie nazývať. O všetkých členoch a ich životných osudoch si môžete prečítať v sérii Vojvodovi muži.

Vikomtovo tajomstvo je príbehom Dominicka Rathmoora. Ak ste už čítali knihu Vojvodova túžba, viete, že Dominick (Dom) je vlastným bratom Georga Rathmoora. Vlastným preto, že Dominick sa postavil proti Georgovi, keď chcel chrániť svojich nevlastných súrodencov, Tristana a Lisette, pred Georgovým hnevom. George Dominicka vydedil, takže sa z neho stal chudobný človek bez peňazí a spoločenského postavenia. Musel zanechať štúdium práva a nájsť si prácu. Kým si otvoril vlastnú detektívnu kanceláriu, pracoval ako policajt, vyšetrovateľ, dokonca pracoval ako tajný agent.

Kým si otvoril vlastnú detektívnu kanceláriu, pracoval ako policajt, vyšetrovateľ, dokonca pracoval ako tajný agent.

Okrem štúdia sa musel vzdať aj milovanej Jane. Jane Vernonová mala v tom čase iba sedemnásť rokov a Dominicka milovala. On ale nezniesol predstavu, že si vezme za ženu urodzenú dámu a budú spolu bývať v prenajatých bytoch, nebude mať peniaze na to, aby ju sprevádzal na obľúbené opery, do divadla, nebude si môcť dovoliť kúpiť jej krásne šaty... Klamstvom prinútil Jane, aby zásnuby zrušila.

„Otvoril ústa. Keď prijala pozvanie zmeniť bozk na intímnejší a preskúmala ich vnútro malými, prudkými prienikmi hebkého jazyka, jasal. Keď sa z hĺbky hrdla vydral ston a majetnícky si zaplietla prsty do jeho vlasov, už sa viac nedokázal ovládnuť. Objal ju okolo drieku a prudko si ju pritiahol. Keď stuhla, na zlomok sekundy sa zľakol, že zareagoval príliš unáhlene. Ale potom sa mu priam roztopila v náručí a ovinula mu ruky okolo krku. V mysli mal zrazu prázdno.“

S Jane sa opäť stretáva po dvanástich rokoch. Jeho brat, George, zomrel bez toho, aby splodil syna. Dominick sa vracia na panstvo, aby sa stal jeho novým pánom, keď ho navštívi Jane. Staršia o dvanásť rokov, zasnúbená s vikomtom a s prosbou. Jej sesternica Nancy, vdova po Georgovi, sa stratila. Jane, rozhodnutá prehltnúť vlastnú pýchu, požiada Doma o pomoc pri jej hľadaní, pretože sa bojí, že Nancy hrozí nebezpečenstvo. Ak totiž porodí Georgovo dieťa, Dominick opäť príde o znovunadobudnutý majetok a titul.

Klamstvom prinútil Jane, aby zásnuby zrušila.

Jane za tie roky voči Domovi zatrpkla. Čakala na neho dvanásť rokov, aby sa jej prišiel ospravedlniť a požiadať o odpustenie a znova aj o ruku. Takto odhodlaná ho žiada o pomoc pri hľadaní sesternice. Čím viac času ale spolu trávia, tým ťažšie je držať sa odmietavého postoja. Spočiatku chce iba nájsť Nancy. Verí, že v sebe zadusila všetku lásku, ktorú kedysi k Domovi prechovávala. Keď si ale k sebe opäť nájdu cestu, začína byť vo svojich citoch stratená.

Vojvodovi muži

Ak sledujete osudy vyšetrovateľov z tejto detektívnej kancelárie, bude sa vám páčiť aj príbeh o Dominickovi a Jane. Ich vzťah je plný prekážok, ktoré nezmizli ani po mnohých rokoch, čo sa nevideli. Obaja museli dospieť, aby pochopili, že aj napriek svojim povahám a chybám, ktorých sa dopustili ako neskúsení, patria k sebe. Ani teraz to ale nebudú mať ľahké. Obaja poznačení životom bez toho druhého, navyše Jane zasnúbená s vikomtom, bojujú nielen so svojimi citmi, ale aj s vášňou, ktorá po celé tie roky odlúčenia driemala kdesi pod povrchom.

Keď dajú svojim citom voľný priechod, objavia to, čo po celý čas iba tušili. Lásku, neutíchajúcu vášeň a stratenú Nancy, ktorej hľadanie ich zblížilo viac, ako by si kedy trúfali predstaviť.

„Zastonal a bozk sa zmenil na hlbší. Používal pery a jazyk, pátral vnútri jej úst a skúmal ju tak jemne, až ju tým ohromil. Očaril. Zmiatol. V bruchu sa jej hromadila čosi príjemné a zároveň cudzie, druh túžby, ktorý s Edwinom nikdy nepociťovala. Nepociťovala ho so žiadnym iným mužom. Len s Domom. Znova si ju pritiahol a pevne ju zovrel v ďalšom nádhernom bozku. Tento bol však lačnejší, žiadostivejší. Jazykom pohyboval v jej ústach v rytme, ktorý ju roztriasol a rozpálil. Palcami jej hladkal hrdlo a zrýchľoval tep. Vďakabohu, že tam bola stena, ktorá ju držala na nohách, inak by sa určite rozpustila na mláku. Lebo po všetkom tých rokoch odlúčenia sa s ňou nemaznal. A ona mu to dovolila.“

Keď dajú svojim citom voľný priechod, objavia to, čo po celý čas iba tušili.

Ak sa rozhodnete spoznať osud ďalšieho z vyšetrovateľov detektívnej kancelárie, čaká vás vzrušujúca cesta plná prekvapení, vášne, hádok, ale aj lásky a vášnivého milovania. Jane je totiž bojovná žena, ktorá sa nerada vzdáva. Je dosť prefíkaná, aby ženskými zbraňami presvedčila Doma, aby sa jej venoval a zobral na vedomie, že nie je iba obyčajná rozmarná ženská. Jej postrehy a úvahy sa po ostrých výmenách názorov stretli s uznaním, čo od jeho bratov nepočuje len tak hocikto. Je aj pomerne drzá, pretože sa nebojí povedať svoj názor a vôbec nie je ten typ ženy, ktorá bez reptania a boja urobí presne to, čo jej muž povie.

Opäť sa stretávame s Lisette a vojvodom Maxom a Tristanom. Táto séria o súrodencoch a ich osudoch sa mi celkom pozdáva. Príbehy sú navzájom prepojené, aj keď každý tvorí samostatný príbeh. Nezáleží teda na poradí, v akom knihy čítate. V sérii Vojvodovi muži vyšli aj tieto knihy: Vojvodova túžba, Stratená nevesta, Zvedený záletník.

• Meno autora: Sabrina Jeffries
  • Knihu vydalo: Slovenský spisovateľ
  • Počet strán: 296