štvrtok, 31 október 2013 22:55

Vzťahová níž

Tlaková níž. To je vtedy, keď tlak vzduchu nebezpečne klesá, vás príšerne bolí hlava a najradšej by ste celý deň preležali v posteli s knihou, napríklad aj s „evitovkou" Vzťahová níž. A ozaj, čo sa vlastne stane, keď zájde slnko a nám naprší do našich citových dobrodružstiev a bláznivých úletov?

Možno sa to stalo aj vám. Že ste si boli istí svojimi životnými krokmi a rozhodnutiami, mysliac si, že máte všetko pod kontrolou a fráza „toto sa mne nikdy nestane“ je pre vás definitívna. Rozprávačmi týchto príbehov sú obyčajní ľudia, z ktorých jeden víťazí a druhý odchádza so zlomeným srdcom a kufrom spomienok. Bitka na vzťahovom poli je tu odjakživa a hoci sme dennodenne svedkami rozpadajúcich sa manželstiev či nefunkčného spolunažívania dvoch duší, aj tak nás zaskočí, keď sa zrazu sami staneme obeťou osudových stretnutí a náhleho citového vzplanutia. Ale tak to už na svete chodí, veď nie každú búrku možno predvídať...

Ale tak už to na svete chodí, veď nie každú búrku možno predvídať...

Martina je talentovaná hudobníčka v najlepších rokoch, ktorá má všetko - nádherné vlasy, dcéru v puberte, sestru dvojičku a po dlhom čase aj poctivo vydretú hru na prvých husliach v Bratislavskej filharmónii. Jej rodičia sú spolu šťastní už roky rokúce, mama je posadnutá zdravou výživou a otec je uznávaný meteorológ. A muži? Tých bolo v jej živote niekoľko, ale ani jeden sa v jej srdci a posteli dlho neohrial. Niežeby to s nimi nevedela, ale ona skrátka nie je ten typ ženy, ktorá by raz chcela mať klasickú domácnosť s teplou polievkou a drahou súpravou ozdobných tanierov.

A muži? Tých bolo v jej živote niekoľko, ale ani jeden sa v jej srdci a posteli dlho neohrial.

Všetko sa zmení v jeden večer na jej obľúbenom hudobnom festivale, kde spozná Martina, ktorý jej pomôže zmierniť jej fóbiu z búrok. Dokáže sa však kvôli láske vzdať svojej vášne k husľovému sláku a Paganinimu?

„Bola som Martinom a Martinovým telom posadnutá. Vravela som mu to a jemu sa to páčilo. Milovali sme sa v každom kúte môjho bytu, trochu čudne som sa cítila v Dominikinej izbe, ale aj na ten pocit bizarnosti som zabudla, keď mi z malých chlapčenských pŕs stiahol podprsenku a hral sa s nimi, až som kričala na celý barak. Hrávala som mu nahá na husliach. Stála som pred ním, vlasmi som si zakryla všetko, čo som na dennom svetle ukazovala len placho a s trochou rozpakov, hrala som, čo mi napadlo, a sledovala jeho sústredený pohľad, jeho vzrušenie, niekedy možno aj dojatie, neviem... Jedli sme v mojej posteli, pozoroval ma pri tom a často mi nedovolil prehltnúť posledný kúsok, vrhal sa na mňa, akoby sme neboli jedno telo deň alebo hodinu predtým.“

Majte svoje sny, nech sa vám plnia a robia vás šťastnými.

Kniha najpredávanejšej slovenskej autorky ponúka všetko, čo dnešná moderná žena potrebuje počuť, cítiť a vedieť. Turbulentný príbeh v kabelkovom formáte, ktorý zhltnete na posedenie, je určený všetkým mamám, dievčatám i babičkám, ktoré vedia, čo chcú a idú si za tým. Hoci je koniec románu nebezpečne predvídateľný a možno nie všetky sa s ním stotožnia, nič neuberá na jeho kvalite a ľahkosti, s akou je napísaný. Jeho sviežosť a dynamickosť nepocítite len v samotnej zápletke, ale aj v jazyku, s ktorým sa Evita naozaj vyhrala. Majte svoje sny, nech sa vám plnia a robia vás a vašich blízkych šťastnými.

Čítané 2043 krát
Viac z tejto kategórie: « Obnažená Zlodeji bozkov »