piatok, 26 október 2018 08:31

Dievča z kalendára 3 Doporučený

Vyberám si tak z ponuky detektívok, vyberám a ahaho, túto nepoznám. Aj keď názov mi je trochu povedomý... Však dobre, beriem, skúsim. Hm. Akoby som to poznať mohla, keď to žiadna detektívka nie je?!

Niežeby som teda čítala len kriminálne príbehy, to nie. Jednému žánru sa však vyhýbam. Romantike. Príbehom, v ktorých je už na začiatku jasné, ako to celé skončí, proste neverím, nemajú ma čím prekvapiť ani zaujať. Nuž ale – nevzdám sa predsa bez boja! Navyše, romantika okorenená erotikou, to by vlastne nemuselo byť také zlé...

Mia pracuje v luxusnej eskortnej službe.

Séria kníh Dievča z kalendára je o Mii, neúspešnej herečke a čašníčke, ktorá musí vinou osudu splatiť otcov závratný dlh, rovný milión dolárov. Najjednoduchší spôsob, ako to urobiť, je zamestnať sa v luxusnej eskortnej službe. Mia sa stane spoločníčkou a každý mesiac strávi s iným mužom. Raz ako snúbenica, inokedy ako modelka či tanečníčka, alebo dokonca ako sestra. Hrá úlohy, na ktoré si ju jej klienti najímajú. Cena za jej služby nie je nízka, rovných sto tisíc dolárov na mesiac. Ale pozor, sex v cene nie je. Ten je totiž zadarmo.

„,Vari nespávaš so všetkými svojimi klientmi? Veď si eskortná spoločníčka.´ To slovo akoby vyjadrovalo všetko.
Tresla som pohárom o stôl tak silno, až sa tekutina vyliala. ,Spávam s kým ja chcem a kedy chcem. Nie je to súčasť zmluvy. Som spoločníčka, nie pobehlica.´ Prudko som vydýchla a pokračovala som. ,Ponúkam svoju spoločnosť a plním priania klientov, ale to neznamená, že s nimi aj spávam,´ dodala som podráždene, hoci to nebola celkom pravda, lebo s niektorými som aj spávala.“

Ide o obchod alebo niečo viac?

V tretej časti má Mia za sebou prvý polrok odpracovaný v eskortnej službe, splatených šesťstotisíc a šesť nových priateľov. Plus priateľov tých priateľov, iste. Toto bola asi najväčšia slabina knihy. Miu si najímajú bohatí muži, ona je tovar, ktorý si kúpia, resp. jej spoločnosť je tovarom, no napriek výsostne obchodným podmienkam sa z takmer všetkých jej klientov stanú skvelí priatelia, dobre že nie rodina. Starajú sa o jej blaho, chcú pre ňu len to najlepšie, obetujú sa kvôli nej – a ja si vravím, čože? Rozprávka o Popoluške zmiešaná s filmom Pretty woman – ale tam aspoň išlo len o jedného chlapa. Tu ide každý mesiac o iného.

Mesiace júl, august a september jej prinesú hlavnú postavu v klipe slávneho rappera, rolu nevlastnej sestry, priznanú lásku, ale tiež problémy, keď kvôli zhoršenému zdravotnému stavu svojho otca nenastúpi v deviatom mesiaci do práce. Ohrozená je celá jej rodina a Mia bojuje ako vie, aby z problémov vybŕdla.

Luxusná spoločníčka vníma samu seba ako hráčku, rada sa s mužmi hrá, sex je v jej živote dôležitý. Hoci je zaľúbená do jedného z tých mužov, pre ktorého pracovala, bez problémov sa vyspí aj s ďalšími, pretože telo je pre ňu tým, kto velí. Inak sú ale tí muži dosť nudní, aspoň v tretej časti, všetci sú vlastne rovnakí, každému tričko tesne obopína vypracované svaly na rukách. Prvýkrát to bolo fajn, ale keď bol každý z nich taký istý, už to bolo otrepané.

„Už v tej chvíli som chcela viac, túžila som pocítiť jeho dotyky na celom tele, od hlavy až po končeky prstov na nohách. Predstavovala som si, že ma celú obklopí. To bolo všetko, po čom som v tej chvíli prahla. Wes mi zatiaľ obracal hlavu z bok a na bok a bozkával ma hlbšie a vášnivejšie, ako to bolo vhodné na verejnosti.“

Každý mesiac iný muž.

Aby som nebola nespravodlivá: hlavná hrdinka nie je zlý človek, to vôbec, túto prácu prijala, aby zarobila na splatenie otcových dlhov, dokonca zažila aj veľmi zlý útok na svoju osobu, ktorý ju poznačil, no jej konanie a správanie sa sú nedôveryhodné. Hoci vám jej možno bude chvíľami ľúto, ona si zároveň užíva plnými dúškami všetky lákavé ponuky života. Teda mužov. A ich bohatstvo.

Pokus Audrey Carlanovej vdýchnuť Mii hĺbku sa podľa mňa nepodaril. Knižka je plochá, hoci dejové zvraty sú občas zaujímavé, nič pri čítaní neprekvapí. Skôr ešte podráždi. Hlavne oslovenie „zlatko“: zlatko si hovoria navzájom milenci súčasní aj bývalí, ženy mužom i muži ženám, tety neteriam, bratia sestrám a sestry bratom, a v podstate aj známi si tak vravia. A tak sú všetci len nekreatívnym zlatkom.

Dievča z kalendára je sériou, ktorá sľubuje viac, ako môže splniť. Ak však vyslovene hľadáte knihy, ktoré sú úplnou oddychovkou, pri ktorej si aj mozog môže zobrať voľno, alebo ste mimoriadne romantické duše, ktoré i eskortnej dievčine doprajú veľkú lásku, možno nebudete úplne sklamaní.

• Meno autora: Audrey Carlanová
  • Počet strán: 344
  • Dátum vydania: nedeľa, 01 január 2017