streda, 10 október 2018 09:20

Stratená nevesta

Isa a Victor sa proti svojej vôli stanú spolupáchateľmi pri krádeži kráľovských šperkov. Ich životy sa na dlhých desať rokov rozídu, aby sa stretli za iných okolností. Dokážu spolu prekonať minulosť, ktorá sa im pripomenula?

Ak ste si obľúbili hrdinov z knihy Vojvodova túžba o mladej a odvážnej Lisette, ktorej sa podarilo upútať pozornosť a skrotiť divokého vojvodu z Lyonsu, určite si spomínate aj na detektívnu kanceláriu, ktorú si vojvoda spolu s vlastným a nevlastným Lissetiným bratom otvorili.

Je pripravený sa jej pomstiť za to, ako ho ranila a ponížila

Lisettini bratia sa živili ako detektívi a Lisette im kanceláriu riadila. Možno si tiež spomínate, že vojvoda z Lyonsu, Max, našiel svojho bratranca, o ktorom ani netušil, že vôbec existuje. Victor Cale sa tak po mnohých rokoch dozvedel pravdu o svojom otcovi, Maxovom strýkovi. Na svoj nový titul a postavenie v spoločnosti si musel najprv zvyknúť. Túto nečakanú slobodu a dostatok financií sa rozhodne využiť na hľadanie svojej stratenej manželky. Tá pred desiatimi rokmi ukradla kráľovský náhrdelník a spolu so sestrou a jej manželom sa vyparili – tohto scenára sa dlhých desať rokov drží. Je pripravený sa jej pomstiť za to, ako ho ranila a ponížila.

V službách vojvodu

Victor si výsady bohatého šľachtica užíva niekoľko týždňov, no vôbec nie je spokojný. Ako bývalý vojak sa v spoločnosti, kde je každodennou témou rozhovorov lov na zver či móda, veľmi nudí. Rozhodne sa, že pomôže Dominickovi a Tristanovi s riešením detektívnych prípadov.

Bratranci mu dajú možnosť, a tak dostane svoj prvý prípad. Istá vdova ich prosí o pomoc, aby zistili všetko o istej Sofii Frankeovej, s ktorou jej syn trávi veľa času. Sofia je od jej syna Ruperta o desať rokov staršia, no čo je ešte horšie, pracuje vo svojom vlastnom klenotníctve! Pre vdovu Lochlawovú neprichádza do úvahy, aby slečny pracovali! Skôr, ako sa Victor pustí do zbierania informácií o Sofii, vdova ich stihne zoznámiť. Sofia Frankeová ale nie je nikto iný ako jeho stratená manželka, Isabella Caleová.

Sofia Frankeová ale nie je nikto iný ako jeho stratená manželka, Izabella Caleová

„Temný záblesk v jeho očiach jej napovedal, že to myslí vážne. A rovnako aj hrôzostrašný mráz, ktorý jej prešiel po chrbte. Keď si predstavila, že bude opäť s ním, jej telo zaplavila taká túžba, až jej zovrelo žalúdok a v ústach vyschlo."

Krádež, klamstvo, intrigy

Isabella sa nestačí diviť, ako ju Victor po desiatich rokoch našiel. Ich stretnutie však malo trpkú príchuť. Na to, aby ste pochopili, prečo medzi nimi vznikla priepasť, musím priblížiť udalosť spred desiatich rokov. Isa a Jacoba sú sestry, no veľmi skoro prišli o otca, známeho klenotníka. Jacoba sa vydala za Gerharda, chamtivého chlapa. Isa zdedila po otcovi talent na výrobu šperkov, čo si všimol aj Gerhard a chcel to využiť. V klenotníctve, kde Isa už ako mladá pracovala, vyrobila napodobeninu kráľovských šperkov. Jacoba a Gerhard pravé šperky ukradli a nahradili ich falošnými. Isa už v tom čase bola vydatá za Victora. Jacobe sa klamstvom podarilo manželov oddeliť. S Isou v noc krádeže ušli a nechala Victorovi odkaz, že Isa ho opúšťa, pretože pre ňu nikdy nebol dosť dobrý. Ise zase nahovoria, že ukradnúť šperky im pomohol Victor, ktorý sa teraz skrýva a neskôr sa k nim pripojí.

Úspešná klenotníčka

Ise sa od Jacoby podarilo utiecť práve do Edinburgu. Presvedčíla klenotníka, aby ju k sebe prijal ako učňa. Teraz, po desiatich rokoch, spolu s pánom Gordonom vlastnia malé klenotníctvo, ktoré predáva aj šperky z falošných kameňov, tzv. štrasové šperky. Keď sa Victorovi podarí ostať osamote s Isou, je to stretnutie plné výčitiek, poloprávd a bolesti. Časom ale zistia, že Jacoba s Gerhardom s nimi hrali špinavú hru a oboch oklamali. Snažia sa oživiť dôveru, pretože si ani jeden z nich nie je istý úmyslami toho druhého. Obdobie zmierovania a silných citov poteší každú čitateľku. Aj keď sú si obaja istí svojimi citmi, Isa stále pred manželom tají jedno tajomstvo. Victor sa ho dozvie vo veľmi chúlostivej chvíli. Nie je však čas na výčitky, pretože sa v ich životoch opäť objaví Jacoba a Gerhard a vydierajú ich. Je načase uzavrieť túto bolestivú kapitolu ich životov. Dokážu to ale bez pomoci svojich najbližších? A je možné nechať minulosť minulosťou? Sú Isine a Victorove city dosť silné na to, aby spolu zvládli aj túto skúšku?

Aj keď sú si obaja istí svojimi citmi, Isa stále pred manželom tají jedno tajomstvo.

„Prerušil ju hladným bozkom, ktorý zmietol celú jej obranu. Zovrel jej ramená a zdvihol ju na špičky, aby ju mohol nenásytne bozkávať, čím len rozdúchal Isinu túžbu. Objala ho okolo krku, aby udržala rovnováhu. Zabudla, aký je silný a ako sa jej páčilo, ako dobre je stavaný. Keď si spomenula na opojné dni, kým ich od seba odtrhli, nemohla si pomôcť – túžila po ňom. Chcela ho mať hneď teraz. Tajne po ňom túžila, odkedy ju našiel."

Vojvodovi muži

Ak sa vám páčil príbeh o vojvodovi z Lyosu, Maximilanovi Caleovi a Lisette, bude sa vám páčiť aj príbeh o Ise a Victorovi. Autorka vytvorila minisériu s podnázvom Vojvodovi muži, ktorí sú zoskupení práve okolo Maxa. Knihy spájajú nielen postavy, ale sčasti aj príbehy jednotlivých členov detektívnej kancelárie. Nemusíte mať ale obavy, že ak nebudete čítať knihy v správnom poradí, unikne vám niečo dôležité. Príbehy sú samostatné a nezávislé jeden od druhého. Keď už ale budete čítať ďalšiu a ďalšiu knihu, autorka nenápadne vsunula pripomienky alebo pre niekoho lákadlo na iné príbehy zo série.

„Dopekla s tým, že má nad ňou takú moc. Je to nadržaný darebák a presvedčivý diabol, ale jej to neprekážalo – kým je to jej darebák a jej diabol.“

Príbeh o znovu nájdenej láske sa mi veľmi páčil. Dej bol rýchly, plný zvratov a prekvapení a zápletka nepredvídateľná. Možno kniha sklame tých, ktorí čakajú viac pikantných a zakázaných strán, no myslím, že uzmierovanie manželov budete prežívať aj vy dosť intenzívne.

• Meno autora: Sabrina Jeffriesová
  • Knihu vydalo: Slovenský spisovateľ
  • Počet strán: 272