streda, 10 október 2018 09:08

Bosorkina dcéra

Aký život čaká Sorayu, ktorej v žilách koluje maurská krv? Zelené oči, vlasy čierne ako uhoľ a prenikavý pohľad, ktorý vás buď očarí alebo vám počaruje.

Izabellu vydali za veľmi zlého a násilníckeho veľmoža de Vascada. Keďže mu po niekoľkých rokoch neporodila dediča, z pomsty ju predal do háremu emira Sarumma al-Kadera. Ten sa do nej zamiloval, bola pre neho životnou láskou. Izabella porodila syna Alika a dcéru Sorayu. Keď sa to dopočul de Vascado, nevedel, koho od zlosti prvého zbiť. Jej predaj považoval pre svoju ženu za dosť veľký trest. Namiesto toho si žila v bohatstve a s človekom, ktorý ju zbožňoval. Rozhodol sa jej pomstiť. Vylákal Sorayu von z paláca a keď ju matka išla hľadať, Izabellu chytil, obvinil z kacírstva a upálil na hranici ako bosorku. Soraya videla, ako jej matka zomiera. Našťastie sa jej pestúnke podarilo ukryť ju v ďalekých horách v kláštore, kde sa o ňu mníšky celých osem rokov starali. Pestúnka sľúbila, že privedie pomoc a odvedie ju domov k otcovi.

Netušili, čo by francúzsky vojak mohol robiť tak ďaleko od rodnej krajiny a navyše úplne sám, bez vojska, v čase mieru

Soraya

Zo svojho života s pestúnkou a matkou si pamätala, aký svet je tam vonku, preto s pokorou prijala život za kláštornými múrmi. Cítila, že jej svet sa ale čoskoro zmení. Cítila, že jej poslaním nie je žiť v chudobe a čistote ako mníška, ale čaká ju dobrodružstvo, možno láska. Jedného dňa priviedol kňaz z  dediny raneného vojaka. Mníšky ho vyliečili, no netušili, čo by francúzsky vojak mohol robiť tak ďaleko od rodnej krajiny a navyše úplne sám, bez vojska, v čase mieru.

Soraya sa to čoskoro mala dozvedieť. Jej otca väznili vo francúzskom väzení a nechcel sa vykúpiť ani výmenou za rodinné šperky. Markíz Bernard de Brémy sa s emirom dohodol, že si Sorayu odvedie k sebe na hrad a zabezpečí jej kráľovu ochranu. Výmenou za jej nový domov a emirovu slobodu žiadal rodinné šperky a poklady. Keď sa emir dopočul, že jeho dcéra žije, na obchod pristúpil. Pod jedinou podmienkou – Soraya si sama musí vybrať, či ostane s Bernardom ako jeho manželka alebo odíde s otcom do nového domova.

Keď ale Bernard prvýkrát Sorayu uvidel, pochopil, prečo ju musia mníšky skrývať. Jej krása vyrážala dych. Jej oči mali farbu smaragdu, vlasy dlhé a čierne ako uhoľ, opálená pokožka a pokoj, ktorý okolo seba šírila. Zamiloval sa do nej. Spoločne s manželom Bernardom sa vydala na cestu do jej nového domova.

Jej oči mali farbu smaragdu, vlasy dlhé a čierne ako uhoľ, opálená pokožka a pokoj, ktorý okolo seba šírila.

„Keď Bernard vošiel do chyže, už napoly spala, opretá o kamenný kozub. Oheň jej ožaroval tvár, z ktorej lejak zmyl mastičky. Všimol si, že má modravé pery a sedela na studenej dlážke v kaluži vody, ktorá stiekla z premočených šiat. Jemne ňou zatriasol, no ona ho nevnímala. Vyzliekol ju z mníšskej sutany a zostal v nemom úžase. Bola dokonalá. Prsia mala neveľké, ale okrúhle ako jabĺčka, s ružovou bradavkou uprostred, a driek mala taký štíhly, že by ho obopol prstami. Ako zhypnotizovaný sa díval na boky spiacej krásavice. Rýchlo ju zababušil do mäkkých kožušín. Plytko dýchal a krv mu búšila v spánkoch. Priam horel od návalu prudkej túžby.“

Nový domov, nový začiatok

Po príchode na hrad ich čakalo vrúcne privítanie Bernardovej starej mamy, ktorá bola dovtedy paňou hradu. Soraya sa jej zapáčila a pochopila, že je pre Bernarda rovnocennou partnerkou, aj preto, že v nej koluje maurská krv, ktorá nezaprie odvahu a bojovnosť. Nie všetci obyvatelia hradu boli však z tejto zmeny nadšení. Nadšený a spokojný s vývojom udalostí bol ale de Vascado, ktorému špehovia prezradili, kde sa Soraya nachádza. Ten hnaný túžbou po pomste a nenávisťou zosnoval plán, ako toto šťastie mladomanželom prekaziť a ako ich životy premeniť na bezútešné dni.

Rozprávková romanca

Knihy tejto slovenskej spisovateľky sú ako rozprávky, ktorých súčasťou by sme mnohokrát chceli byť aj my. Príbeh o Sorayi a Bernardovi autorka výnimočne zasadila mimo nášho územia, do ďalekého Francúzska s príchuťou exotiky. Postavu hlavnej hrdinky sa veľmi rýchlo zamilujete. Okrem toho, že bola veľmi krásna, vyžarovala z nej aj vnútorná krása a pokora, ale zároveň aj temperament, charakteristický pre maurskú kultúru. Ani jej šťastie v náručí manžela však nemalo trvať dlho. Autorkino rozprávanie vás veľmi ľahko strhne do deja. Budete dýchať so Sorayou, prežívať jej strach a čakať, čo sa stane a či sa vôbec ešte niekedy s Bernardom uvidí.

Rozprávanie vás veľmi ľahko strhne do deja. Budete dýchať so Sorayou, prežívať jej strach

„Soraya sa pomrvila, jemne zavadila kolenom o epicentrum Bernardovej túžby a to ho ešte väčšmi vzrušilo. Stvrdol ako skala a ledva lapal po dychu. Vidina horúcej vášne mu zatemňovala myseľ. Už nechcel čakať. Dlane ho svrbeli, tak veľmi túžil dotýkať sa jej. Najprv len zľahka, ako pierkom ju pohladil po broskyňovom stehne, sťaby bolo zo vzácneho porcelánu. Prstami krúžil po jej pokožke a jemne, jemnučko, centimeter po centimetri vyhŕňal nočnú košieľku. Prstami prešiel po boku, po výraznej priehlbine štíhleho pása, až sa dostal k pahorkom pŕs.“

Príbeh je bez veľkých odbočení, no plný emócií, lásky a erotiky, ktoré strhnú čitateľky natoľko, že bude veľmi ťažké odložiť knihu na nočný stolík a ísť spať. Páči sa mi jednoznačné rozdelenie hlavných hrdinov na dobrých a zlých. Kniha sa číta sama, priam túžite listovať stranu za stranou. Poháňa váš túžba dozvedieť sa, čo sa stane a čím všetkým vás autorka prekvapí.

• Meno autora: Jana Pronská
  • Knihu vydalo: Slovenský spirovateľ
  • Počet strán: 208