utorok, 22 október 2013 11:37

Obnažená

Namiesto rozpracovaného deja do detailov vykreslené sexuálne scény, plytký, ale náruživý vzťah dvoch ešte plytkejších postáv. Nezdá sa vám to povedomé? Áno... Kníh, po ktorých sa chce človeku plakať a lamentovať nad tým, kam tento svet speje, je momentálne ako maku.

Rada by som vám aspoň v krátkosti načrtla o čom kniha bola, ale bohužiaľ, pri Obnaženej sa to nedá. Kniha bola totiž o ničom. Hlavná hrdinka Eva sa pri trápnej nehode stretáva s úplne dokonalým mužom. On ju zdvíha zo zeme, ona je očarená, celé telo jej vibruje, stráca dych, rozum sa jej zastavuje. To, že čitateľovi tiež, tu asi spomínať nemusím. Po čase Eva zisťuje, že ten úžasný muž Gideon Cross je majiteľom budovy, v ktorej pracuje. (Budova sa volá Crossfire, takže to pre hlavnú hrdinku muselo byť šokujúce zistenie.) Začína ho stretávať na chodbách a on sa jej doslova vnucuje. Spočiatku ho odmieta, no neskôr mu podľahne. A práve v tomto momente som mala čo robiť, aby sa mi nezačal dvíhať žalúdok.

„S eleganciou vstal a pritom ma zodvihol. Naďalej sme si hľadeli do očí, pretože som nebola schopná odvrátiť pohľad. Bol mladší, než som sa pôvodne domnievala. Hádala by som mu menej ako tridsať, ale oči mal oveľa skúsenejšie. Tvrdé a inteligentné. Cítila som, ako ma to k nemu priťahuje, ako keby som mala okolo pásu uviazaný povraz a on ho k sebe zvoľna, ale obrovskou silou navíjal.“

Po úvodných opletačkách sa Eva s Gideonom vrhnú do vášnivého vzťahu plného sexu, menších aj väčších hádok, zatajovania, doťahovania a premýšľania nad bývalými Gideonovými partnerkami. Dej žiadny, sexu neúrekom, nechutných podrobností ešte viac... Autorka pravdepodobne chcela napísať dráždivý sexuálny román, ale podarilo sa jej vytvoriť vulgárne vyznievajúcu, úplne bezduchú, ľahko predvídateľnú a patetickú knihu.

Napätie ani náznak malej zápletky tu nehľadajte, dočkáte sa však množstva otravných opisov. Gideonovho krásneho tela, ktoré Eve spôsobuje závraty, drahého oblečenia, do ktorého sa obliekajú, Eviných pocitov, keď uvidí svojho vysnívaného muža, a už spomínaných sexuálnych scén.

„Dvere sa otvorili a v nich sa zjavil Gideon Cross, rozprávajúci sa s ďalšími dvoma mužmi. Ako obvykle sa mi pri pohľade na neho zatajil dych, čo opäť rozdúchalo moju slabnúcu podráždenosť. Prečo na mňa musí takto pôsobiť? Kedy sa voči nemu stanem imúnna? Pozrel sa na mňa a pery sa mu zvlnili v miernom úsmeve, keď ma uvidel. Srdce sa mi takmer zastavilo.“

Postupom času autorka odkrýva minulosť oboch postáv a čitateľ tak zisťuje, že Eva s Gideonom nemali ľahké detstvo a jeho následky si so sebou nesú po celý život. Nápad mala autorka dobrý, len škoda, že nezvládla jeho spracovanie a aj tento prvok v jej podaní vyznieva umelo a pateticky.

Obnažená je prvou knihou z troch častí zo série Crossfire, no myslím, že pri autorkinom štýle je aj jedna kniha viac ako dosť. Prvú časť ukončila v rovnakom duchu, v akom sa niesla celá kniha – plytko a nevýrazne. Neviem si predstaviť nikoho, kto by po tomto katastrofálnom zážitku siahol aj po ďalších častiach, ale označenie „Medzinárodný bestseller“ hovorí, že aj takí ľudia existujú. Nevadí, aspoň na niečo sú brakové knihy dobré. Pri nich si uvedomíme kvalitu tých naozajstných diel. Takých, čo majú hlbšiu myšlienku, do ich postáv sa dá zamilovať a pri poslednej vete nám je priam až do plaču, že je po všetkom.

Čítané 1659 krát
Viac z tejto kategórie: « Maj ma rád Vzťahová níž »