streda, 26 apríl 2017 20:30

Poslední nádech

Zobudená do reality. Aj takto by sa dala charakterizovať kniha troma slovami.

Príbeh o precitnutí, spoznaní zmení ilúziu, ktorú mala Eva vytvorenú, a v ktorej žila. Ak očakávate naivnú sladkú romancu opradenú milostnými zážitkami, tak sa mýlite. Je v nej láska, klamstvo, všetko to, čo by v dobrej knihe malo byť. Je v nej zobrazený reálny život.

Je v nej zobrazený reálny život

Eva žije idylický život so svojím manželom, má svoju vytúženú prácu a lásku svojho života. Keď tu príde rana z jasného neba a jej manžela zmietne vlna do mora a zrazu ho niet. Osamelá vdova v túžbe po poznaní minulosti zo života jej zosnulého manžela sa rozhodne navštíviť jeho rodinu. Osud ju zavedie do Tasmánie. Stretnutie s jeho otcom Dirkom nedopadne dobre. Ten jej ostro do očí povie, že si jeho syna Jacksona nemala brať. Prečo? Smutná, odchádza hľadať minulosť na ostrov Wattleboon. Tam stretne zlého brata Saula, ktorý ako sa zdá, ju chce len chrániť. Pred čím?

„,Považoval jsem ho za úplného šílence! A řekl jsem mu to.´ Potřásol hlavou, ,vy dva jste se nikdy neměli vzít.´ Měla jsem pocit jako by ji něco vyrazilo dech."

Všetko prebieha úplne inak, ako očakávala.

Všetko prebieha úplne inak. Dôjde k zvratu, ktorý vôbec nečakala. Dozvedá sa jedno rodinné tajomstvo, ktoré zmení jej život. Či k lepšiemu? Prečítajte si. Kto bol jej manžel Jackson? Prečo cíti jeho neustálu prítomnosť?

„Na Saulově tváři se objevil zmatený výraz.. ,Nikde. Jackson na žádne universitě nestudoval."

Tvorkyňa diela sa pohrala s jednotlivými postavami a ich postavením v príbehu. Vytvorila dokonalý príbeh Evy, ktorý drží čitateľa v napätí až do konca. Priam nás láka dočítať knihu čím skôr, poprípade nakuknúť na posledné stránky a spoznať koniec. Okrem samotného príbehu sú v knihe aj strany opisujúce vnútorný monológ Jacksona. Sú písané formou listov určených Eve. Obsahujú jeho výčitky, pocity, ale ani tie neodhalia viac ako treba. Skôr naopak, umocňujú v nás otázky „kto si?“ a „prečo to všetko?“ Aj samotný Saul pôsobí tajomne, čím sa posilňuje čaro príbehu.

Krásne prostredie Tasmánie

Autorka vsadila príbeh do krásneho prostredia Tasmánie, sprevádza nás jeho okolím, až máte chuť sa ísť prejsť, spoznať jeho krásu. Vidieť to čisté priezračné more a vyskúšať si voľné potápanie ako hlavní hrdinovia. Moja zvedavosť neodolala i vďaka strýčkovi Google som si ten pohľad na čistú panenskú prírodu vychutnala. Neklamala, je to tam naozaj nádherné.

„Eva sa přistihla, že se po většinu dní nemuže dočkat potápění. Teď, když se naučila být pod vodou uvolněná, pozorovala okolí: podzimne zabarvené mořské řasy, drobné havýše, kteří vypadali jako by spolkli kostku ledu, raky, kteří se skrývali ve škvírách mezi kameny. Ve dnech se špatnou viditelností jí stačlo vzdouvaní vln kolem a zvuky morě. Práve tady se její mysl uklidnila."

Kniha sa číta rýchlo. Jej koniec však nadobudol rýchly spád. To, čo ma držalo v napätí a vyvolávalo strach, sa vysvetlilo na posledných stranách a príliš rýchlo. Z časti príbeh skončil tak, ako som predvídala, no niektoré zvraty ma prekvapili. Určité osudy by si zaslúžili pokračovanie.

Ak máte radi príbehy opradené rodinným tajomstvom, nech sa páči, kniha je určená práve pre vás. Ako bonus dostanete vôňu a krásu mora, ktorú si môžete pri opisoch predstavovať.

Čítané 434 krát