sobota, 18 február 2017 20:03

Náhodne grófkou

Lož má krátke nohy a jej odhalenie neraz spôsobí oveľa viac škody, ako by sme si dokázali predstaviť. Dve mladé priateľky sa rozhodli pohrať sa s osudom. Otázkou ostáva, či sa im ich riskantná hra nakoniec podarí...

Ľúbostná séria Hravé nevesty pokračuje a v druhej knihe nám Valerie Bowmanová odhaľuje príbeh krásavice lady Cassandry, s ktorou sme sa mohli stretnúť už v prvom románe Nečakane vojvodkyňou.

Cassie je ideálnou adeptkou na vydaj a nejeden mladý džentlmen by ju rád videl po svojom boku. Anjelsky krásna, tichá, poslušná, navyše z dobrej rodiny. Za celý svoj život neporušila jediné pravidlo a každý príkaz splnila do bodky. Bola vždy slušná a zdvorilá, usmievala sa, vravela to, čo od nej chceli ostatní počuť. Za každých okolností pokorná a mierna – stelesnený príklad pokory, láskavosti a pochopenia. No hoci môže mať všetko, na čo si len pomyslí, jej jediná skutočná túžba zostáva navonok skrytá. Cassie totiž beznádejne miluje svojho dlhoročného priateľa – kapitána Juliana Swifta. Ten však pre ňu zostáva zakázaným ovocím – bývalý vojak, druhorodený syn (teda bez vidiny zdedeného titulu) a čo je najpodstatnejšie – ide o snúbenca jej sesternice Penelope.

Cassie bola za každých okolností pokorná a mierna.

Práve toto zasnúbenie zohráva v príbehu kľúčovú úlohu, pretože Penelope o vydaj s kapitánom veľmi nestojí a aby sa s ním nemusela stretávať, vymyslí si hodnovernú výhovorku – vždy má nablízku fiktívnu priateľku Patience Bunburyovú, ktorá ju potrebuje práve vtedy, keď hrozí jej stretnutie so snúbencom. No a ako môže lepšie Cassie zamotať príbeh, než sa na popud rozmarnej kamarátky Lucy vydávať za samotnú neexistujúcu Patience? Čo ak práve teraz nastal čas postarať sa sama o seba, podniknúť niečo odvážne či škandalózne? Čo ak je načase prestať snívať a začať si sny plniť?

„,Vyzeráš na smrť vydesená. Spamätaj sa!´ Lucy ňou jemne zatriasla.
,Som na smrť vydesená! Och, Lucy. Čo mu, preboha, poviem? Čo urobím?´ Upierala na priateľku zúfalý pohľad. Lucy je predsa vždy taká rozumná, rozhodná a výrečná. Určite vie, čo treba v takejto situácii urobiť. Alebo nie?“

Čo ak je načase prestať snívať a začať si sny plniť?

Súhlasím, zápletka by mohla vyznievať lákavo. Ale tam pozitíva (z mojej strany určite) končia. Tak ako som v predchádzajúcom príbehu Nečakane vojvodkyňou prevracala oči nad „bláznivou“ lady Lucy, tu som žasla nad neskutočnou hlúposťou a naivitou lady Cassandry. Lucy mi prekážala už v prvej knihe, preto mi jej prítomnosť a rola, ktorú jej autorka pridelila, išla v tejto časti viac ako na nervy. Pasáže, ktoré sa snažia byť vtipné, satirické, sú len zúfalým pokusom príbeh zatraktívniť. Žiaľ, márna snaha. Hlavná hrdinka bude skúšať vašu trpezlivosť a vy budete len hádať jej ďalší krok na ceste k ešte väčšej dejovej tragédii.

Nad vodou bude vašu pozornosť držať kapitán Swift, ale netreba si robiť nádeje a čakať nemožné – nitky sú veľmi tenké a na mnohých miestach pretrhnuté. Julien Swift má okrem Cassie aj ďalších démonov, s ktorými nie je ľahké sa vyrovnať, ale ako to v románoch podobného duchu býva – napokon všetko vyrieši čas.

„,Choďte. Odíďte!´ zavrčal pomedzi stisnuté zuby.
Natiahla k nemu ruku. Túžila ho pohladiť, dotknúť sa ho. ,Julian, ja...´
Zadržal ju. ,Odíďte. Dopekla, netuším, čo ma to posadlo.´
Cass sa roztrasene nadýchla. Nohy sa jej chveli, keď vstala, aby si uhladila sukňu.
,Choďte už!´ zopakoval prísne.
Odvrátila sa a vybehla z miestnosti.“

Aj napriek lži ich láska dokáže spieť k spoločnej existencii.

Autorka príbeh stavia na dialógoch – skôr naivných a prázdnych ako duchaplných alebo zábavných. Dej je prehľadný, ľahko si domyslíte ďalšiu scénu a miest, kde vás Bowmanová má prekvapiť alebo zaskočiť, je žalostne málo, ak to minimum za takéto scény vôbec možno pokladať. Náhodne grófkou je historická romanca plná sileného situačného humoru, krásnych, ale jednoduchých dám, vojnových hrdinov, ľudskej zášti či honby za majetkom a titulmi, ale predovšetkým je o láske mladých ľudí, ktorá aj napriek lži dokáže spieť k spoločnej existencii.

Valerie Bowmanová napísala trilógiu, ktorá má čitateľov pobaviť, prebudiť v nich romantickú časť ich ja, no ja ju zatiaľ hodnotím len ako tzv. oddychovku, pri ktorej si skutočne oddýchnete len vtedy, keď ju budete čítať s potrebným nadhľadom.

Čítané 605 krát