sobota, 18 február 2017 17:40

Šťastie na prenájom

Jedinečný príbeh o kráčaní za svojím vysnívaným cieľom, hľadaní šťastia a lásky, pretože na tie nie je nikdy neskoro. Presvedčí sa o tom aj životom skúšaná hlavná hrdinka.

Elena uteká z rušného mesta do malej dedinky, kde je rozhodnutá začať nový život a nechať všetko zlé za sebou  autoritatívneho otca, násilníckeho exmanžela a veľký žiaľ zo straty milovaného človeka. Jej plán zo začiatku dokonalo vychádza, prenajme si útulný domček, konečne má prácu, ktorá ju robí dokonale šťastnou, nájde si novú priateľku Beátu a aj keď to nečakala, tak aj novú lásku v podobe charizmatického a príťažlivého Maxa.

V tom momente sa Elene  zdá, že konečne našla svoje šťastie.

Dívala som sa do očí, ktoré ma tak dostali vtedy v potravinách a potom v mojom kvetinárstve. Stál tam on. Muž, ktorý mal to najsexi meno na svete. Maxim Markovič. Neuhol pohľadom a mňa k nemu priťahoval neviditeľný magnetizmus, ktorý sme cítili obaja.“

Aj keď sa ich vzťahu Elena zo začiatku trocha bráni, nakoniec Maxovi úplne podľahne a ich vzťah naberá rýchlo na intenzite. V tom momente sa Elene zdá, že konečne našla svoje šťastie. Ten pocit má však iba do chvíle, čo si všimne, že pred jej domom večer postáva tajomná postava.

„Ako som si namiešavala nápoj, znovu som ju zbadala. Tú záhadnú postavu, ktorá už tretíkrát postávala oproti domu. Stála tam a pozerala mi do okien. Kto to môže byť? Dokonca nevidím ani či je to muž, a či žena.“

Kto stojí za záhadnými odkazmi?

Práve táto postava začne dej ešte viac vyhrocovať. Neskôr sa k nej pridružia aj výhražné listy s hrozivým obsahom, a tak sa Elena rozhodne so svojím trápením zdôveriť Beáte. Aj keď tá jej poradí, že možno by sa mala obávať a radšej sa odsťahovať naspäť, Elena sa však kvôli strachu nemieni vzdať svojho nového života a už vôbec nie svojej novej rodiny s Maxom. Po čase začne byť dej knihe ešte viac zamotaný a Elena začne odhaľovať ešte viac tajomstiev, ktoré ju uvrhnú do ešte väčších pochybností, komu môže v tejto veci dôverovať a komu nie. Autorka prinúti čitateľa stále rozmýšľať a analyzovať vinníka. Kto stojí za záhadnými odkazmi?

Kto sa ju snaží vyštvať z dediny? Stojí za tým jej bývalý násilnícky manžel? Otec, ktorý sa s jej odchodom nikdy nezmieril? Alebo to bude niekto úplne iný?

Dej knihy pre mňa predstavoval príjemné spestrenie zimných večerov. Siahla som po nej, pretože jej predchádzajúca kniha s názvom Desivé odhalenie sa mi veľmi páčila a patrí k mojím najobľúbenejším. Páči sa mi, ako táto spisovateľka vo svojich knihách dokáže prepojiť romantiku s napätím a pritom to dokonalo vyvážiť. Musím však podotknúť, že Desivé odhalenie sa mi páčilo predsa len viac. V tejto knihe bolo pár elementov, ktoré na mňa pôsobili rušivým dojmom. Aj keď mala celkom prekvapivé rozuzlenie, určite by som ju skrátila, zdala sa mi príliš zdĺhavá a obsahovala veľa nepodstatného balastu. Ak by sa tieto príliš zdĺhavé opisy odstránili, kniha by bola určite ešte viac napínavejšia.

Aj napriek tomu knihu čitateľom odporúčam ako príjemné oddychové čítanie.

Okrem toho sa mi zdalo, že sa v príbehu vyskytuje príliš veľa postáv, ktoré zasahovali do deja len minimálne. Možno však autorka po nich siahla práve preto, aby skomplikovala dej a aby mohli čitatelia upodozrievať ešte viac postáv. Aj napriek tomu, že sa snažila príbeh čo najviac dramatizovať, ja som bola v napätí až v úplnom závere knihy. Vzťah hlavných hrdinov bol podľa mňa príliš naivný. Prišlo mi zvláštne, že žena ako Elena, ktorá si toho zažila v živote naozaj veľa sa len tak, zo dňa na deň, zaľúbila ako nejaká pubertiačka. To mi prišlo dosť nereálne, ale, samozrejme, nie nemožné. V každom prípade to však neberte z mojej strany ako odsudzovanie, určite tu platí známe príslovie  sto ľudí sto chutí.

Aj napriek tomu knihu čitateľom odporúčam ako príjemné oddychové čítanie. Kniha je podľa mňa vhodná najmä pre ženy rôznych vekových kategórií, ktoré majú chuť riešiť záhadu okolo tajomnej postavy a zvláštnych odkazov, ale zároveň si chcú nechať poláskať svoju dušu romantickým príbehom. Možno Vás rozuzlenie prekvapí a možno to budete tušiť už aj skôr, v každom prípade ide o príjemné čítanie.

Čítané 605 krát
Viac z tejto kategórie: « Podvedený vojvoda Náhodne grófkou »