streda, 19 október 2016 15:54

Skok do neznáma

Havajská pláž, krásny chalan a výzva urobiť niečo vo svojom živote inak. Sienna toto všetko dostala, ale využije svoju šancu naplno? Oplatí sa jej urobiť si na chvíľu voľno od náročnej práce a nejaký čas si len tak užívať život?

Sienna Murphyová má dobre platené, avšak stresujúce zamestnanie, život perfektne nalinkovaný, žiadne nežiaduce prekvapenia, žiadne výkyvy, len dobre vykonaná práca, odmena a pohodlný život. No všetko sa zmení, keď ju pracovné povinnosti zavedú na Havaj, kde musí dozerať na svadbu obzvlášť náročného klienta.

Sienna na chvíľu poľaví uzdu svojim citom a práve vo chvíli, keď si ide oči vyplakať na pláži, pristúpi k nej Luke Everett, krásny chalan, ktorý sa ju snaží trošku utešiť. A že má Luke poriadnu charizmu, o tom ani nemusíte pochybovať. Oboch na tom druhom niečo priťahuje, a tak Luke Sienne navrhne, aby si zobrala dovolenku a Havaj si naozaj užila. Sienna chvíľu váha, no lákavej ponuke neodolá a dvojtýždňová dovolenka jej navždy zmení život.

Romantiky sa mi v tomto prípade dostalo naozaj veľa.

Na tento príbeh som sa veľmi tešila, pretože je to romanca a ja romantiku milujem. Navyše sa to odohráva na Havaji, čo je môj cestovateľský sen, takže mi to sľubovalo okrem romantiky aj exotiku. A čo môže byť lepšie ako spojenie týchto dvoch vecí?

„Úsmev sa mu rozšíril a zvýraznil iskru v jeho orieškových očiach. Otvoril ústa, no hoci už mal slová na jazyku, odrazu sa zháčil.“

Romantiky sa mi v tomto prípade dostalo naozaj veľa, tej exotiky troška menej, ale zato som dostala navyše dobrodružstvo a adrenalín, keďže Luke je okrem surfera aj milovník adrenalínových športov. A presne okolo tohto sa viac-menej točí celý príbeh.

Sienna je úplný opak Luka, je ustráchaná, a tak stretnutie s ním je pre ňu ako stretnutie dvoch svetov. Luke je zase rozhodnutý, že Sienne pomôže s jej strachmi. Prežívajú spolu krásne dni plné dobrodružstiev a rozhovorov, avšak obaja vedia, že je to len na dva týždne, a tak sa snažia držať ďalej od seba. Ale povedzme si narovinu, vážne si mysleli, že sa im to podarí? Veď je tu pláž, more, Havaj, romantika, príťažlivosť... O čom by bola romantická kniha, keby sme sa nedočkali lásky, pri ktorej je rozum bezmocný? Takže sa oplatí nevzdať to s knižkou hneď na začiatku a trošku si počkať.

Nič netrvá večne a každý sa so svojím trápením vyrovnáva inak.

„Už mi bolo jasné, že nad Lukom tak ľahko nemávnem rukou. Dokonca ani keby hrozilo, že city k nemu mi zmenia život, vychýlia ho z určeného kurzu a prehodia výhybku iným smerom, aký som ešte nezažila.“

Páči sa mi, že autorka nám v romantickej knihe ukazuje aj trošku temnejšie stránky života, pri ktorých si uvedomíme, že nič netrvá večne a každý sa so svojím trápením vyrovnáva inak.

„Zahľadela som sa na lietadlo. Rolovalo po asfaltovej dráhe a pripravovalo sa na štart. Myslela som na Luka, na to, že práve sedí v tom lietadle, a pri predstave, že z neho vyskakuje, sa vo mne opäť rozliala tá temnota.“

Čo mi na tejto knihe naozaj prekážalo, bol štýl, akým Redmerská píše. Aby som bola konkrétnejšia, neskutočne ma vyrušovali nezmyselné opisy všetkého, čo sa práve deje, aký pohyb kto urobil, ako sa pozrel, čo si obliekol. Na toto som naposledy narazila v teenagerských knihách, ktoré som čítala ešte na základnej škole a u Meyerovej v Twilighte. A ešte strašne klišeoidné poznámky o láske, ktoré Luke rozpráva Sienne. Podľa mňa sa to k dospelému svalovcovi vôbec nehodilo, no ale niekto to má rád. A ešte erotika. Neprekáža mi v knihách, ktoré sú na nej založené, ale tu... tu mi to prišlo akési nepatričné. Proste sa to do tej dokonalej romantiky akosi nehodilo, ako keď pozeráte priemernú TV romancu a zrazu strih, zmení sa celá atmosféra a máme tu pomaly porno. Ale znova, proti gustu...

Niektoré problémy sa mi zdali umelo zveličené a podľa mňa to za tú drámu nestálo.

Kapitoly sú aj v tomto prípade raz písané z pohľadu Sienny, inokedy z Lukovho pohľadu, ako je to v poslednej dobe v móde. V iných prípadoch mi to nevadí, je to pre mňa príjemné osvieženie, ale tu mi to akosi nesedelo a zdalo sa mi to zbytočné. Ani konečná zápletka ma veľmi neuspokojila. Niektoré problémy sa mi zdali umelo zveličené a podľa mňa to za tú drámu nestálo.

Celkovo je kniha príjemné, oddychové čítanie s pár nerealistickými a klišé vecami, ktoré niekomu prekážať nebudú a niektorí budú zrejme prevracať oči. Občas sa stretneme s nelogickým správaním (hlavne Sienna je na to expert), občas si povieme, že toto by nikto nepovedal/neurobil, ale celkový dojem zo Skoku do neznáma je príjemný a romantický, a o to v takýchto knihách predsa ide.

Čítané 758 krát
Viac z tejto kategórie: « Cnosť Ten pravý a tá ľavá »