utorok, 07 jún 2016 18:53

Eleanor a Park

Eleanor a Park je nádherný príbeh lásky, niečo ako Romeo a Júlia osemdesiatych rokov. Dokonale vás  do seba vtiahne, nebudete sa vedieť od knihy odtrhnúť a krátke a svižné kapitoly sa vám budú čítať samé.

Eleanor sa práve prisťahovala. Pochádza z veľmi zlých pomerov, je bacuľatá, pehavá, kučeravá a červenovlasá, a navyše ju spolužiaci akosi automaticky nenávidia, ako keby im niekedy na to dala dôvod. Park je zas chlapec, ktorý netrpí núdzou. Nie je to hviezda školy, ale spolužiaci ho rešpektujú. Venuje sa bojovým umeniam, hudbe a komixom. Eleanor mu tiež nie je na prvý pohľad práve najsympatickejšia, ale tým, že jej v autobuse uvoľní miesto pri sebe, sa všetko zmení.

„Vždy, keď ju uvidel, nedokázal si predstaviť, že by sa od nej odtiahol. Nevedel myslieť na nič. Iba na to, že sa jej chce dotýkať. Že chce urobiť všetko, len aby bola šťastná.“

Napriek tomu je však Eleanor veľmi vtipná, vnímavá a silná osôbka.

Park je totálne bohovský chalan. Nie ten typ namakaného krásavca, čo prežije aj jadrový výbuch, ale ten, čo vám bude dávať čítať super komixy, bude vám podsúvať skvelú hudbu, o ktorej sa s ním môžete celé dni baviť a keď si konečne prizná, že vás má rád, tak vás bude brániť kopom z výskoku aj s otočkou. ;-)

Eleanor je veľmi zaujímavá postavička. Jej životné podmienky sú otrasné: žije v jednej miestnosti s ďalšími štyrmi súrodencami, navyše jej matka sa po druhýkrát vydala za otrasného násilníckeho chlapa. Často som krútila hlavou nad tým, v akých hnusných podmienkach musí žiť, že si nemá poriadne čo obliecť, že si musí vyberať ten správny čas na kúpanie, pretože nemajú kúpeľňové dvere atď. Napriek tomu je však Eleanor veľmi vtipná, vnímavá a silná osôbka.

Na môj vkus bola trošku príliš pasívna v niektorých situáciách, ale dokážem pochopiť jej postoje.

Celou knihou vás budú sprevádzať roztomilé, zaujímavé a inteligentné rozhovory

„Nič krajšie si nevedela predstaviť. V tej chvíli zatúžila porodiť jeho deti a darovať mu obe obličky.“

Vzťah medzi Eleanor a Parkom sa začne vyvíjať tak akosi náhodou. Park Eleanor pustí sadnúť v autobuse na miesto vedľa seba a postupne začne zisťovať, že Eleanor nie je divná, ale tak roztomilo zvláštna, že by ju najradšej zjedol. A Eleanor si začne uvedomovať, že Park nie je len hnusný Aziat, ktorý sa nad ňou zľutoval, ale že je to veľmi zaujímavý chlapec s dokonalou tvárou, ktorú by chcela oblízať. :)

Darčeky od Parka (komixy a kazety s hudbou) sa pre ňu stávajú pokladom, ktorý však musí pred otčimom a súrodencami skrývať. Spoločné chvíle sú jedinou svetlou stránkou jej života a pomaly si začne uvedomovať, že ho naozaj potrebuje. Ich vzťah je tak roztomilý, že keď čítate tie milé slová, ktoré si navzájom hovoria, musíte sa prihlúplo usmievať a je to jedno, či práve sedíte v čakárni u lekára alebo sa nudíte na rodinnej oslave.

Celou knihou vás budú sprevádzať roztomilé, zaujímavé a inteligentné rozhovory, s ktorými sa rozhodne nebudete nudiť a budete si želať rovnakých priateľov. Zároveň vás bude strašne rozčuľovať, ako hnusne sa vedia ľudia správať k osobe, ktorá tak trochu vyčnieva z davu. Tieto scény boli pre mňa trochu silná káva, pretože nenávidím šikanu a tu si jej Eleanor užila celkom dosť. A keď sa konečne dozviete, kto jej píše tie hnusné odkazy na knihy, bude vám behať mráz po chrbte.

„Nehýbala sa, a tak si povedal, že sa hádam smie dotknúť jej tváre. Pokožku mala jemnú, bielu a hladkú ako pehavý porcelán.“

Ako som už vyššie spomínala, Eleanor bola na mňa v niektorých situáciách príliš pasívna. Ale rozumiem jej. Chápem jej pocity strachu a skepsy voči vzťahu s Parkom. Niekedy by som ju chcela trošku nakopnúť, povedať jej: „Spamätaj sa dievča, veď vidíš, že ťa má naozaj rád!“, ale keďže viem, aké je to byť bacuľkou. Aké to je, keď sa spolužiaci vysmievajú a poznám tiež tie pocity, keď sa Eleanor pýta sama seba, čo sa vlastne Parkovi na nej páči. Dokážem pochopiť aj tú jej pasivitu a ustráchanosť.

Eleanor a Park je tá kniha, ktorá vás zasiahne a prinúti vás stále nad ňou rozmýšľať.

Eleanor a Park je tá kniha, ktorá vás zasiahne a prinúti vás stále nad ňou rozmýšľať. Je to tá kniha, ktorá vezme vaše srdce a ukolíše ho do stavu, že je vám dobre. Je to tá kniha, ktorá vezme to isté srdce, požuje ho, vypľuje a nechá tak. A je to tá kniha, ktorá vám dá na konci preplesk a vy sa musíte pýtať, či bude aj pokračovanie, lebo to prosto nemôže takto skončiť.

Eleanor a Park je kniha plná lásky, humoru, uvedomovania si samého seba, šťastia aj trápenia, obetovania, tajomstiev, hanby aj odhalenia. Odporúčam ju každému, kto sa bojí čítať zamilované príbehy, všetkým nadšencom hudby osemdesiatych rokov a tým, ktorí by znova chceli prežiť prvú lásku.

Čítané 875 krát
Viac z tejto kategórie: « Iná žena Milujem, koho chcem »