nedeľa, 29 máj 2016 15:22

Anjeli z Los Angeles

Koniec manželstva neznamená koniec sveta! To si myslí hlavná hrdinka, a preto sa rozhodne vyskúšať pokušenia a lákadlá v Los Angeles, najtrblietavejšom meste sveta, kde sa ocitá uprostred života filmárov, scenáristov a hercov.

Hlavná hrdinka Maggie je vydatá, zamestnaná, ale aj smutná, pretože sa jej citový i pracovný život ocitol niekde v hlbinách rutiny. S manželom sa po rokoch stali spolubývajúcimi a keď sa raz náhodou preriekne, tak zistí, že v Garvovom živote nie je jedinou ženou. Celý svet sa jej zosype ako domček z kariet. Útechu jej neposkytuje ani jej uletená rodina, ktorá ju prichýli v najhoršom stave po rozchode. Ich pohľad na vec je diametrálne odlišný, čo je spôsobené aj ich, povedzme, bohémskym spôsobom života. Maggie proste nemohla „žiť normálny a usporiadaný život“.

„Prepáč. To najhoršie, čo mohol povedať. To slovo zostalo visieť v temnote a neodchádzalo. V hlave som znova a znova počula jeho ozvenu, zakaždým slabšiu, až som si pomyslela, či sa mi to len nezdalo.“

Celý svet sa jej zosype ako domček z kariet.

Jedinú útechu nachádza v úteku za kamarátkou do Los Angeles, ktorá sa tam už roky pokúša uplatniť ako scenáristka. Neúspešne. Presunom do Los Angeles sa vymaní z vidiecky pôsobiaceho Írska a odchádza do blýskavého a trblietavého Mesta anjelov. Príbeh tu naberá komickú rovinu. Znovu slobodná Maggie neváha vyskúšať všetko to, čo jej táto nespútanosť sľubuje, ale paradoxne, stále si uvedomuje, že možno ani to nie je tým, čo hľadala.

Ak máte chuť na americký život medzi celebritami, tak si myslím, že v knihe sa tam dostanete/dočítate. Popri tom sa dozviete niečo o Magginom živote pred manželstvom, počas neho, ako aj o jej neúspešnej ceste k dieťatku. To všetko na neskromných štyristo piatich stranách. Napriek tomu, že obal knihy vyzerá komicky, dokonca sa niekedy aj pri čítaní zasmejete, tak kombinácia tém na mňa pôsobila rozpačito a úprimne povedané chvíľkami aj pridlho. Miestami máte pocit, že sa autorka chcela podeliť o dojmy z vyumelkovaného sveta amerických celebrít.

Jedinú útechu nachádza v úteku za kamarátkou do Los Angeles

„Ani sa nenazdáte, už vás ženú do skúšobnej kabínky so šestnástimi drevenými vešiakmi. Potom vám vlezú do kabínky, aby si vás mohli obzrieť. Dokonca vás oklamú, aby ste si mysleli, že sú úprimné: najprv vám povedia, že vám niečo nesedí, a potom vás vychvália v niečom inom (pravdaže drahšom). Ak vidia, že vás nepresvedčili, zavolajú si päť či šesť kolegýň, a tým sa to podarí.“

Ostatné postavy dotvárajú dej. Ide najmä o nadpozemsky krásne ženy, ktoré sa museli dať upraviť, aby sa mohli uplatniť. O hercov, ktorí urobia všetko preto, aby sa dostali do filmov. A o scenáristov a ich scenáre, z ktorých ostane po spracovaní pôvodný len názov. O tom, aké je dôležité byť na správnom mieste so správnymi ľuďmi a nestrácať čas s tými, ktorí nie sú dosť dôležití. Pokiaľ na to nebudete mať žalúdok, tak vám ostáva len otupovanie zmyslov tým, čím len chcete.

„Roky plynuli a myslela som na to čoraz menej – teda okrem výročí. Niekedy som sa cítila mizerne a ani som netušila prečo, ale potom mi to došlo. Pozrela som na dátum a pochopila. Uvažovala som, koľko rokov by malo moje dieťa...Tri, šesť, osem, jedenásť...“

Anjeli z Los Angeles sú v podstate telenovelou na papieri.

Po všetkých tých excesoch hrdinky, keď si poviete, že očividne chcela vyskúšať, čo svet showbiznisu ponúka, zrazu riešite jej seriózny prístup k manželstvu, k tehotenstvu, k práci či rodine. Záver preto nie je žiadnym prekvapením. Trochu prekvapivo však pôsobí ukončenie príbehu o Magginom expriateľovi Shyovi, s ktorým ju spája ťaživé tajomstvo minulosti.

Ak by som to zhrnula, Anjeli z Los Angeles sú v podstate telenovelou na papieri. Máte tam všetko: rozchod, odlúčenie, bolesť, radosť, šťastie, deti, manželov, milencov, priateľov... Svojím rozsahom je dej dostatočne natiahnutý a dá sa považovať za také dovolenkové čítanie o svete celebritiek a o tom, čo všetko treba podstúpiť, aby ste sa doň dostali.

Čítané 1454 krát
Viac z tejto kategórie: « Neobyčajné leto Nevypovedané »