štvrtok, 26 máj 2016 11:37

Ženíchov svedok

Čo vám ostáva, keď nádejný ženích rovno pred oltárom prizná, že je gej a zruší svadbu? Zbaliť svadobné šaty a ujsť niekam ďaleko, počkať, kým rozruch opadne, dospieť, dozrieť a vrátiť sa domov akoby sa nechumelilo. Či?

Podtitul románu hlása, že každé zlomené srdce vylieči nádej. Ja by som ešte dodala, že ozdravnému procesu istotne pomôže aj pevné rodinné zázemie a humor. Naozaj som nečakala, že napohľad tuctový ženský román s neoriginálnou anotáciou ma tak pobaví a prinúti čítať až do rána. Ale pekne po poriadku.

Faith má miernu nadváhu, prsia veľkosti D a zmysel pre vmanévrovanie samej seba do neobvyklých situácií.

Sympatická, realistická hlavná hrdinka

Hlavná postava, tá ktorú opustil ženích pred oltárom, sa volá Faith. Patrí do veľkej, starousadlíckej rodiny amerických vinárov z vinice Volavka. Vďaka autorkinej fantázii to nie je dokonalá kráska s porcelánovými očami a postavou Giselle B. Takých tu už bolo, že dovidenia. Faith má miernu nadváhu, prsia veľkosti D a zmysel pre vmanévrovanie samej seba do neobvyklých situácií. Aj keď sa jej občas podarí spláchnuť sveter v reštauračnom záchode a zaseknúť sa napratanej v zoštíhľovacej bielizni dolu hlavou v okne, nie je celkom strelená ako Bridget Jones, nefajčí a nesexuje s hocikým. Vlastne okrem niekoľkých nepodarených pokusov so svojím homosexuálnym takmer-ženíchom vôbec s nikým.

Na scénu prichádza ON

Ale to sa zakrátko zmení, lebo na scénu sa v pravidelných intervaloch vracia on - Ženíchov svedok, najlepší kamoš a najsexi chlap vo vinárskom mestečku - policajt Levi.

Parádna nočná jednohubka pre (ne)náročné čitateľky.

Koniec nie je v tejto knihe tou povestnou čerešničkou. Tou je pre mňa osobne ľahký, plynulý dej, briskné dialógy a pohotový humor autorky, dokonale podporený moderným prekladom Tamary Chovanovej - dokázala sa fantasticky naladiť na autorkinu nôtu, odpustila si všetky u našich prekladateľov obľúbené archaizmy a hranaté preklady slangových výrazov a vznikla z toho parádna nočná jednohubka pre (ne)náročné čitateľky.

„,Mohli by sme sa, prosím, najesť ešte pred mojou smrťou?´ozval sa starý otec. ,Táto stará žena mi nedovolila dať si ani kúsik syra. Zomieram od hladu.´ ,Tak teda zomri,´ odvetila starká. ,Nikto ti nebráni. Ani si to nevšimnem.´"

Erotika je načrtnutá len veľmi disktrétne a vkusne.

Majsterka malomestských romancí

New York Times a USA TODAY označujú Kristan Higginsovú za majsterku malomestských romancí." Bola za ne niekoľkokrát ocenená významnými literárnymi cenami, jej dielka preložili do viac než dvadsiatich jazykov. Román Ženícjov svedok je prvá časť série o vinici Volavka, z ktorej vyšlo už päť dielov. Predpokladám, že IKAR ich postupne umiestni aj na náš trh a ja si ich s radosťou kúpim. Hádam, že sa v nich dozvieme viac o Faithiných sestrách Honor a Prudence, o otcovi, starých rodičoch a ostatných členoch Hollandovského klanu. Budú sa zaľubovať a odľubovať, pestovať a degustovať víno a Kristan Higginsová to všetko bude komentovať svojím sviežim, ľahkým štýlom okoreneným zrniečkami duchaplného humoru a schopnosti pozorovať maličkosti s nadsázkou.

Odporúčame jemnocitným čitateľkám so zmyslom pre humor

Knihu Ženíchov svedok (a jej pokračovanie) odporúčam čitateľkám, ktoré hľadajú oddych, nenáročnú, ale nie úplne plytkú zábavu, a teda aj pre tie, ktoré vedia oceniť humor a vtip. A tiež tým, ktoré už majú dosť podrobných opisov bizarných sexuálnych praktík v romaticky sa tváriacich knihách tu je erotika načrtnutá len veľmi disktrétne a vkusne. Veľká vďaka za to!

Čítané 1071 krát
Viac z tejto kategórie: « Farby lásky Neobyčajné leto »