štvrtok, 14 apríl 2016 13:01

AFTER sľub

Druhý diel internetovej senzácie priniesol vysvetlenie k prvej časti, no zároveň aj veľa ďalších otáznikov, sľubov, hádok a návratov.

Tessa sa dozvedá príliš krutú pravdu o tom, ako jej búrlivý vzťah s Hardinom začal. To, čo si myslela, že bol úvod do epickej lásky, sa ukázalo ako trápna tínedžerská stávka. Nielenže sa pohádala s bývalým priateľom a matkou, ale ponížili ju tým najhorším spôsobom. Navyše o stávke všetci vedeli, dokonca to pred ňou tajila aj jej najlepšia a v podstate jediná kamarátka na škole. S takým niečím sa síce nedá ľahko vyrovnať, no ako už poznáme túto dvojicu z prvej časti – ich vzťah predsa musí byť ako na horskej dráhe.

ich vzťah predsa musí byť ako na horskej dráhe

„,Ak by som ti aj verila, odpustiť ti nedokážem,´ požmurkávala som, aby som si striasla slzy. Hardin si vložil tvár do dlaní. ,Neľúbiš ma?´ spýtal sa a pomedzi prsty na mňa pozeral. ,Ľúbim. Ľúbim ťa.´ Pravda môjho vyznania ťaživo zavisla nad nami. Hardin spustil ruky a pozrel na mňa tak, že som svoje priznanie oľutovala. Ale bola to pravda. Milovala som ho až príliš. ,Tak prečo mi nemôžeš odpustiť?´ ,Pretože toto je neodpustiteľné, a nejde len o tvoje klamstvá. Obral si ma o panenstvo, aby si vyhral stávku – a potom si priateľom ukazoval moju krv na plachte. Ako by niekto dokázal také dačo odpustiť?´“

A tak nejako fungujú počas celej ďalšej časti. Tu však už nielen Hardin je tým, ktorý toho druhého zraňuje. Príliš za ním nezaostáva ani Tessa. Milujú sa, akoby nikto iný na svete neexistoval, a zároveň si ubližujú tak, ako by to nikto iný nedokázal. Horská dráha je len slabým odvarom ich vzťahu. Navyše sa do všetkého zamotávajú ich vzťahy s rodinnými príslušníkmi, ktoré sú viac než len komplikované. Spoločná minulosť Hardina a Tess je posiata problémami a večnými hádkami a ich budúcnosť... nuž, ťažko povedať.

neustále opakovanie sľubov a ich následné rozbíjanie klamstvami je dosť veľa aj na koňa

Druhá časť úspešnej knižnej série AFTER priniesla po zaujímavej jednotke trošku, no priznajme si to, trošku väčšie sklamanie. Áno, má opäť to zvláštne napätie a korenistý dej, no neustále opakovanie sľubov a ich následné rozbíjanie klamstvami je dosť veľa aj na koňa. Nieto ešte na chudáka čitateľa. Opäť ma do nepríčetnosti vytáčala hlavná hrdinka a nech som sa akokoľvek snažila, nedokázala som chápať ju ani jej správanie. Nemôžem však uprieť knihe jej príťažlivosť, naozaj sa číta s ľahkosťou a ani neviete a ste na poslednej strane, ktorá vás, mimochodom, opäť donúti nedočkavo dúfať v ďalší diel. Pár pekných zvratov dej obohatilo a koniec koncov mnoho vecí som naozaj nečakala.

„Čo som si, dopekla, vlastne myslela? Nemyslela som, to bol ten problém. Náš vzťah s Hardinom sa tak dobre vyvíjal, a predsa mi ani len nenapadlo priznať mu právo na nevinu, kým nebudem mať dôkazy o opaku. Radšej som sa vrhla bozkávať iného. Pri pomyslení na ten bozk nechýbalo veľa, aby som sa vyvracala na chodník. Prečo sa Hardin doteraz nevrátil?“

Pri čítaní som si chvíľami skutočne pripadala ako schizofrenik. Miestami ma kniha priam pohltila no a o pár strán som si v duchu nadávala, že ešte stále prevraciam stránky takej hlúposti. Zároveň som však presvedčená, že si chcem prečítať aj ďalšie pokračovanie. Zaujíma ma totiž, čo túto na prvý pohľad nespojiteľnú dvojicu ešte čaká a či to dokážu ešte nejako spoločne zvládnuť.

neviem si predstaviť, že by to rodičia chceli kúpiť svojej trinásť – štrnásťročnej dcére

Celá séria AFTER sa radí k young adults literatúre, no príliš mladým, možno ešte napoly detským čitateľom, by som ju s vysokou pravdepodobnosťou do rúk nedávala. Ako som totiž aj pri prvej časti AFTER bozk písala, že by som to nazvala jemnejšou verziou 50 odtieňov bez bičíkov a pút, tak si za tým stojím aj pri tomto druhom diele. Autorka sa vyhrala aj so sexuálnymi scénami, čo v podstate ani neprekáža, len si neviem predstaviť, že by to rodičia chceli kúpiť svojej trinásť – štrnásťročnej dcére.

V každom prípade, kto sa do tejto série už začítal, bude si chcieť prečítať aj ďalšiu časť. Je síce ťažké povedať, prečo je to také lákavé, no jednoducho sa jej nedá odolať. Je možné, že sa aj táto séria stáva pre čitateľov návykovou látkou, akými sú si Tessa a Hardin navzájom.

Čítané 2163 krát
Viac z tejto kategórie: « Keď som ťa stretla Grey »