streda, 03 júl 2013 20:46

Lov na Harryho Winstona

O knihe Diabol nosí Pradu už počul asi každý. No vedeli ste, že tento kúsok, ktorý narobil rozruch vo svete módy, má aj mladších súrodencov? Nič ste netušili? Tak potom mi dovoľte, aby som vám predstavila aspoň jedného z nich. Dámy a páni, Lov na Harryho Winstona.

Každý z nás sa už stretol so súrodeneckou rivalitou. No nespôsobujú ju tak trochu samotní rodičia? Jednému dieťaťu by zniesli aj modré z neba, zatiaľ čo to druhé len stojí v kúte a so smútkom v očiach tíško závidí. Myslím, že je to prípad aj Lauren Weisbergerovej. Svojej knihe Diabol nosí Pradu dala príbeh, emócie a postavy, ktoré nie sú len bezduchými hovorcami svojich replík. No Lov na Harryho Winstona už také šťastie nemal.

Leigh, Emmy a Adrianna. Tri dievčatá, s ktorými sa budeme v knihe stretávať a ktoré aj vám nemálo polezú na nervy. Leigh pracuje ako jazyková redaktorka a jediné, čo ju v celej knihe trápi, je jej vzťah s verejne známym a milovaným Russelom. Emmy má za sebou čerstvý rozchod s priateľom Duncanom, s ktorým strávila päť dlhých rokov svojho života. A Adrianna je nezamestnaná, rozmaznaná a prehnane sebavedomá mladá žena, ktorú živia rodičia. Počet mužov, ktorí jej prešli posteľou, sa šplhá do astrálnych výšin, čím sa pyšne chváli všade, kam príde.

Každú z nich už omrzel ten starý zaužívaný spôsob života. Tichučká Emmy si teda dá predsavzatie, že za jeden rok vystrieda niekoľko mužov, Adrianna si povie, že sa do roka s niekým zasnúbi a na prste sa jej tak bude vynímať klenot od Harryho Winstona. A Leigh, tá bude celú knihu mrnčať a sťažovať sa na všetko, čo jej príde do cesty.

„Spomenula si na večeru s dievčatami pred pár týždňami a na ich reči o tom, ako potrebujú zmenu. Emmy sa rozhodla rozšíriť svoje obzory tým, že prežije kopec románikov, Adriana si predsavzala, že vyskúša, ako chutí monogamia ako zo starej školy. Za celých desať dní, ktoré odvtedy prešli, nebola Leigh schopná vymyslieť vôbec nič, čím by mohla prispieť.“

Niekedy autorovi chvíľu trvá, kým sa rozpíše, predstaví všetky nevyhnutné okolnosti a až potom načrtne zápletku. Ale Lauren Weisbergerovej to trvalo celú knihu. Príbeh bol vystavaný na tom, ako jednotlivé dievčatá cestovali po svete, chodili na spoločenské akcie, stretávali sa so svojimi mužskými známosťami a potom sa všetky tri zišli, aby si porozprávali novinky. Žiadny vývoj, dych vyrážajúce prekvapenia ani smiešne príhody. Autorka si pre nás pripravila monotónnu perepúť, na ktorej úplné prečítanie budete potrebovať rovnakú výdrž ako na zabehnutie maratónu.

Samostatnou a úplne katastrofálnou kapitolou boli postavy – prázdne, snobské, rozmaznané a upišťané pseudokamarátky Leigh, Emmy a Adrianna, ktoré si navzájom závideli a občas sa medzi sebou trochu poohovárali, no navonok sa tvárili ako tri mušketierky. V živote uznávali iba tieto hodnoty – sex, mužov a peniaze.

„Jej spolucestujúci prekvapene vzhliadol, čo Adrianna zámerne odignorovala. Boh vie, že neexistuje vyzývavejší exemplár, akým bol tento zabávač s nadmerným egom – Adrianna už chodila s toľkými hercami, hudobníkmi, komikmi a profesionálnymi športovcami, že právom považovala samu seba za autoritu –, a každé dievča, ktoré si svoje Las Perlas zaslúži, vie, že títo ľudia reagujú na jediné – a tým je výzva.“

Lov na Harryho Winstona by som neoznačila ani ako oddychovku. Pretože aj tie môžu byť vtipné, s rozumnou zápletkou a vypracovanými postavami. Táto kniha nemala ani jedno z toho, a to ešte nespomínam sladký koniec, pri ktorom som mala pocit, že sa mi prsty prilepujú k stránkam. Dielo by som označila ako snahu vyžmýkať zo svojho predošlého úspechu čo najviac šťavy. Lebo presne o to podľa mňa autorke išlo. Nechcela upadnúť do zabudnutia, a preto narýchlo vymyslela nudný a nezáživný príbeh bez pointy.

Čítané 1624 krát
Viac z tejto kategórie: « Na vine sú hviezdy Intimita vlkov »