nedeľa, 03 apríl 2016 19:07

The A-list Family

Normálna! Len taká chcela byť. Len taký život chcela mať. Život však nie je prechádzka ružovou záhradou, keď ste potomkom slávnych osobností. A to aj napriek tomu, že je tá záhrada pravdepodobne väčšia, než celý pozemok, ktorý vlastníte vy.

Stretávame sa tu s takmer obohraným scenárom dieťaťa vyrastajúceho v bohatej rodine, v ktorej sa láska meria peniazmi a šťastie predstavuje hmotný majetok. Keď k tomu pripíšeme i otravných novinárov a neustály drobnohľad dychtivej verejnosti, detstvo je zrazu o niečom inom. Obálky magazínov, bulvárne titulky a mienka verejnosti však zaujímali len niektorých v domácnosti.

S kamarátmi sa nehrávala, no vedela po latinsky.

Pamätáte sa, ako sme sa hrávali v lese, stavali bunkre, neznášali domáce úlohy a neustále sme chodili ufúľaní od blata? O takomto detstve môže malá Antigone len snívať. Bohatý umelec Sholto a jeho krásna manželka Cally z nej chceli mať vyumelkovaného robota, ktorý bude pekný, vzdelaný, nadpriemerný... skrátka dokonalý. Zo začiatku sa im to aj darilo. Osemročné dievča hovorilo, okrem rodnej angličtiny, po španielsky či latinsky. Hralo na niekoľko hudobných nástrojov, maľovalo či pravidelne cvičilo. Ak čo i len vykročila jednou nohou z domu, už sa odvšadiaľ blýskali svetlá fotoaparátov a o pár minút neskôr už o sebe mohla čítať na internete, kde hodnotili zväčša len zovňajšok či spoločnosť, v ktorej sa nachádzala.

„Teenageri sú paranoidní, že sa na nich všetci pozerajú. Ale ja viem, že sa na mňa všetci pozerajú. Stačí len stretnutie, iba fakt, že existujem v tom istom priestore ako oni a už sa stávam stredobodom anekdot, ktoré budú dookola opakovať. Čo je pre mňa každodenné, je pre nich zážitkom na celý život.“

Ľúbostné trojuholníky, zrady, katastrofy i nové priateľstvá.

Príbeh začína vo chvíli, keď do domu v Londýne prichádza Anna, veľmi študovaná, no ako každý absolvent, zmätená a nezamestnaná. Nemala byť opatrovateľkou, no skôr niekým, kto sa postará o správny režim Antigone. Zo začiatku bola pre ňu ako každá iná. Po čase sa formuje vzťah medzi Annou a Antigone, ktorá na svoj vek rozmýšľa veľmi realisticky. A pre Annu to nie je už len práca. Na druhej strane, veci v dome sa skomplikovali. Okrem ľúbostného trojuholníka prebiehajúceho len v hlave hlavnej hrdinky Anny, sa tu toho odohrávalo pomerne dosť.

Perfektná matka, manželka a celebrita cvičiaca trikrát do dňa, starajúca sa viac o seba než o rodinu, nespočetný personál majúci na starosti chod domácnosti takej obrovskej, že si to vie len málokto z nás predstaviť. A kde je veľa ľudí, je aj veľa intríg. V dome plnom tajomstiev majú okrem bezpečnostných kamier aj steny, ktoré, zdá sa, počujú všetko. A všetci sú navzájom prepletení. Janey – pravá ruka Cally, Bea – učiteľka španielčiny, ktorá má k malej Antigone najbližšie, Sholto, žoviálny manžel, ktorý zrejme nie je až taký cnostný a množstvo iných.

„,Takže opúšťaš Cally kvôli nej?´ ,Nie, jasné, že nie. Cally a ja sme tím. Nie je to perfektné, ale funguje to. Bez jej značky by bolo ťažké natáčať moje filmy. Je lepšie, keď sme spolu. A ona ma potrebuje tiež.´"

Dej má vyvrcholiť na párty, kde má Cally predstaviť svoju novú bio kozmetiku. Organickú, na prírodnej báze a bez akýchkoľvek chemikálií! Pomedzi prípravy na veľkú záhradnú slávnosť sa Anna spoznáva s Jackom, ktorý sa živý robením fotografií, a teda je to obyčajný paparazzi. K romantickej zápletke sa zamiešala i katastrofa a zrada. Janey, ktorá mala pod palcom takmer všetko, od výstavby domu až po účty zamestnancov, sa ako tichá voda dostala pod kožu aj Anne.

Skutoční ľudia, nie však priateľstvá!

A keď príde deň záhradnej oslavy, všetkým sa zrúti zem pod nohami. Doslova. Obrovský dom, ktorý bol postavaný viac smerom do zeme (tzv. ľadovcový dom) sa priam „vcucol“ pod zem. Chaos, katastrofické vyvrcholenie a udalosti osudovej noci paradoxne vniesli svetlo do zauzlených situácií. Vyhrotia sa vzťahy a spolu s chabými základmi domu sa zrútia aj Annine predstavy o tejto rodine. Anna sa lúči s Antigone a vyzerá to, že sa už nikdy nestretnú. Osoby zodpovedné za záhradnú katastrofu záhadne zmizli, tak ako aj majetky bohatej dvojice. Zaujímavá zápletka, prekvapivé rozuzlenie a uspokojivý záver. Stane sa s Antigone len ďalšia celebritná dcéra s nelichotivým osudom? Prekvapení budete viackrát. A prekvapeniam sa nevyhne ani Anna.

Na malý rozsah knihy sa v príbehu udialo skutočne veľa. Každá postava dostala svoj priestor. Niektorá viac, iná menej. Niektorá zbytočne, iná oprávnene. Kniha sa čítala veľmi ľahko. Zväčša išlo o pohľad Anny, no knihu rámcovalo aj niekoľko kapitol Antigone, ktorá nám podávala pohľad s odstupom ôsmich rokov. Odporúčam ako oddychovku, ktorú si vychutnajú najmä ženy, no po dočítaní ju odložíte späť do police a určite zabudnete, že ste ju kedysi čítali.

Čítané 500 krát