nedeľa, 06 marec 2016 17:51

Slzy predaných dievčat

Kniha opisuje neľahké životy ľudí, ktorí žijú v ťažkých, často až neľudských podmienkach, a osud ich skúša tým najkrutejším spôsobom. Bezvýchodisková a zlá finančná situácia ich častokrát zavedie až do rúk pašerákov s bielym mäsom, kde sa ocitajú dobrovoľne, ale i násilím.

Už od samého začiatku dynamického príbehu sme svedkami mnohých ťažkých momentov. Hlavná hrdinka Malaya sa musí vyrovnať so znásilnením a následným predajom mafii. Spolu s ďalšími dievčatami prekonáva strastiplnú cestu lodným kontajnerom smerujúcim do Dubaja, mesta nekonečných možností. Po tom, čo za jeden týždeň stratila najlepšieho priateľa, rodinu a panenstvo, čakala ju neistá budúcnosť v bohatom Dubaji, kde sa stáva predmetom dražby. Obdivuhodná je najmä odvaha, ktorá sa miestami mieša až s naivitou hlavnej postavy, a čitateľ prežíva všetky strasti aj slasti spolu s ňou.

Nič však nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá.

„Bojím sa budúcnosti, samozrejme, že mám strach, ale kto by nemal? Horšie to už hádam nebude, hovorí sa, že v živote je vždy všetko zlé aj na niečo dobré. Treba si iba počkať na tú správnu chvíľu. Lenže v tomto čase som ešte nemala ani najmenšej potuchy, ako sa so mnou osud ešte bude zahrávať.“

Po prvej aukcii sa ocitá v rukách staršieho zomierajúceho muža, ktorý ju vydražil za zvláštnych okolností. Aj keď sa mala Malaya u svojho prvého pána veľmi dobre, nič však netrvá večne a  po nepriazni osudu sa znova ocitá v rukách mafiánskeho bossa, ktorý sa ju snaží znova vydražiť na ďalšej aukcii. Po druhej dražbe sa ocitá v rukách bohatej Sarah, ktorá kúpila Malayu pre svojho manžela, aby ju počas jej tehotenstva nepodvádzal s inými. Nič však nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá. A tak sa Malaya dostala do rúk svojho druhého pána. Až po boku horkokrvného lekára Dawida spoznáva Malaya lásku, nehu a pocit bezpečia. V knihe sa nachádzajú aj šteklivé erotické scény, ktoré popustia uzdu fantázii nejednej čitateľky.

Tento román, plný prekvapení, zvratov a dobrodružstva, bol právom zaradený medzi slovenské bestsellery.

Nikdy som nemala silnejšiu túžbu bozkávať jeho úchvatné ústa ako dnes. Prisali sme sa k sebe. Naše jazyky sa navzájom splietli v rozvášnenom tanci. Bozky nás oboch oberali o rozum. Dawid si ma k sebe žiadostivo pritiahol. Nechali sme sa spaľovať naším spoločným plameňom.“

Keď sa už bude konečne zdať, že Malaya našla svoje šťastie, v najmenej vhodný okamih ju znova dobehne minulosť, ktorá sa jej bude opakovane pripomínať. Tento román, plný prekvapení, dobrodružstva a zvratov, bol právom zaradený medzi slovenské bestsellery. Počas napínavého deja sa čitateľ nestihne nudiť a jeho emócie sú vybičované na maximum. Ak radi spoznávate nové kultúry a exotické krajiny, práve tento príbeh je jednoznačne pre vás. Odporúčam ho všetkým ženám rôznych vekových kategórií.

Do detailov prepracované opisy miest a postáv vás prinútia prežívať dej spolu s hlavnou hrdinkou Malayou.

Do detailov prepracované opisy miest a postáv vás prinútia prežívať dej spolu s hlavnou hrdinkou Malayou. Príbeh je už od samého začiatku dynamický a postupne naberá na intenzite. Slzy predaných dievčat je kniha, ktorá sa teší veľkej obľube nielen u slovenských, českých, ale aj nemeckých čitateľov.

Tento výnimočný príbeh sa autorka rozhodla napísať po návšteve Spojených arabských emirátov, kde zozbierala dostatočné množstvo informácií pre vznik tejto knihy. Aj keď sa tento príbeh nikdy reálne neodohral, je prepletený vláknami reality života. Okrem zaujímavého príbehu zakomponovala Monika Wurm do deja posolstvo, spočívajúce najmä v jednoduchých veciach každodenného života, ktoré si my, Európania, často už ani neuvedomujeme.  Aj vďaka tejto knihe sa jednoznačne zaradila medzi najlepšie slovenské autorky.

Dočká sa Malaya šťastného konca? Získa naspäť svoju slobodu? To sa dozviete až po prečítaní tejto úžasnej knihy. Takže sa pohodlne usaďte, pripravte si vreckovky a nechajte sa unášať týmto originálnym príbehom.

Čítané 949 krát