štvrtok, 21 január 2016 18:13

Strácame sa v sebe

V živote to nikdy nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá. Becca a Jason sú navonok dokonalý, hviezdny pár. Kráľ a kráľovná plesu. S čím sa ale musia dennodenne potýkať, by nečakal nik. Strach, bolesť, strata, nádej, vášeň, láska... to je v skratke román Strácame sa v sebe.

Jason je typický americký tínedžer. Na strednej škole hviezdi ako futbalový obranca. Je urastený, pohľadný, chlapec sťa hora. Snom každej baby na škole. Doma to ale nemá jednoduché. Otec ho týra, a nielen v alkoholovom opojení si vybíja na ňom svoju zlosť. On to ale musí pretrpieť, pretože inak by siahol na mamu. Dlhé roky túži po pozornosti Nell. Tá však práve začína chodiť s Kylom jeho najlepším priateľom od raného detstva. Nell mu prezradí, že jej kamarátka Becca je do neho buchnutá od štvrtej triedy. Prečo nie? Prečo si ju doteraz nikdy nevšimol?

Vrátite sa do tínedžerských čias, kedy bolo všetko mätúce, trápne, červenolíce a také nové.

Becca je neuveriteľne sexi, krásna, veľmi múdra a trošku zakoktaná. Odváži sa a pozve ju na rande. Nikto by nepovedal, že práve ona bude jeho životnou láskou a spriaznenou dušou. Ale ani ona to nemá doma ružové. Becca prakticky nemá žiadny voľný čas. Otec je prísny a dáva na ňu veľký pozor. Tak ako sa má stretávať s Jasonom? Veď oni už niečo vymyslia... Mládež vie byť veľmi vynaliezavá. Či zoberie Jason niekedy odvahu a postaví sa otcovi na odpor, alebo ho bude naďalej trpieť so sklopenými ušami, sa dozviete, ak sa rozhodnete pre knihu Strácame sa v sebe. Zdá sa vám to zamotané? Nebude, ak si najprv prečítate prvý diel.

Smutné, srdcervúce, depresívne, ale aj plné nádeje a čistej lásky.

Dojímavé pokračovanie ešte viac dojímavej knihy Strácam sa v tebe, sa začína krásnym venovaním. Nedalo mi nepodeliť sa o to s vami: Ak vás zranili tí, ktorí vás mali nadovšetko milovať, ak ste hľadali vyslobodenie z utrpenia skrz rozkoš z bolesti, ak vás odmietli pre nedokonalosť, potom je táto kniha pre vás. Ste milovaní, nie ste sami, ste nádherní."

Eroticky nabitá, dokonalý návod na prvé milovanie.

Prvý bozk, prvý dotyk, prvá láska, prvé milovanie…

Strácame sa v sebe vás vráti do tínedžerských čias, kedy bolo všetko mätúce, trápne, červenolíce a také nové. Aj táto kniha, podobne ako prvý diel, je eroticky nabitá, čo sa do kategórie Young Adult skôr nehodí. Na druhej strane, je to dokonalý návod na prvé milovanie. Hlavné postavy sa tu správajú veľmi zodpovedne a nenechali pre istotu nič na náhodu. Ak však chcete svoju dcéru ešte uchrániť od takýchto fyzických radovánok, odložte túto knihu na neskôr.

Týždeň som nechodil do školy, vraj pre chorobu. V skutočnosti som mal také bolesti, že som nemohol vstať z postele. Modriny mi zmizli asi po mesiaci. Nikdy viac som sa nepokúsil niekomu to povedať."

Ak ste zatiaľ nečítali prvý diel, nezúfajte, tento román je len voľným pokračovaním. Strácame sa v sebe vám predstaví kus predošlého príbehu Kyla a Nell, no z inej perspektívy. Hoci Becca a Jason majú svoje problémy, menšia časť deja sa týka aj prvej dvojice. Mňa to veľmi nepotešilo. Otvorili sa tak staré rany a s tým priplávali aj potoky sĺz. Viac ma potešilo, že boli prítomní Colton a Nell a ich pokračujúci láskyplný happyend. Táto séria ma chytila za srdce oveľa viac ako autorkina Alfa a Beta. Autorka má akýsi dar zasiahnuť čitateľa priamo do srdca. Zanechala vo mne plno dojmov a otáznikov. Koľko ľudských životov dokáže ovplyvniť smrť jedného človeka? Je to osud? Malo to jednoducho takto byť? Zlyhávame ako rodičia, ak príliš chránime svoje deti?

Autorka má akýsi dar zasiahnuť čitateľa priamo do srdca.

V sérii Falling je celkom 5 dielov, a či niekedy budú preložené do slovenčiny, nie je známe. Ja mám pocit, že skôr nie. A to ma mrzí, pretože posledný diel je príbeh o Coltonovi a túto postavu som si ozaj obľúbila.

Kopírujeme?

Autorka ma ale znechutila neustálym spomínaním názvov piesní. Postavy išli autom a vypočuli si tri piesne  autor a názov. Aby bola presná, uviedla, či ide o cover, alebo originál. Pri učení počúvali to a to. A aby ste si umocnili umelecký zážitok, autorka úplne na koniec prikladá zoznam piesní. S týmto sa začínam stretávať nejako často. Autori od seba navzájom kopírujú nápady a nevedia byť originálni?

Kniha je určená mladším dospelým, ale dalo by sa o tom diskutovať. Vhodná ako oddychovka, no je ťažké ju odložiť. Príbeh je strhujúci, dramatický, emotívny, plný zvratov a veľmi ľahko vás vtiahne do deja.

Čítané 915 krát