nedeľa, 17 január 2016 09:34

Nechcela som ťa stretnúť

Osud, Boh či iná vyššia sila. Nech už to bolo čokoľvek, zviedlo ich to opäť dohromady. Hoci bola skalopevne presvedčená, že ho už nikdy v živote nechce stretnúť, predsa len sa tak stalo. A dôvod?

Láska, ktorá nikdy neskončila či podanie pomocnej ruky v ťažkej životnej situácii. Existuje viacero dôvodov, pre ktoré v živote znova narazíme na osobu, ktorú sme netúžili ešte niekedy vidieť. Rozjatrí staré rany a z minúty na minútu nám svet obráti naruby. Vedzte však, že nič sa nedeje len tak. Ak nám takáto osoba opäť raz skríži cestu, znamená to, že voči nej máme akési poslanie.

Človek, ktorého z celého srdca ľúbila, ju bez jediného slovka opustil a ona sa roky snažila zabudnúť.

Presne to sa stane Tamare. Človek, ktorého z celého srdca ľúbila, ju bez jediného slovka opustil a ona sa roky snažila zabudnúť. Nikdy sa jej to síce celkom nepodarilo, no časom nadobudla aký-taký duševný pokoj. Bohužiaľ, ani ten netrval dlho. Stačil okamih a minulosť sa vrátila v plnej sile.

,Zdravím... Dobrý deň, vezmete ma, prosím? Iba tuto kúsok... Ďakujem!´ Nečakal na odpoveď a ešte viac otvoril dvere, aby vhupol dnu.
Ten hlas, ten tón, Bože! Akoby to bolo včera. Takmer dostala závrat. Snažila sa pozbierať, aby mal jej hlas pokojný tón.
,Dobrý deň. Alebo ahoj. Kam to bude?´ Otočila sa k nemu.
Skoro už sedel vedľa nej, no pri jej hlase sa mu podlomili nohy a takmer vypadol z auta.
,Tamara?!´

Damián je späť. A s ním i bolesť, ktorú Tamara jakživ nedokázala prekonať. Ba čo viac, tentokrát narástla do ešte väčších rozmerov, keď sa dozvedela, že muž jej života je šťastný. S inou. Nezostáva jej teda nič iné, ako sa s tým vyrovnať – znova – a pokúsiť sa žiť ďalej. Ani v zlom sne by však nerátala s tým, čo sa udeje. Damián mal hroznú autonehodu a leží v kóme. Tamara sa síce zaprisahala, že s ním nadobro skončila, ibaže city, ktoré k nemu stále prechováva, ju nútia pomôcť mu. Príkladne sa oňho stará, no čoskoro zisťuje, že Damiánov život neohrozuje iba kóma, v ktorej sa nachádza, ale tiež spleť intríg a hnusných plánov. Hoci je v ohrození i Tamarin krk, láska jej dodáva odvahu a neúprosne ju poháňa vpred.

Vraj „láska hory prenáša“. Má však až takú magickú moc, aby dokázala pomôcť Tamare so zúfalou situáciou, v ktorej sa nečakane ocitla? Pomôže jej zachrániť milovaného muža? Získať späť jeho lásku? Dodá jej silu na to, aby mu povedala roky ukrývané tajomstvo, ak sa náhodou preberie?

Pomôže jej zachrániť milovaného muža? Získať späť jeho lásku?

Na jednu knihu až príliš veľa otázok... A každá jedna vám robí vrásky, pretože na ňu chcete stoj čo stoj poznať odpoveď. Ako to viem? Ako vášnivá čitateľka mávam podobný problém a inak to nebolo ani pri tejto knihe. Všetky tie otázniky mi tak pobláznili hlavu, že som si ju jednoducho musela prečítať. Teraz si hovorím: „Chvalabohu.“ Chvalabohu, že som počúvla svoj pomútený rozum. Bez neho by som sa totiž nikdy nedozvedela, o aký neopísateľne skvelý čitateľský zážitok som takmer prišla.

„Oprela sa o umývadlo a snažila sa ovládnuť záchvat plaču, ktorý sa na ňu už-už valil. Iba s námahou sa jej to podarilo. Pozrela na seba v zrkadle. Pretrela si vlhké oči. Nechcela plakať. Ona si svoje už odplakala a vytrpela. Už sa trápiť nechcela. Teraz je rad na ňom. Na Damiánovi. Nech si to vyžerie. Nech pocíti aspoň kúsok bolesti, ktorú zažívala ona.“

Nechcela som ťa stretnúť je zmesou mnohých citov, najväčšmi však disponuje bolesťou. Zo straty, odlúčenia, ale i opätovného stretnutia. Tamarino rozorvané srdce ju rozsieva po každej strane románu a čím hlbšie do deja sa dostávate, tým sa znásobuje. V určitej chvíli máte dokonca pocit, že nie je možné, aby jedna žena zvládla uniesť na svojich pleciach toľko bolesti. Nechcela som ťa stretnúť je v poradí druhá kniha, ktorú som si od Márie Hamzovej prečítala a môžem povedať, že majstrovsky dokáže vylíčiť ľudský žiaľ. Naplno sa vloží do hlavnej postavy a žije v nej až do konca, pričom ju obdarúva skutočnými ľudskými pocitmi, každodennými problémami i svármi.

Je zmesou mnohých citov, najväčšmi však disponuje bolesťou. Zo straty, odlúčenia, ale i opätovného stretnutia.

V príbehu sa to však nehemží len romantikou. Autorka sa rozhodla dať mu akýsi kriminálny podtón, aby obsahoval nejaké tie detektívne prvky. Z môjho pohľadu to vôbec nebolo zlé, aj keď od premyslenej zápletky to malo trošku ďaleko. Mala som dojem, akoby sa Mária Hamzová chcela odkloniť od svojej zaužívanej spisovateľskej rutiny a vložiť do knihy čosi, na čo jej čitatelia nie sú zvyknutí. Nebolo to síce dokonalé, ale občasná zmena nezaškodí. Čo tam po tom, že jej lepšie ide romantika! Snažila sa a snaha sa predsa cení najviac.

Aby som to však zhrnula. Nechcela som ťa stretnúť nie je určená pre konkrétnu skupinu čitateľov. Je pre každého – mladších i starších, romantikov i detektívov. No najmä pre zvedavcov, ktorí by radi poznali odpovede na to množstvo otázok, ktorými som im načisto zaplavila myseľ a ochudobnila ich tak o kvalitný spánok.

Čítané 1120 krát
Viac z tejto kategórie: « Ruleta života Strácame sa v sebe »