utorok, 29 december 2015 12:35

Hriešny bozk

Vedcova dcéra žijúca vo venezuelskej džungli a pirát brázdiaci oceány na svojej luxusnej lodi – to všetko v Londýne počas regentskej vlády... Nepravdepodobná kombinácia? A prečo nie?

Hriešny bozk je ďalším ľúbostným príbehom úspešnej americkej autorky Gaelen Foley, ktorá si aj u nás získala srdcia nenapraviteľných beznádejných romantičiek. Spomínaný titul je posledný zo série o rodine Knightovcov. Vášnivé čitateľky si určite spomenú na predchádzajúce romány Diabol sa žení alebo Jedna noc hriechu. Oba zaznamenali u priaznivcov tohto žánru nemalý úspech, ktorý sa, prirodzene, očakáva aj od záverečného románu. Treba povedať, že Hriešny bozk vás nesklame, nájdete v ňom všetko, čo očakávate a určite aj oveľa viac. Či už preferujete romantiku, intrigy, erotiku, vášeň, zápletku, napätie alebo dobrodružstvo – z každého dostanete v primeranej miere. Ide totiž o vyvážený román, ktorý vám umožní prežiť presne to, po čom v danej chvíli najviac túžite.

Umožní vám prežiť to, po čom v danej chvíli najviac túžite.

Mňa Hriešny bozk celkom príjemne prekvapil. Uvítala som zmenu prostredia, pretože autorka nás nevtiahne priamo do sveta londýnskych plesových sál, ale hneď na úvod sa ocitneme vo Venezuele, presnejšie priamo v džungli. Tam si už pár rokov žije mladá divožienka Eden (hm, celkom príznačné meno pre hrdinku vzhľadom na prostredie, v ktorom sa pohybuje) spolu so svojím ovdovelým otcom, presláveným doktorom a vedcom a jeho austrálskym pomocníkom Connorom (ten na šéfovej dcére často a rád spočinie zrakom). Eden síce džungľu považuje za svoj domov, to však neznamená, že je so svojím pobytom v nej zmierená. Túži po Londýne, po onom veľkom svete, plnom mladých džentlmenov, dychtivých slečien, hazardu, intríg a veľkolepých plesov. Teda po tom, o čom dookola číta v časopise, ktorý sa k nej z Londýna dostane vždy s ročným oneskorením.

„Kedysi dávno túžila po švihákoch v oblečení zo Savile Row, ale odkedy jej do života priplával Jack Knight, jej predstavy začali pôsobiť akosi gýčovo a detinsky. Čo ak je jej tento muž súdený? Čo ak je to pravá láska, pre ktorú musela prejsť na kraj sveta?“

Podľa otca si Eden „samca na párenie“ môže nájsť aj v džungli.

Otec svojej dcére návrat do civilizácie pravidelne sľubuje, no Eden si je vedomá, že otec v sebe nezaprie zanieteného vedca, ktorý je už len krôčik od významného objavu a má namierené rovno k Amazonke. Nehľadí na Edenine potreby a jej vek vhodný na vydaj (podľa neho si „samca na párenie“ predsa môže nájsť aj v džungli), preto sa Eden odhodlá k zúfalému kroku. A využije na to náhodné zoznámenie s príťažlivým mužom s nie práve najlepšou povesťou. Jack Knight je totiž bohatý a významný muž, čo na tom, že sa narodil mimo manželského lôžka a okrem toho sa šušká, že na svoj majetok si zarobil ako pirát. Eden sa preto nalodí na jeho luxusnú loď ako čierny pasažier a verí, že si ju za mesiace plavby do Londýna nik z posádky nevšimne. Naivné? Hlúpe? Možno aj odvážne... Či sa Eden táto plavba vyplatí a ako ovplyvní vzniknutá situácia Jacka a jeho postoj voči mladým neskúseným žienkam, to sa dozviete počas čítania.

„Bože, čo som to spôsobil?
Na pohľad to vyzeralo, že ide bojovať za ušľachtilú vec. Ale teraz si musí priznať pravdu – nie, to iba uteká.
A neuteká pred hrôzou z toho, že ho Eden nemiluje. Uteká, lebo vie, že Eden ho miluje.
Znelo to hlúpo – a hlúpe to aj bolo. Pokúšal sa svoje postavenie pankharta povýšiť tým, že konal hrdinské, vznešené skutky, akých iní neboli schopní, a teraz konečne pochopil, čo sa mu Eden od začiatku snažila povedať. Už tak žiť nemusí. Lebo konečne ho niekto ľúbi presne takého, aký je.“

Záleží na vás, ako sa románu zhostíte...

Spomínaný román by som jednoznačne v rámci žánru zaradila medzi to hodnotnejšie. Už samotná džungľa na čitateľa pôsobí nielen exoticky, dobrodružne, ale aj nebezpečne. Eden je ako bojovná amazonka, ktorá s ničím nemá problém. Pokojne odstrelí hlavy prudko jedovatým hadom, sama sa plaví na svojom kanoe a odráža útoky krokodílov, lezie po stromoch a hojdá sa na lianách... Napriek tomu však má spôsoby pravej anglickej lady. Pokiaľ čítanie týchto častí nebudete brať s nadhľadom, môžu tieto kapitoly vyznieť príliš hlúpo a neatraktívne, no zaiste to bolo autorkiným cieľom. Eden však v sebe nezaprie ani doktorovu dcéru, dokáže zabrániť infekciám, vyliečiť rany, ale venuje sa aj výskumnej a vedeckej činnosti. Jednoducho, dievča do voza i do koča :-). Niet divu, že obávaný Jack Knight je z nej celý namäkko. Túži ju zavrieť na svojom panstve, aby mu rodila dedičov, a to by mohol byť veľký problém.

Gaelen Foley píše pútavo, avšak neplatí to pri opisovaní vzťahov. V tom už nie je taká stopercentná. Aj napriek tomu si čítanie určite užijete, ľahko sa rodiaci vzťah dvoch mladých ľudí si vychutnáte a pri záverečných stranách možno aj vyroníte nejednu slzu od dojatia. Záleží len na vás, ako sa tohto románu zhostíte.

Čítané 702 krát