pondelok, 28 december 2015 12:55

Šťastná žena

Čo spraví ženu šťastnou? Bohatstvo po boku úspešného muža alebo ten jednoduchý pocit šťastia, že ju má niekto skutočne rád?

Veronika je obyčajná žena s podobným osudom ako mnohé iné. Na vysokej škole našla lásku svojho života a po svadbe verila v šťastie, ktoré malo prísť. S Danielom si zariadili svoje hniezdočko lásky, kde raz chcela vychovávať ich deti. Ich sen sa však neuskutočnil. Veronika trávi dni sama. Jej manžel má veľkú ambíciu – túži sa stať prezidentom a svojmu cieľu podriaďuje celý svoj život. Spočiatku so ženou trávi večery a víkendy, pomáha jej s domácimi prácami, no postupne domov prichádza len raz za pár dní a aj to len preto, aby si zobral čisté oblečenie. Je čoraz viac je nervóznejší, podráždenejší a má agresívne správanie. Z manželských rozhovorov sa postupne vytratili láskavé a milé slová.

Jej manžel má veľkú ambíciu, ktorej všetko podriaďuje.

Veronika je nepríjemné prekvapená zo zmeny, ktorá nastala u jej manžela. Veď Daniel sa predtým správal úplne inak. Neustále sa ohrádza argumentom, že po voľbách bude všetko opäť v poriadku a nájde si na ňu čas. Veronika sa začína cítiť opustená. Dni trávi písaním knihy, počúvaním Danielových poznámok o jej neschopnosti a svoj čas venuje aj šoférovi Petrovi, ktorý ju veľmi rád počúva, a ukazuje jej inú stranu života. Daniel by si určite všimol iskrenie medzi nimi, keby nemal toľko práce. Namiesto toho prijme do firmy novú asistentku Barbaru a nasadí ju na manželku. Barbara sa postupne Veronike dostáva pod kožu a stávajú sa z nich blízke kamarátky.

Čim viac sa blížia voľby, tým sa napätie v ich vzťahu stupňuje. Prichádzajú prvé fyzické útoky od Daniela a Veronike sa konečne otvárajú oči. Chce od svojho manžela odísť, no bude to také jednoduché? Podarí sa Danielovi vyhrať voľby?

Veronika trávi čoraz viac času so šoférom Petrom a on jej ukazuje, čo je to skutočné šťastie.

„,Politika je hnus.´
,Ale nie vždy. Daniel však ide na doraz. Veľmi mu záleží na tom, aby sa stal prezidentom, dáva do toho všetko. Neohliada sa doprava, doľava, dozadu, ide len vpred a myslí iba na svoje záujmy a ciele, nič iné ho nezaujíma. Ani nikto iný. Aj mňa by zapredal, a veľmi pokojne, ver mi.´
,Nedokázala by som žiť s takýmto mužom.´“

Mnohé z čitateliek sa do postavy Veroniky ľahko vžijú. Nejedna z nás má vo vzťahu pocit samoty alebo nedostatočného uznania. Trpíme v nefunkčnom vzťahu, avšak riešenie máme na dosah ruky.

Kniha má jasnú myšlienku – aj keď si myslíte, že muža dokonale poznáte, po dlhých rokoch môžu prísť nepríjemné prekvapenia a nepochopenie jeho správania. Veronika túžila po deťoch, no Daniel ich nikdy nechcel, pretože by mu nezapadali do jeho plánov. Taktiež nesúhlasil s myšlienkou, aby Veronika pracovala a venovala sa veciam, ktoré ju tešia. Skutočnosť, že jeho žena pracuje ako novinárka, by mu neurobila dobré meno.

„Želala som si, nech je už po voľbách. Lebo nekrachne iba moje manželstvo, ale aj ja zaručene skončím na sedatívach.“

Kniha opisuje príbeh zo života.

Kniha opisuje príbeh zo života – reálny a zároveň jednoduchý, no napriek tomu poslúži ako príjemné čítanie pre vypnutie mysle. Jana Benková stavila na svoj obvyklý štýl, ktorým rozhodne nemá čo pokaziť. Svedčí o tom aj fakt, že už vydala viac ako 20 kníh, a tie sú súčasťou nielen nášho a českého knižného trhu, ale dostávajú sa aj do Nemecka. Postave Veroniky však musím vytknúť naivitu a to, že dokázala dlho žiť vo vzťahu, v ktorom nebola šťastná, no svoje trápenie považovala za normálne a naivne dúfala, že po voľbách sa znova vráti to pekné, čo medzi ňou a Danielom bolo.

Pokiaľ ste žena a túžite po jednoduchom čítaní, rozhodne siahnite po tejto knihe. Rovnako môže byť skvelým darčekom pre vašu kamarátku, mamu alebo sestru. Nič ňou nepokazíte. Na niekoľko hodín sa zamyslíte nad svojím životom a hľadaním odpovede na otázku, čo vás dokáže spraviť naozaj šťastnou.

Čítané 866 krát
Viac z tejto kategórie: « Zlomená láska Rozbitá »