pondelok, 07 december 2015 15:12

Nech sneží

Neviete sa dočkať sympatickej bielej zimy a najkrajších sviatkov v roku? Využite chladné dlhé večery a zahĺbte sa do príjemných a uzimených príbehov od troch mimoriadne talentovaných autorov. A ak si budete veľmi priať snehové vločky, možno sa ich aj dočkáte. S touto knižkou prídu určite o čosi skôr.

Vločky tancujúce vo vzduchu, pod nohami vŕzga sneh a stopy v ňom už takmer nevidno, pretože ich stihla skryť nová snehová nádielka. Idylická romantika pre všetkých, ktorí milujú zimu, kopy snehu a štípajúci mráz. Presne do takého prostredia vás prenesie kniha Nech sneží, v ktorej sa traja známi autori rozhodli spojiť svoje sily a vytvoriť zasnežené, a ľahko plynúce príbehy.

„,Budeš potrebovať čiapku,´ poznamenal Stuart, keď sme vyšli do mrazivej haly. ,Nemám čiapku. Išla som na Floridu.´ ,Ani ja nemám čiapku. Ale mám toto...´ Zdvihol ruku s igelitkami a ukázal mi, ako si mám dať tašku na hlavu, omotať ju a zastrčiť, takže vyzerala ako zvláštny turban, navrchu nafúknutý. Amber a Amber a Amber by určite odmietli dať si na hlavu tašku... a chcela som ukázať, že ja nie som taká. A tak som si ju natiahla na hlavu.“

Idylická romantika pre všetkých, ktorí milujú zimu, kopy snehu a štípajúci mráz.

Všetky tri príbehy sa odohrávajú počas Štedrého večera v mestečku Gracetown. Tam sa totiž okrem vianočnej nádielky zosype aj poriadna dávka snehu, čo spôsobí nemalé problémy nielen obyvateľom, ale aj cestujúcim, ktorí cez mestečko prechádzajú. Vlak sa musí odstaviť, autá sa šmýkajú a cestu s bočnými chodníkmi už vôbec nevidno. Napriek množstvu zrušených ciest a plánov sa však otvárajú nové možnosti, vznikajú nové vzťahy a hrdinov čakajú nové dobrodružstvá. Či už je to pád do zamrznutého rybníka, naháňanie prasiatka alebo prechádzanie cez viacprúdovú cestu. Schovávanie sa pred hlučnými roztlieskavačkami, či, naopak, utekanie za nimi.

Všetky tri príbehy sa odohrávajú počas Štedrého večera v mestečku Gracetown.

Ak sú vám mená autorov aspoň trochu známe, viete, čo môžete očakávať. Jednoduchú dejovú líniu bez akýchkoľvek nudných zbytočností a akúsi kúzelnú silu, ktorá vás vtiahne do deja úplne celých. Postavy si ľahko obľúbite, pretože sú to také neobyčajne obyčajné osoby, s ktorými sa môže stotožniť ktorýkoľvek teenager, ba aj dospelák.

„Chvíľu som tam ležal a potom som urobil anjelika. Duke sa hodila na brucho. ,Snežný anjel s kozami!´ vyhlásila. Džej Pí sa rozbehol, skočil do snehu a pristál na boku s Twisterom v náručí. ,Obrys tela pri vyšetrovaní vraždy.´ ,Čo sa mu stalo?´ spýtal som sa. ,Niekto mu chcel vziať Twister a zomrel hrdinskou smrťou, aby ho ochránil,´ vysvetlil.“

Skutočne ide o čarovnú knižku plnú snehu a lásky, no už od začiatku dokážete predvídať záver každého jedného príbehu. Hoci prvoplánovosť v knihách neobľubujem, tejto to s pokojom Angličana rada odpustím. A ak ju vezmete do rúk, tak určite aj vy. Je to totiž vianočná kniha, a to, ako dokázali autori vykresliť zimu, je v týchto ponurých upršaných večeroch nádherné. Príbehy môžete čítať kedykoľvek máte chuť, no odporúčam po nich siahnuť práve vtedy, keď aj za vašimi oknami bude snežiť. Takéto spojenie, prípadné aj so šálkou teplého čaju, bude dokonalé. Ja sama po knihe siahnem určite ešte raz.

Sympatický obal dodá celému zážitku ten správny šmrnc.

Za pozornosť stojí aj skutočnosť, že príbehy na seba nadväzujú, ale zároveň si ich môžete čítať ako úplne samostatné knihy. Toto dalo určite aj autorom zabrať, aby dokázali príbehy prepojiť a v tom istom momente oddeliť. Čaro tejto oddychovky však čiastočne narúša dosť nápadná reklama. Miestami by stačilo už len napísať: V programe boli použité produkty... Príbehu to však na kvalite neuberá, len je to otravné.

Chcete si oddýchnuť, nechať sa unášať kúzlom zasnežených Vianoc a nerozmýšľať nad ničím iným, len nad zaláskovanými príbehmi? V tom prípade patrí táto kniha práve do vašich rúk. Poteší vás aj sympatický obal, ktorý celému zážitku dodá ten správny šmrnc. A nezabudnite si k čítaniu pustiť uchu i srdcu lahodiace vianočné piesne.

Čítané 880 krát