nedeľa, 20 september 2015 11:43

Láska ako z filmu

Ste fanúšikom romantických príbehov? Túžite zažiť lásku ako z filmov Pretty Woman, Hriešny tanec alebo Láska cez internet? Potom je táto kniha to pravé pre vás!

Hlavná hrdinka Kensington Shawová je veľká perfekcionistka. Svoj život má premyslený až do najmenších detailov. Jej kariéra kreatívnej riaditeľky neustále napreduje, dostala hriešne drahý zásnubný prsteň, plánuje svadbu roka s dokonalým mužom a premýšľa nad založením rodiny.

Všetko by bolo perfektné, až kým sa nedozvie, že firma, kde pracuje, pomaly krachuje. Kenzi dostane jasné ultimátum – buď získa nového klienta, alebo dostane padáka. Snaží sa teda vypracovať lákavé návrhy a zaujať potenciálneho zákazníka. V momente, keď vstúpi do ich zasadačky, Kenzi takmer skolabuje. Je to jej bývalý priateľ z vysokej – Shane Bennett, s ktorých sa po dlhých 4 rokoch chodenia rozišla po tom, čo ju podviedol. Tak to aspoň vravela jej najlepšia kamarátka. Shana ponuka až tak nezaujme, no chce s Kenzi uzavrieť obchod – podpíše s nimi zmluvu, ak s ním ona prežije scény z 10 romantických filmov, ktoré má rada. Nakoniec sa rozhodne ponuku prijať.

Kenzi má navonok perfektný život, až kým jej cestu neskríži bývalý priateľ, ktorého veľmi milovala.

„Clive však zdvihol ukazovák a zastavil ma: ,Minútku, Kenzi. Ešte čakáme na majiteľa Carriage House...´ Otočil sa k dverám a konštatoval: ,Ach, už je tu. Kolegovia, toto je pán Shane Bennett.´
Vyprskla som vodu z úst. Dusila som sa, napínalo ma a pálilo ma hrdlo. V záchvate kašľa som sa prehla a pozornosť prítomných sa obrátila na mňa. Prstom som im naznačila, že potrebujem minútku na upokojenie, no nemohla som dýchať. Doriti! Je to on! Je to Shane. Hľadel na mňa.“

Shane obracia naruby všetko, v čom mala istotu.

Shane vtrhne do jej života ako hurikán. Obracia všetko, v čom mala istotu, naruby. Dáva jej to, čo chcela, rozumie jej ako nikto iný a pomáha jej s hľadaním starého ja. Kenzi sa snaží odolať. Má navonok perfektného snúbenca, ale pochopí, že svadbu už naďalej nemôžu plánovať. Nie po tom, čo ju Shane pobozkal a ona má v hlave zmätok. Bradleymu dá košom a trávi čoraz viac času so Shanom. Až vtedy pochopí, že jej život je perfektný, no ona jediná doňho nezapadá. Nie je takto šťastná. Jej snúbenec Bradley je navonok síce dokonalý a každý ho má rád, no nie je ten pravý pre ňu. Nie je všetko zlato, čo sa blyští. A ako sa navyše hovorí, tichá voda brehy myje. Človek môže skrývať nebezpečné tajomstvá, ktoré keď sa dostanú na povrch, tak všetko zničia. Ľudia v Kenzinom okolí toho skrývajú priveľa a keď sa o tom dozvie, všetko sa zmení. K tomu všetkému jej mama Shana neznáša a snaží sa, aby jej dcéra zostala za každú cenu s Bradleyom.

S kým nakoniec Kenzi zostane?

„Vnútri to pôsobilo ako v lietadle. Sedadlá boli kožené. ,Toto je naozaj prekvapenie,´ usmiala som sa. ,Kam ideme?´
,Ku hviezdam,´ vyhlásil.
Zasmiala som sa. ,Toto som mala povedať ja. Keď to Rose vyslovila, stiahla Jacka na zadné sedadlo, spomínaš si?´“

Na knihe sa mi veľmi páčila myšlienka, že keď k sebe dvaja ľudia naozaj patria, osud im nájde cestu, aby znova spojil ich životy. Kenzin vzťah s Bradleyom bol na prvý pohľad dokonalý. Rodičia, aj okolie ho zbožňovali, no ona sa necítila až natoľko šťastná. Ich vzťah sa mi zdal veľmi zvláštny, nakoľko okrem práce spolu netrávili skoro žiadny čas. Absolútny stereotyp.

Pokiaľ milujete presladené romantické príbehy, táto kniha je pre vás to pravé orechové.

Pokiaľ patríte k tomu typu žien, čo milujú romantické knihy a filmy, potom je tento kúsok pre vás to pravé orechové. Miestami mi prišiel dej až presladený, keďže život nie je film a všetko v ňom nebýva vždy ružové. Počas čítania zažijete scény z filmov Láska cez internet, Pretty Woman, zatancujete si s Hriešnym tancom alebo si pripomeniete dialógy z Bezsenných nocí v Seattli či Svadby môjho najlepšieho priateľa. Musím sa priznať, že ja som približne polovicu tých filmov nepoznala, no po prečítaní knihy som sa rozhodla si ich pri najbližšej príležitosti pozrieť. Podotýkam, nie som veľmi zástancom romantických filmov, no po tejto knihe dostanete chuť si ich pustiť aj vy.

Kniha je lahodná oddychovka, počas ktorej vypnete a život sa vám bude zdať aspoň na malý okamih dokonalý. Na prvý pohľad možno nudný a primitívny dej, no v skutočnosti je oveľa viac zapletený, než sa zdá, i keď je chvíľami ľahko predvídateľný. O postavách sa dozviete aj ich temnú stranu a tajomstvá, ktoré skrývali a dej poriadne zvrtnú. Fanúšičky 50 odtieňov šedej musím ešte na záver sklamať. V knihe sa nenachádzajú žiadne sexuálne scény, za to však množstvo romantiky, i keď až prehnanej.

Čítané 1046 krát