pondelok, 07 september 2015 12:45

Každý deň má niekto narodeniny

Pri šálke voňavého bylinkového čaju si človek veľmi ľahko začne sumarizovať svoj život. Čo ho napĺňa, čo mu chýba a čo sa v ňom musí zmeniť. Kým sa rozplynie horúca para nad vaším pohárom a vy dopijete aj poslednú kvapku tohto omamného nápoja, dovtedy možno pochopíte, že je potrebné začať odznova. Presne ako to skúsila Nina.

Každý deň má niekto narodeniny a každý deň sa môže stať dňom, v ktorom sa niečo zmení. Dňom, v ktorom si človek nájde dôvod na oslavu a na nový začiatok. Nina – hlavná hrdinka knihy Každý deň má niekto narodeniny od autorky Silvie Bystričanovej – je ženou, ktorá sa v jeden obyčajný deň rozhodne zmeniť svoj život. Nechá svoju bývalú prácu, svoj starý život aj s jeho problémami a vydá sa za naplnením svojho sna.

Začína písať nový príbeh svojho života, ktorý zahŕňa množstvo zaujímavých stretnutí, lásky, nečakaných zákutí, ale taktiež aj šťastia.

Jej snom je čajovňa spojená s predajňou byliniek. Rozhodne sa zariadiť ju v jednej zaujímavej budove, ktorú objaví, no je v tom však jeden háčik. Ako inak. Budova je síce určená na prenájom, no jej majiteľ sa už dlhú dobu nevie rozhodnúť pre žiadneho zo záujemcov. A tých veru naozaj nie je málo.

Nina ho však svojou osobnosťou a pravidelnými utorkovými čítaniami u neho v byte presvedčí, že ona je tou pravou nájomníčkou. A tak začína písať nový príbeh svojho života, ktorý zahŕňa množstvo zaujímavých stretnutí, lásky, nečakaných zákutí, ale taktiež aj šťastia.

Kniha je inšpirujúcou príručkou pre ľudí, ktorí nevedia, ako pokračovať ďalej.

„Už viem, prečo si chcela práve túto budovu a žiadna iná nebola pre teba dosť dobrá. Pretože žiadna iná nie je v porovnaní s touto dosť dobrá, Nina. Tu zastal čas.“

Silvia Bystričanová obsiahla vo svojej knihe Každý deň má niekto narodeniny naozaj všetko. Od prvej strany po tú poslednú budete pohltení životom, ktorý je plný umenia, hudby, lásky, čaju a náhodných stretnutí. Nina a jej priatelia vás vovedú do svojich životov. Súbežne s príbehom Niny sa totiž odohrávajú aj príbehy jej priateľov, ktorých životy sa navzájom prepletajú. Práve tým je kniha ozvláštnená a chvíľami naberá aj nový smer. Nina Rybanská si vás získa svojou osobnosťou a ak sa považujete za milovníka kníh, rovnako ako je ním ona, symbióza medzi vami a hlavnou hrdinkou bude spečatená.

Pochopila, že niečo v nej samej nie je v poriadku...

Kniha je inšpirujúcou príručkou pre ľudí, ktorí nevedia, ako pokračovať ďalej, či náhodou potrebujú zmenu v zaužívanom stereotype, v ktorom sa zasekli. Ľahký a nenásilný príbeh vám dá ten správny impulz k tomu, aby ste sa nad sebou pozastavili a pouvažovali, či práve to, kam smerujete, je naozaj to, po čom vo svojom živote túžite najviac zo všetkého. Či je váš život naplnený, čo sa každej jednej chvíle týka šťastím, priateľmi, radosťou a pokojom. Alebo je, naopak, plný náhlenia, strachu z neistoty a hádok, ktorého ho strpčujú.

Nina potrebovala nový začiatok a tým pre ňu bola jej vysnívaná čajovňa. Nemala usporiadané predchádzajúce vzťahy a ani celkovo svoj doterajší život. Pochopila, že niečo v nej samej nie je v poriadku. Tým, ako sa ona v priebehu deja menila a dozrievala, tým nenásilne viedla čitateľa k uvedomeniu si faktu, že je naozaj dôležité mať poriadok vo všetkom. Lebo len tak je možné napredovať a rásť ďalej. Jej ukázali bylinky, ako naplniť svoj vlastný sen a možno práve Nina ukáže vám, ktorým smerom sa máte vydať, aby ste aj vy našli správnu cestu za svojím vytúženým šťastím a pokojom.

Čítané 800 krát