štvrtok, 06 august 2015 19:32

Žila som v zlatej klietke

Aj v súčasnosti platí staré známe pravidlo, že peniaze hýbu svetom. Tí, čo sú dlhodobo zvyknutí na blahobyt, sa ho už nedokážu vzdať za žiadnu cenu. Radšej ostanú žiť v zlatej klietke i za cenu nešťastia.

Hlavná hrdinka Mia je na tom rovnako. Dvadsať rokov znáša ponižovanie a násilnícke sklony svojho priateľa, len aby mohla žiť v luxuse. Už dávno ho nemiluje, no zotrváva s ním pre peniaze a pre ich desaťročného syna Seba. Milo sa o ňu nikdy poriadne nezaujímal. Dával jej peniaze, nútil ju plniť jeho absurdné sexuálne chúťky a dokonca jej zakázal komunikovať aj s vlastnou matkou – jej jedinou rodinou.

Miu pritom nikdy o ruku ani len nepožiadal.

Miiným životom je iba Milo. Nemá žiadne záľuby, okrem vyhadzovania peňazí na hriešne drahé veci a jednej jedinej kamarátky, ktorá býva neďaleko a taktiež sa topí v peniazoch. Až do jedného dňa, kým ju Milo neopustí a neožení sa s mladšou. Všetko sa zbehne prirýchlo a on dá prednosť mladšej a krajšej pred svojou dlhodobou partnerkou, čo mu vytvárala pohodlie domova. Miu pritom nikdy o ruku ani len nepožiadal.

„Bez jeho fialových bankoviek som obyčajná chudera. Nemám prácu a neviem nič robiť. Celých dvadsať rokov som žila na vysokej nohe. Jedla som v najlepších reštauráciách, nakupovala som v luxusných butikoch a keď som sa nudila, skočila som sa vyhriať do tepla. Nikdy som si nemusela nič zaslúžiť a všetko som dostala na tácke. Neviem a nechcem vedieť, čo znamená zarábať si sama pre seba.“

Mia nevie, čo ďalej. Nikdy nepracovala a na medicínu nešla kvôli mužovi, čo jej aj tak spackal život. Nakoniec ju prichýli susedka a najlepšia kamarátka Alica. Snaží sa vymyslieť, čo ďalej. Peniaze potrebuje, len ako ich získať? Neočakávané udalosti ju vrátia naspäť k bývalému. Milo sa medzitým so svojím úletom rozvedie a Mia túži mať nejakú poistku. Ak sa za neho vydá, môže sa kedykoľvek rozviesť a získať jeho peniaze. Prekoná všetok odpor voči nemu a rozhodne sa hrať divadielko.

Neočakávané udalosti ju vrátia naspäť k Milovi.

Všetko išlo ako po masle, až kým nezistí, že je tehotná. A najhoršie na tom je, že nevie, s kým dieťa čaká. Má totiž až troch potenciálnych otcov a Milo to podľa všetkého nebude. Dúfa, že otcom je Alex - muž jej snov. Kedysi dávno ju chcel získať, no ona dala prednosť Milovi. On ju napriek všetkému neprestal milovať ani po dlhých dvadsiatich rokoch. Jeho city k nej neustále pretrvávajú, ba sa stupňujú. Stále čaká na svoju šancu.

Ako sa to celé nakoniec vyvinie? Bude svadba roka? Vydá sa Mia za svojho tyrana napriek faktu, že ho jeho vlastný syn z duše nenávidí a dobre si uvedomuje, akým je jeho otec zlým človekom? A čo s jej ďalším dieťaťom? Zistí, kto je otcom? Nechá si ho? Príbeh sa rozuzľuje skutočne až na konci.

Chytil do ruky pero a začal písať. ,Nechcem, aby si sa vydala za Mila. Je to zlý človek.´ ,Sebi, viem, že to nepochopíš, ale ak si Mila zoberiem, raz nám bude lepšie. Ide mi o tvoju budúcnosť. Nerobím to kvôli sebe. ´“

Už počas prvých strán som nadobúdala pocit, že čítam denník zlatokopky, ktorej ide v živote len o peniaze. Tento pocit sa neskôr zmenil, no napriek tomu som sa nedokázala vžiť do kože hlavnej hrdinky. Prišlo mi až ponižujúce, čo všetko znášala kvôli životu v zlatej klietke a aké nízke sebavedomie má. Nedokázala sa postaviť na vlastné nohy, len neustále túžila po bohatstve a ničnerobení. Boli pasáže, kedy som mala chuť vyfackať hlavnú hrdinku, aby sa spamätala a nenechala sa tak ponižovať. Jej skeptické myslenie o tom, že skutočná láska v živote neexistuje ma nesmierne vytáčalo.

...je lepšie dať prednosť láske a skromnejším pomerom ako peniazom a peklu v živote.

Autorka prostredie vykreslila veľmi dobre, len niekedy by som ocenila, keby do toho dala viac emócií. Miestami bol dej príliš stručný a postavy mi prišli ako bábky bez citov. A taktiež ma vytočili pocity hlavnej hrdinky voči Alexovi. Po jednej romantickej noci s ním píše, akou nehynúcou láskou k nemu trpí, no neustále jeho dvorenie odmieta a ignoruje ho. Neviem, či sa takéto správanie dá nazvať láskou.

Od tejto knihy som čakala o čosi viac, no aj tak ju môžem nazvať oddychovým čítaním, z ktorého sa človek mnohému naučí. Napríklad aj tomu, že je lepšie dať prednosť láske a skromnejším pomerom ako peniazom a peklu v živote.

Čítané 896 krát
Viac z tejto kategórie: « Jedna noc hriechu Malinový sen »