pondelok, 06 júl 2015 08:02

Ako chutí voda

(5 hlasov)

Mať všetko a pritom nemať nič, alebo mať naozaj všetko a zrazu o to prísť. Možno nejeden z vás niečo podobné zažil. A stalo sa to aj hlavným hrdinkám, ktorých svety sa obrátili hore nohami a ich úplne odlišné životy niečo zviedlo dohromady. Osud? Náhoda? A možno to bol osud vytvorený spleťou náhod, no rozhodne to pre nich bola obrovská pomoc a šťastie.

Ako chutí voda? Máte odpoveď na túto otázku? Môžete ju hľadať, koľko chcete, ale len ťažko sa dopracujete k nejakému záveru. K tomu by bolo potrebné si prežiť dlhšiu časť života a po rokoch skúseností sa pokúsiť odpovedať. A možno aj vtedy by táto prostá otázka zostala nezodpovedaná. Pretože zistiť, ako chutí voda, nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá.

Autorke rozhodne nechýba talent.

Renáta a Marianna, dve dospelé ženy, z ktorých každá žije svoj sen. Renáta je čistá karieristka a vždy ňou aj bola. Vďaka tomu sa z nej stala úspešná psychologička, ku ktorej sa klienti hrnú jeden za druhým. Jej sen je splnený, ale... ale nechýba jej v živote niečo? A Marianna, matka s obrovským srdcom, vychovávajúca štyri krásne deti s manželom, ktorého miluje. Žijú si v krásnom dome, milujú sa a sú šťastní. Aká krásna idylka. Samozrejme, takto to v živote nefunguje. Vždy sa musí niečo pokaziť, a tak je tomu aj v tejto knihe. Kríza, ktorá vstúpi do manželstva Marianny, ju privedie k Renáte. A tu sa spoja dva životy a vznikne silné priateľstvo medzi dvoma ľuďmi, medzi dvoma ženami, z ktorých každá niečo stratila.

„Mohli by nám uveriť. Vie byť odmeraná, nenápadná, ale aj dotieravá ako ploštica. Má tisíc tvári a nikto z nás nemôže povedať, že ju skutočne pozná. Poviem ti otvorene, tá žena niečo skrýva a mňa by zaujímalo, čo to je...“

Vytiahla ma z reality a ukázala, koľko dokonalosti sa v nej skrýva.

Tak tu je presne opísané, aká je Renáta, teda skôr to, ako je vnímaná. Ale je naozaj taká? Autorka nám ponúka jej život z mnohých pohľadov. Vidíme všetko, čo prežila, ako sa k veciam postavila, a aj napriek tomu, ako ju berú ostatní, nám napokon prirastie k srdcu. Rovnako aj Marianna, ktorá však pôsobí na rozdiel od Renáty ako úžasná osoba. Autorke sa podarilo skvele zobraziť dvoch tak odlišných ľudí a dokázala sa vžiť do oboch postáv. Štýl písania mi veľmi sedel. Spracovanie príbehu je naozaj výborné a autorke rozhodne nechýba talent. V tomto diele síce možno nie je naplno rozvinutý, ale jasne ho tam cítiť a vidieť.

V deji sa prepletá minulosť a súčasnosť, ale je to perfektne oddelené a nie nejaké mätúce. Celkovo príbeh pôsobí zaujímavo a po prečítaní taký naozaj je. Nenachádza sa tu zbytočná prepráskanosť a ani veľmi zložité situácie, ktoré by boli len na obtiaž. Kniha je doslova taká akurát. Nie málo, a nie priveľa.

„Čo mi to povedala naposledy Renáta? Že ja som tá, ktorá to všetko ťahá a ak mi na ňom záleží a cítim, že som pripravená, môžem vykročiť na dlhú cestu, ktorú mám pred sebou. Cestu odpustenia. Ženy sa nesmú dotknúť mužského ega a muži nesmú zraniť ženské city...“

Pri tejto knihe som sa cítila dobre a uvoľnene.

Po tomto diele som siahla, pretože som cítila, že potrebujem niečo upokojujúce. Bola som totálne vystresovaná zo školy a pevne som verila, že táto knižka mi pomôže. A naozaj sa to stalo. Vytiahla ma z reality, svojou nenútenosťou a prirodzenosťou mi ukázala, koľko dokonalosti sa v nej skrýva. Veď v jednoduchosti je krása. A presne to som tu aj našla. Môj rozum prišiel na iné myšlienky a ja som sa aspoň na tú chvíľu, ktorú som mohla stráviť pri tejto knihe, cítila dobre a uvoľnene. Túto knihu považujem za jednu z najlepších oddychoviek, aké som kedy mala možnosť čítať.

Ak si ju náhodou všimnete v kníhkupectve, tak neváhajte a kúpte si ju. Doma treba mať aj takéto diela, ktoré dovolia vášmu mozgu aspoň na čas vypnúť. Ak neviete, čo si zobrať na čítanie k vode alebo na dovolenku, tak presne toto je ono. Verte mi, nesklame vás. Ja dúfam, že sa dostanem aj k ďalším knihám od autorky a snáď som nalákala aj vás. Bola by škoda, keby o nej slovenskí čitatelia nevedeli.

Čítané 787 krát
Viac z tejto kategórie: « Verenica Jedna noc lásky »