pondelok, 13 máj 2013 14:12

Mužské interiéry

(5 hlasov)

Na svete existuje toľko druhov lásky, že keby ich chcete všetky zhrnúť do jednej knihy, poriadne by ste sa zapotili a Biblia by pravdepodobne iba bledla závisťou nad jej hrúbkou. Môžete milovať vášnivo, nežne, zúfalo, môžete milovať svoje dieťa, dom, zlozvyky. A práve o tom je táto kniha, o milovaní.

Je mi jedno či je Matkin muž, žena alebo hermafrodit, aj tak sa touto knihou zaradil medzi tých autorov, ktorých jednoducho "ľúbim čítať." Láska v Mužských interiéroch je občas ako dážď, ktorý zmyje všetky staré hriechy, občas ako sneh, ktorý prikryje krajinu a dodá vám pocit nekonečnej čistoty. Ale tá najvášnivejšia láska má podobu hurikánu, ktorý zmetie zo zeme všetko, čo má srdce. V pomerne klasickom ľúbostnom trojuholníku si to hurikán Gregor namieri striedavo k manželke a milenke. Dokedy sa však tento vzťah, ktorý ničí každého z nich, dá udržať? A koho zmietne ako prvého? Kniha neobsahuje len hlboké myšlienky o láske, jej podobách a neželaných následkoch, ale i dramatický príbeh plný zvratov, ktorý vedie plynulo ku záveru, ktorí by ste zrejme nečakali.

„Ona bola na vysokých podpätkoch pevne rozkročená v strede kabíny, pod pazuchou držala malú striebornú kabelku a z ruky jej visela biela igelitka, z ktorej potichu na dlážku kvapkala krv. Nikto sa jej neprihovoril, hoci vedeli, kto to je. Ale ona aj tak nestála o prejavy obligátnej zdvorilosti, tak ako skutočne odhodlaný bojovník nepotrebuje povzbudzovanie a talizmany, aby sa odvážil vykročiť do arény. Sila je vo vnútri. Svet tam vonku je len odrazom, ilúziou, ktorá je pretvoriteľná a pominuteľná.“

Odporúčam každému, kto má rád Matkina najmä pre jeho dokonalé psychologické uchopenie situácií tak, že sa v nich dokáže nájsť každý. Tí, ktorí si zo začiatku „ulietavali“ na Matkinovi ako na provokatérovi, ktorý si nebral servítku pred ústa, možno nebudú môj pozitívny názor zdieľať. Napriek tomu som si istá, že dej vás dostatočne ponorí do interiérov Matkinových hrdinov. Spoznáte nablýskané obývačky ich duší, zároveň aj najšpinavšie zákutia ich zaprášeného svedomia. Pri tejto knihe sa zasmejete, ale aj poriadne rozčúlite a zanadávate si. Ako pri každom športovom zápase, počas ktorého cítite spoluúčasť a spojenectvo so svojím tímom a neuveriteľné rozčúlenie nad tímom súpera. Tieto pocity nájdete aj tu, v najúžasnejšom športe, v zápase života, v ktorom sa bojuje na doraz, a ktorý je plný faulov a potu hráčov ženúcich sa za víťazstvom. Kto bude skutočným víťazom si prečítajte sami. Nečakajte však veľa úvah z vnútra mužských interiérov, veď v každom mužovi sa napokon aj tak ukrýva kúsok ženy.

Čítané 3038 krát
Viac z tejto kategórie: « Náhrdelník Juliet a tá druhá »