streda, 01 máj 2013 18:39

Náhrdelník

Viete, kedy žena žiari? Keď je šťastná. A kedy je žena šťastná? Keď sa cíti výnimočne. A presne o výnimočných chvíľach je aj táto kniha. Skupina kamarátok investovala do kúpy diamantového náhrdelníka, ktorý im priniesol viac, ako si len mohli predstaviť. Tento náhrdelník sa stal symbolom priateľstva a jeho diamanty pomohli aj mnohým ďalším.

Náhrdelník z diamantov je spojivom celej knihy. Jonell McLainová je obchodníčkou s nehnuteľnosťami, ktorá sa po každom úspešnom uzavretí obchodu rada odmení. V jej „zbierke“ odmien preto nechýbajú drahé šaty, topánky, kabelky, a samozrejme, šperky. Pri jednom zo svojich nákupov sa však stalo niečo, čo nečakala. Do oka jej padol nádherný diamantový náhrdelník. Láska to bola na prvý pohľad. Avšak po zhliadnutí cenovky jej bolo jasné, že ostane zrejme iba pri láske platonickej.

Do oka jej padol nádherný diamantový náhrdelník.

„Jonell pri každom zjednávaní zažívala neúnosný stres, preto keď úspešne uzavrela obchod, zvykla sa odmeniť hodnotným darčekom. Drobná, štíhla Jonell rýchlym krokom kráčala popri obchodoch a zastavila sa až pri výklade zlatníctva Van Gundy & Synovia. Jonell iba hodila očkom do výkladu a radšej zrýchlila krok, ale dnes zastala a v úžase hľadela na vystavený šperk. Na vyvýšenej podložke v strede výkladu trónil na čiernom zamate ligotavý diamantový náhrdelník.“

Niekoľkokrát si ho bola v zlatníctve pozrieť, dokonca si ho aj vyskúšala. Ako sa môže cítiť žena, ktorá má na krku náhrdelník v hodnote tridsaťsedem tisíc dolárov? Netuším, ale musí to byť úžasný pocit.

„Keď si ich dala na krk, pôsobili veľmi draho, ale solídne. Vyžarovali neodolateľné čaro. Ešte nikdy nevidela také krásne ligotavé diamanty.“

Ako sa môže cítiť žena, ktorá má na krku náhrdelník v hodnote tridsaťsedem tisíc dolárov?

Kniha ma zaujala najmä preto, že dej netvorí jednoliaty text. Jonell totiž rozpráva spolu so svojimi kamarátkami, čo zažili a ako sa cítili, keď sa na niekoľko týždňov stali jeho výhradnými majiteľkami. Niekedy som sa aj zasmiala. Členky tohto netypického spolku sú totiž vo svojom živote aktívne, čo znamená, že nejedna z nich absolvovala s diamantmi na krku divokú plavbu na mori či turistický výstup kdesi na skalu.

„Vlastne to ani nie je pravidlo, lebo ja pravidlá neuznávam. Tá, ktorá bude nosiť náhrdelník, musí ho mať pri milovaní na krku. Prečo by ženy nemohli vládnuť svetu prostredníctvom sexu a diamantov?"

Ich stretnutia boli pravidelné, a to každý mesiac, kedy diamanty putovali opäť k ďalšej nedočkavej majiteľke (pri kúpe do neho investovala každá, preto patril istou časťou každej členke). Boli to vlastne babské večery, na ktorých sa všetky nielen dobre zabávali na svojich príbehoch, ale vďaka zážitkom a pocitom, ktoré získali pomocou šperku, získali tieto stretnutia aj nečakaný rozmer.

O ich spolku sa dozvedalo čoraz viac bohatých osobností, ktoré chceli mať na svojich večierkoch práve tento neobyčajný diamantový náhrdelník. A tak sa dáma, ktorá v daný mesiac náhrdelník mala, zúčastňovala večierkov a honosných recepcií. Podmienkou, aby sa náhrdelník „objavil“ na akcii bolo, aby sa výťažok zo vstupného alebo jeho časť využili na charitatívne účely. Náhrdelník sa stal nielen spoločným záujmom dobrých priateliek, ale aj symbolom charity a dobrosrdečnosti jeho majiteliek.

Sú to silné príbehy žien, ktoré prišli na to, čo je v živote naozaj dôležité, naučili sa vyjadrovať svoje pocity, túžby a otvorene rozprávať a plniť si svoje sny.

Po prečítaní tejto knihy so pochopila, čo bolo zámerom autorky odkázať čitateľom. Nie je to len o drahých diamantoch, ktoré pristanú každej z nás :-). Je to o tom, ako sa žena cíti. Keď sa ráno zobudíte a vstanete z postele zadkom dopredu, tak si to okolie všimne. Ste namrzená, nevrlá, necítite sa vo svojej koži. Ale ak sa dobre vyspíte, partner vás prekvapí chutnými raňajkami a v práci dostanete pochvalu, prezradíte sa úsmevom. Alebo si postačí kúpiť hriešne drahú kabelku a žiarime tak, že môžeme konkurovať slnku.

Knihu odporúčam všetkým. Áno, všetkým, či už nosíte nohavice, alebo sukne. Sú to silné príbehy žien, ktoré prišli na to, čo je v živote naozaj dôležité, naučili sa vyjadrovať svoje pocity, túžby a otvorene rozprávať a plniť si svoje sny.

„Vo svete plnom nešťastia a biedy je túžba vlastniť tridsaťsedemtisícový náhrdelník amorálna a nedá sa ničím ospravedlniť.“

Čítané 1619 krát