utorok, 28 apríl 2015 18:32

Dievča, ktoré si tu zanechal

Ako môže obraz mladej ženy ovplyvniť toľko životov v priebehu jedného storočia? Životy majiteľov obrazu sa menia a zmietajú v citových búrkach. Sophie – dievča z obrazu – dodáva silu a chuť bojovať za pravú lásku aj mladej Liv, ktorej život sa náhle zamotal.

Kto je to dievča na obraze, ktoré poplietlo hlavu toľkým ľuďom? Je začiatok 20. storočia, rok 1916. Mladá Sophie prichádza z vidieka do Paríža a zamestná sa v obchodnom dome ako predavačka. Mladý maliar, Edouard Lefevre, sa do nej beznádejne zamiluje a Sophie prežíva najšťastnejšie chvíle svojho života. Spolu sa už ako manželia vracajú na vidiek, k Sophiinej mladšej sestre. Európa sa zmieta v bojoch 1. svetovej vojny a jej manžel odchádza bojovať na front. Dedinu okupujú Nemci, pre ktorých musí Sophie so sestrou variť vyberané jedlá, zatiaľ čo ony aj ich susedia hladujú. Ako pripomienka šťastných chvíľ visí nad kozubom obraz mladej Sophie. Do obrazu sa však zahľadí aj nemecký veliteľ, Herr Kommandant... Sophie je ochotná pre skorší návrat manžela urobiť čokoľvek - posluhovať okupantom, vzdať sa svojho obľúbeného obrazu, dokonca sa dobrovoľne odovzdať Herr Kommandantovi...

Sophie je ochotná pre skorší návrat manžela urobiť čokoľvek...

Sophie - symbol životnej sily a odhodlania

Obraz Dievčaťa, ktoré si tu zanechal, robí život znesiteľnejším aj Liv, ktorej pred niekoľkými rokmi manžel zomrel. Práve Dievča z obrazu jej pomáha prekonať dlhé obdobie smútku a letargie. Jej novým svetlým bodom v živote sa však stáva Paul, vďaka ktorému sa vynára z čiernej hĺbky smútku, nečinnosti a tápania, kde žila ako pod neviditeľným závojom, ktorý jej bránil naplno si vychutnať život. V ich vzťahu sa však objaví prvá trhlina. Obraz sa pokúšajú získať späť právoplatní majitelia, ktorým bol počas vojny ukradnutý. Jeho vrátenie má sprostredkovať práve Paul, ktorý sa živí vrátením ukradnutých predmetov z obdobia oboch svetových vojen ich právoplatným majiteľom.

Obraz sa pokúšajú získať späť právoplatní majitelia, ktorým bol počas vojny ukradnutý.

„Znova sa zasmial, smiech v nej bublal ako nečakaný návštevník. Obrátil sa k nej. ,Viete, toto som túžil urobiť celú noc.´ Naklonil sa k nej, a prv než stihla zmeravieť, palcom jej nežne prešiel pod ľavým okom. ,Mali ste rozmazaný mejkap,´ palec držal pred sebou. ,Nebol som si istý, či ste si to všimli.´"

Príbeh o bojovnosti a odvahe

Je to príbeh o odvážnej mladej žene, Sophie, ale aj modernej Londýnčanke, Liv. Zaujal milióny čitateliek po celom svete a nie je mi jasné, prečo chytil za srdcia toľko čitateliek. Aj Sophie, aj Liv predstavujú dve ženy, ktoré sa nevzdávajú ani v ťažkých chvíľach a neprestávajú bojovať za svoje šťastie. Sophie za skoré stretnutie s milovaným manželom a Liv za obraz Dievčaťa, ktorý dostala od manžela ako svadobný dar a je pre ňu výnimočný.

nevzdávajú sa ani v ťažkých chvíľach a neprestávajú bojovať za svoje šťastie.

Kniha sa číta sama, príbeh sa vám odvíja pred očami ako film. Ste súčasťou scény s dostatočným opisom danej kulisy. Nie sú to nudné opisy, pri ktorých iba netrpezlivo obraciate stránky. Osudové príbehy vás opantajú natoľko, že zabudnete na svoje problémy. Dievča, ktoré si tu zanechal, je krásny romantický príbeh ľudí, ktorí pre nájdené šťastie a lásku dokážu obetovať všetko. Je to príbeh dvoch žien odhodlaných biť sa za svoju lásku, aj keby mali prísť o všetko, hoci i o vlastný život.

„Človek sa tak naučí všetko o láske.“ Paul sa usmial, ale ona ešte neskončila. Prekvapujúco silno ho chytila za rameno. „Viete, pán McCafferty, naučí nás to, že v živote ide o viac než víťazstvo.“

Čítané 2113 krát
Viac z tejto kategórie: « Neskrotná Len sa mi snívaj »