utorok, 10 marec 2015 20:10

S láskou Rosie

Mať najlepšieho priateľa je jedna z najlepších vecí na svete. Obzvlášť, ak ho poznáte „od plienok“ a váš vzťah pretrvá aj počas škôlky, puberty a prvých lások, divokého vysokoškolského života, či dokonca presťahovania sa za oceán. POZOR! Ak je ale váš BFF opačného pohlavia, môže vzniknúť problém. Postupne sa totiž môžete do neho zamilovať.

A presne to je prípad Alexa a Rosie. Poznajú sa od piatich rokov a odvtedy sú nerozluční.

Poznajú sa od piatich rokov a odvtedy sú nerozluční.

V poslednom ročníku na strednej škole príde šok. Alexov otec dostal pracovnú ponuku v Bostone a celá rodina sa sťahuje s ním. Riešenie? Rosie sa prihlási na Bostonskú univerzitu. Avšak to by sa nemohla na maturitnom plese vyspať so spolužiakom a otehotnieť. Zrazu sú všetky ich spoločné plány pasé.

„Akoby sa v tej chvíli zastavil celý svet. Akoby všetci okolo nás zmizli. Akoby sme na všetko ostatné zabudli. Akoby tých pár minút bolo stvorených len pre nás a my sme sa mali pozerať jeden druhému do očí. Alex akoby videl moju tvár prvý raz v živote. Tváril sa zmätene, ale aj trochu prekvapene. Presne to isté som cítila aj ja.“

Povedzme si úprimne, námet lásky, vzniknutej z dlhoročného kamarátstva, nie je veľmi originálny. Čo však originálne rozhodne je, je štýl písania knihy, ktorá sa skladá výlučne z listov, emailov a chatov Rosie, Alexa a ich priateľov a blízkych. Najskôr som si myslela, že mi takáto „nepríbehová“ forma bude prekážať, ale zvykla som si na ňu pomerne ľahko.

Za čo by som chcela autorku najviac pochváliť, je to, že vymyslela romantickú hrdinku, ktorá mi neliezla na nervy. Rosie zbytočne nefňuká a s polenami, ktoré jej osud hádže pod nohy, bojuje statočne. Jej rozhodnutia mali hlavu aj pätu a v priebehu rozprávania sa zmenila z bezstarostnej dievčiny na silnú a samostatnú ženu, ktorá už nemôže viac myslieť len na seba, ale v prvom rade na svoju dcéru. Zato Alex na mňa pôsobil ako mimoň – bez vlastného názoru. Ožení so ženou, s ktorou vlastne ani nechce a keď sa konečne rozkýve a rozhodne sa Rosie vyznať lásku, urobí to snáď tým najblbším spôsobom, aký existuje.

Originálny štýl písania knihy.

Alex s Rosie sú dvojica, ktorá ma opäť raz utvrdila v názore, že na vyriešenie mnohých problémov by postačila „maličkosť". Úprimnosť. Oni však napriek tomu žijú svoje životy v polopravdách a čas im uteká. Veľakrát budete mať chuť nimi zatriasť, zatvoriť ich do jednej miestnosti, zahodiť kľúč a nevypustiť ich von, pokým sa otvorene a úprimne neporozprávajú. Ak by to však bolo také jednoduché, to by potom bola pekne nudná kniha :-)

Alex, mama s ocom ma dnes nepustia do kina. Neprežijem, že už nesedím vedľa teba. Je to nuda. Cez strapatú Lizzy nedovidím poriadne na tabuľu. Prečo sa nám vždy musí niečo stať? Ahoj, Rosie."

Kniha sa číta veľmi dobre. Hlavne počas prvých dvoch tretín sa od nej nebudete vedieť odtrhnúť. Dej má švih a rýchly spád, bohužiaľ, nie do konca. V poslednej tretine akoby autorke došiel dych. Záver knihy na mňa pôsobil dosť predramatizovane, prehnane, nevedela som sa dočkať konca. Nemohla som sa ubrániť pocitu, že niektoré kapitoly dej nikam neposúvali, boli celkom zbytočné a slúžiace len na naťahovanie rozsahu.

Pekný príbeh o sile lásky a priateľstva

Napriek tomu hodnotím knihu pozitívne. Je pekným príbehom o sile lásky, priateľstva a o tom, že by sme sa nemali vzdávať svojich snov. NIKDY! Po jej prečítaní si uvedomíte, že ak niečo chcete, nevyplatí sa presiedieť polovicu života na zadku, čakajúc, že vám nejaká vyššia moc naservíruje na zlatom podnose to, po čom túžite. Naopak. Každú životnú príležitosť treba chytiť za pačesy, pretože neviete, či nebude posledná. Autorka sa nad Rosie a Alexom zľutovala, a takýchto príležitostí im dopriala viac :-) Napriek tomu budete mať pocit, že sa obaja často motajú v kruhu a vedú úvahy v štýle: čo by bolo, keby... Ak ste romantická duša, S láskou Rosie je pre vás tá pravá oddychovka.

A nezabudnite, že tento rok bol v kinách uvedený aj rovnomenný film. Videla som, poplakala som si, povzdychla nad fešným predstaviteľom Alexa Samom Claflinom a krásnou Rosie v podaní Lilly Colins, no nakoniec som si povedala to pravé knihomoľské kniha bola lepšia.

Čítané 1581 krát
Viac z tejto kategórie: « Diabol nosí Pradu Tak sa to stalo »