sobota, 17 január 2015 13:36

V posteli starého mládenca

Francúzka v posteli Angličana. Dosť nezvyčajné v dobe, kedy medzi týmito dvoma krajinami zúrila vojna. Nie však nemožné, najmä keď sa Anne vydáva za obyčajnú anglickú domácu, ktorej cieľom je obalamutiť svojho zamestnávateľa, ukradnúť mu vzácnu šifru a vypariť sa ako gáfor. No láska všetko mení...

Geniálny vedec, skvelý matematik. Jeden by povedal, že takémuto nadanému človeku len tak niekto neprejde cez rozum. A veru sa tak jedného dňa stane, keď do jeho života vstúpi žena. Mladá, krásna, zmyselná. Ktorý zdravý chlap by jej len mohol odolať?

Mladá, krásna, zmyselná. Ktorý zdravý chlap by jej len mohol odolať?

Lord Drake Byron určite nie. Kým mu na dvere nezaklope ona, jeho život sa točí výlučne okolo rôznych šifier a matematických vzorcov. Dokonca vymyslel šifru, vďaka ktorej dokážu Angličania poraziť Napoleona. A v záujme Francúzov je dostať ju veľmi nenápadným spôsobom do svojich rúk. Spôsobom zvaným Anne Greenwayová. Kto iný sa lepšie hodí na post špióna, keď nie mladá nevinná dievčina vydávajúca sa za ženu, ktorá si hľadá prácu domácej?

Anne, vlastným menom Sebastianne, urobí pre záchranu rodiny všetko. Netuší však, že jej nový zamestnávateľ nie je ani zďaleka taký starý a taký vráskavý, ako si ho líčila dávno pred príchodom. Snaží sa ignorovať vzájomnú príťažlivosť, ktorá medzi nimi rastie, no citom neporučíš. Kým Anne hľadá spôsob, ako ukradnúť šifru a neublížiť pri tom mužovi, do ktorého sa bezhlavo zaľúbila, Drake nemá najmenšie tušenie, komu sadol na lep. Teší sa z prítomnosti ženy, ktorú považuje za svoju podriadenú a vychutnáva si ich spoločné chvíle.

„Privinul si ju, dôverne ju chytil za zadok a pritisol sa k nej. Nemohla pochybovať o tom, či je pripravený.
,Áno, ide o viac,´ prisvedčil. ,O chvíľu ti ukážem, o čo presne.´
Znova ju pobozkal a poláskal jazykom, až celá zvlhla. Krk jej zasypal bozkami a jemne jej zahryzol do ušného lalôčika, akoby si ju doberal. ,Tušíš, ako hrozne ma rozptyľuješ? Nech robím čokoľvek, v poslednom čase sa neviem sústrediť na prácu. Namiesto pokusov myslím iba na to, ako sa ťa budem dotýkať. Namiesto čísel a teorém počítam len hodiny a minúty, ktoré zostávajú do nášho ďalšieho stretnutia.´“

Dokáže sa ho Anne vzdať a zachrániť tak rodinu i za cenu vlastného šťastia? A čo Drake? Čo urobí, keď zistí pravdu? Bude schopný dať jej druhú šancu? Alebo sa ich cesty navždy rozídu?

Toľko otázok a žiadna z odpovedí, ktoré by som vám ľahko mohla poskytnúť. Mlčať o tom, ako to celé dopadlo a pritom poznať koniec – pripadá vám to ako čisté sebectvo z mojej strany, však? No pravdou je, že mi v prvom rade ide o váš zážitok z čítania. Chcem, aby ste pri ňom mali rovnako nedočkavý pocit ako ja. Chcem vám dopriať skvelý čitateľský zážitok, nie len vlažné knižné osvieženie. Vďaka detailným opisom dávam ženám možnosť ocitnúť sa priamo v posteli starého mládenca, obdivovať Anglicko v 19. storočí či byť spolupáchateľom pri krádeži vzácnej šifry. Ani ja, ani moje rozprávanie vás nedokáže preniesť do dávnych čias, zato autorke sa to podarí za pár sekúnd.

Vďaka detailným opisom dávam ženám možnosť ocitnúť sa priamo v posteli starého mládenca.

„Hoci sa tvárila odvážne, zrejme sa jej čosi mihlo na tvári. Chytil ju za bradu a nadvihol jej tvár, takže mu musela hľadieť do očí.
,Nebuď smutná, zlatko,´ povedal. ,Čoskoro sa vrátim, a sľubujem, že potom ti svoju neprítomnosť vynahradím.´
Pohladkala ho po líci, ukladajúc si do pamäti všetky jeho črty. ,Pobozkaj ma, Drake.´
S úsmevom ju zľahka pobozkal na pery.
,Nie tak.´ Ozývalo sa v nej zúfalstvo. ,Pobozkaj ma naozaj – akoby to bolo posledný raz v živote.´
Prekvapene otvoril oči, no vzápätí sa v nich rozhorela vášeň. ,S radosťou.´
Tentoraz už neváhal, prestal sa ovládať. Vášnivo sa jej prisal na pery.“

Romantické klišé. Jeden zo spoločných prvkov historických románov, vďaka ktorému my ženy takéto príbehy zbožňujeme. Výnimkou nie je ani kniha V posteli starého mládenca, vďaka čomu po nej s radosťou siahneme. Môže byť akokoľvek nereálna a je nám fuk, či v sebe nesie jedinú hlbokú myšlienku, alebo nie. Je to jednoducho svet bez hraníc a všetky naše tajné predstavy a sny o mužoch sa pri jej čítaní napĺňajú. Pri takejto knihe sa nechceme vzdelávať, túžime iba vypadnúť na chvíľu z reality, byť sami so sebou a pozorovať dvoch ľudí, ktorým sa zavše nejakým nemožným spôsobom podarí žiť spolu šťastne, až kým... veď to poznáte.

Všetky naše tajné predstavy a sny o mužoch sa pri jej čítaní napĺňajú.

Láska, vernosť, milovanie, porozumenie. To všetko nájdete na jednom mieste: V posteli starého mládenca. Tracy Anne Warrenová je takpovediac majstrom vo svojom fachu a dôkazom toho je i tento ďalší z romantických príbehov o šľachtickom rode Byronovcov. Stačí si ľahnúť do postele, zahĺbiť sa do čítania a ktovie, možno vás v nej prekvapí i nejaký ten starý mládenec...

02

Čítané 2161 krát
Viac z tejto kategórie: « Láska na prvý pohľad Kam patríme »