štvrtok, 11 december 2014 18:59

Radšej vždy

Láska dvoch ľudí, ktorú poznačila ťažká skúška. Dostanú sa z toho? Pokračovanie príbehu dvojice, ktorú spojila náhoda a osud im hádže pod nohy polená. Tromfne prvý diel?

Priveľa otáznikov na úvod, no celá kniha je jeden veľký otáznik, to treba povedať tiež. Ak neviete, o čom bol prvý diel s názvom Radšej nikdy, prečítajte si ho tu. Druhý diel: rovnaké postavy a opäť cestovanie po krajine. Čo Andrewa a Camryn naženie do neznámych hotelov tentokrát?

„,Chodievala si k psychiatrovi?´
Úsmev sa jej v mihu stratil z tváre a vzápätí ho vystriedal smrteľne vážny výraz. Podišla ku skrini a otvorila ju. ,Prečo sa na to pýtaš?´
,Pretože mi práve volala Natalie a vravela, že ťa mám prehovoriť, aby si za ním znova zašla.´“

Čo Andrewa a Camryn naženie do neznámych hotelov tentokrát?

Camryn a Andrew sú šťastní ako blchy. Zasnúbili sa a čakajú dieťa. Do toho však príde facka od osudu a ich vzťah sa zrazu zmení. Ak ho chcú zachrániť, musia si k sebe nájsť znova cestu a odkryť starú lásku, ktorá pod bolesťou bezpochyby existuje. Keďže obaja sú srdcom cestovatelia, nikoho neprekvapí, že svoje city chcú obnoviť starým dobrým trmácaním sa po krajine. Veď prečo nie, obaja nemusia pracovať, lebo zdedili peniaze po príbuzných a niečo si aj zarobili, keď ešte v prvej časti knihy v sebe objavili skryté talenty na hudbu. Znie to možno ironicky, no nemôžem si pomôcť. Musím sa usmievať ako autorka dvadsaťročné deti vybaví tučným bankovým kontom, skúsenosťami štyridsiatnikov a nekončenou láskou, ktorá nepozná žiadne hádky pre sklopené vécko a odlišnú interpretáciu svojich myšlienkových pochodov.

Ale dobre, povedzme, že sú si súdení

Ak máte radi príbehy s dlhým rozbehom a malou zápletkou, ktorá sa často vyrieši na niekoľkých stranách, kniha je pre vás ako stvorená. Ja by som aj prežila nekonečné opisy sexuálnych hrátok hlavných protagonistov a dokonca by som prižmúrila oči aj nad tým, ako jednoducho sa vždy dohodnú, a preto sa nikdy nehádajú, ale kniha bola prosto príliš nudná na to, aby som sa po poslednej strane spokojne usmiala. Tak ako v jednotke, aj tu oceňujem ako autorka opísala ich cestovanie a aj ich vzájomné prekáranie, dokonca mi nikto z postáv neliezol na nervy, no aj tak vo mne kniha nezanechala hlboké pocity, a teda vrelé odporúčania odo mňa nečakajte.

Musím sa usmievať ako autorka dvadsaťročné deti vybaví tučným bankovým kontom, skúsenosťami štyridsiatnikov...

„Mozog mi vravel, že by som sa mal presvedčiť, či nie je tak mimo, že mi ho pred všetkými fajčí, no zároveň som nechcel, aby prestávala. Zastavil som dych a pozrel som bokom. Zbadal som Caleba, ako sa venuje jednému z tých dievčat, ktoré jeho prirážajúce telo objímalo nahým stehnom.“

Romantika s jemne šteklivým napätím tu však je a zároveň sa pripravte na oddych, ktorý vám kniha poskytne. Autorkin štýl písania je prostý, nezahlcuje strany prehnanými opismi izby a jej vybavenia, skôr sa sústredí na pomenovanie pocitov a vnímania svojich postáv. Takže čitateľ pekne po poriadku dostane pod nos, ako situáciu vníma Camryn a vzápätí, ako na to reaguje Andrew.

Oceňujem aj spontánne správanie sa postáv, lebo v podstate rovnako by som v danej situácii reagovala aj ja.

Tento žensko-mužský princíp rozprávania bol zvládnutý, a preto som nemala chaos v tom, že Andrew myslí ako žena a Camryn je obdarená mužskou logikou. Oceňujem aj spontánne správanie sa postáv, lebo v podstate rovnako by som v danej situácii reagovala aj ja. Takže kniha mi nebola až taká cudzia, aj keď to určite nebude môj obľúbený kúsok v knižnici. Ale romantici, ktorí radi snívajú, po nej určite siahnu bez obáv, lebo plynulý dej a postupné rozpletanie vnútorného sveta bolesťou poznačenej dvojice, sa im bude rátať.

„Kto potrebuje psychiatrov? Na čo sú komu životní kouči, motivátori a poradcovia? Nech idú všetci do riti. Stačí sa z času na čas zahľadieť na nočnú oblohu a ponoriť sa do nej.“

770487images 1stiahnuť 3

Čítané 3683 krát