štvrtok, 11 december 2014 18:38

Radšej nikdy

Keď sa vám život ,potentuje´ v priebehu chvíľky a opustí vás aj najlepší priateľ, vtedy je najlepšie zbaliť si svojich päť sliviek a vyraziť na cestu. Cieľová destinácia? Nikam.

Presne to urobí aj Camryn. Má dvadsať, ale po smrti priateľa sa nevydá cestičkou vysokej školy a povolania, v ktorom strávi celý život, ale jednoducho sa pretĺka životom a robí to, čo od nej očakávajú druhí. Do toho ju kamarátka nazve mrchou, čo ide po jej chlapovi a vyhlási jej otvorené nepriateľstvo. To, že Cam je v tom nevinne, je teraz vedľajšie. A keďže najlepšia obrana nie je podľa nej útok, ale útek, tak nasadne do prvého autobusu a vozí sa naprieč kontinentom. Tu stretáva neznámeho chalana, ktorý počúva príliš nahlas starú hudbu a bum! Môže sa začať dobrodružstvo dvoch ľudí, ktorí najprv museli ujsť pred problémami, aby našli spoločný cieľ.

A keďže najlepšia obrana nie je podľa nej útok, ale útek, tak nasadne do prvého autobusu a vozí sa naprieč kontinentom.

„Na tvári sa mu objavil úškrn. ,Povedz mi názov aspoň jednej pesničky od Bad Company a dám ti pokoj.´
Celá nervózna som sa usilovala rozpomenúť na akúkoľvek pesničku od Bad Company okrem tej, ktorú počúval. Nebudem sa mu predsa pozerať do očí a hovoriť: Cítim sa ako pri milovaní. Trpezlivo čakal, úškrn sa nepohol ani o milimeter.
,Ready For Love. Pripravení na lásku,´ povedala som, lebo na inú som si nespomenula.
,A si?´ spýtal sa.
,Čo?´“

Žeby tá láska bola taká jednoduchá?

Až také prosté to zase nie je. Cam a Andrew spolu nevinne cestujú v aute Andrewovho otca, ktorý umiera v nemocnici. Postupne si k sebe hľadajú cestu, veľa sa rozprávajú, veľa sa smejú a, samozrejme, obaja po sebe dosť otvorene túžia (čo vieme vďaka tomu, že príbeh je striedavo rozprávaný ústami Camryn a Andrewa). To, že sa do seba zaľúbia, asi také veľké prekvapenie nebude, ale aj tak bolo celkom zábavné sledovať, ako im to konečne dochádza. Do toho príde zopár smutných chvíľ, v ktorých sa obaja musia vyrovnať s osudom či minulosťou a niekoľko vtipných príhod, napríklad keď Andrew otvorene radí v lekárni Cam, aby si kúpila masť na vaginálnu infekciu a ona mu na oplátku ukáže regál s extra malými kondómami. Ha-ha.

...bola taká predvídateľná, že jej vyvrcholenie by predpokladal aj najchladnejší antiromantik.

A to je všetko?

Nuž, až taký srdcervúci príbeh plný zvratov kniha Radšej nikdy nie je. Nečakala som teda extrémne veľa, no myslela som si, že príbeh bude v štýle kníh ako Dublin Street či London Road, no prekvapenie sa nekonalo. Aj tu bolo síce veľa a podrobne opísaného sexu, zaujímavý príbeh, ktorý sa inak ako láskou nemohol skončiť, no to je asi všetko. V posledných stranách sa síce ukryla aj nejaká tá „kvázizápletka“, ale bola taká predvídateľná, že jej vyvrcholenie by predpokladal aj najchladnejší antiromantik. Takisto pre mňa ostala záhadou posledná kapitola, ktorú rozpráva Andrew, lebo vlastne žiadnu novinku sme sa z nej nedozvedeli, všetko bolo rovnaké ako keď situáciu rozprávala ženská hrdinka.

Poďme na pozitíva

Aby som knihe nekrivdila, výber charakterov postáv sa mi páčil. Andrewova povaha, ale aj Camrynino správanie bolo miestami zábavné, aj keď obaja patrili do skupiny dokonalých ľudí bez akejkoľvek chybičky krásy. A celkom fajn bolo aj ich putovanie, aj keď nemalo konca. Miestami som dokonca začala rozmýšľať, či by som bola aj ja schopná zbaliť sa a odísť len tak. Odniekiaľ nikam.

A celkom fajn bolo aj ich putovanie, aj keď nemalo konca.

„,Napríklad... raz ma rozplakal film.´ Len čo to povedal, zarazil sa, akoby sa zahanbil a ľutoval, čo povedal.
,Ktorý to bol film?´
...
Zbadala som, že mu pošklbáva kútikmi úst.
,Zápisník jednej lásky,´ zamrmlal tak ticho, že som ho takmer nepočula.“

Autorka knihu pôvodne písala na pokračovanie na internete a po salvách správ od fanyniek sa rozhodla tieto pokračovania spojiť do ženského románu. Dokonca aj s pokračovaním, na ktoré je recenzia tu. Takže ak vás nebudú nudiť siahodlhé opisy putovania po mestách a miestach bez konkrétneho cieľa a na pozadí tohto chcete odmotávať zamotanú minulosť hlavných hrdinov, po knihe siahnite a čítajte. Určite to bude trvať len chvíľu, kniha sa totiž číta plynule. A ak sa chcete zabaviť, skúste tipovať ako sa hlavné postavy budú správať. Väčšinou vám tipy vyjdú.

imagesstiahnuť 2

Čítané 2251 krát
Viac z tejto kategórie: « Sobáš z rozumu Radšej vždy »