pondelok, 01 december 2014 19:35

Jamaica Lane

Priatelia s výhodami?Je možné, aby to neskončilo katastrofou? V stávke je až príliš veľa. Je potrebné mať veľkú odvahu ohroziť také silné puto kvôli pár sexi chvíľkam. A čo ak je práve toto osudová láska, len trošku zle načasovaná?

Jamaica Lane je vzrušujúci príbeh o neistej a sebakritickej knihovníčke Olívii a jej najlepšom priateľovi Natovi. Nate je nenapraviteľný, sexi sukničkár a úspešný lámač sŕdc s pekáčom plným buchiet”. Obidvoch prenasledujú duchovia minulosti. Olívii zomrela mama po dlhom boji s rakovinou a Natovi v osemnástich jediná láska jeho života. Sexuálne frustrovaná a neskúsená Olívia podľahne depresiám a v slabej chvíľke poprosí Nata o pomoc. Konečne by chcela vedieť flirtovať, zvádzať a zamilovať sa. Vždy keď sa objaví nejaký sexi objekt jej záujmu, prepadne ju taká nervozita, že nevydá ani hláska, zmôže sa akurát na posunky. Jej sebavedomie je na takej úbohej úrovni, že na vlastnom tele nevidí nič pekné. Veľmi dobre vie, že si zaslúži byť milovaná. Do oka jej padne šarmantný študent, ale nie je schopná očariť ho bez pomoci. A kto by jej mohol pomôcť ak nie najlepší priateľ? Nik nie je skúsenejší ako Nate. Nevinné lekcie zvádzania sa môžu veľmi jednoducho vymknúť spod kontroly, no v stávke je veľa, ich priateľstvo. Môže to dopadnúť inak ako zlomeným srdcom?

Môže to dopadnúť inak ako zlomeným srdcom?

„Obklopovala ma láska. Nie tá falošná, drzá napodobenia lásky, ale skutočná, dôverná láska, ktorá spája ľudí, aj keď poznajú všetky rozmary a návyky.”

Príbeh vás zaujme natoľko, že zatúžite nájsť si špeciálneho kamaráta ako je Nate, svoju spriaznenú dušu. Niekoho, s kým si budete rozumieť po všetkých stránkach, nebudete vôbec riešiť komplexy a všetok spoločne strávený čas si budete užívať naplno. Niekoho, kto vás pozná lepšie než ktokoľvek iný, niekoho, komu môžete povedať čokoľvek a neodsúdi vás. Možno dokonca zatúžite po zlomenom srdci, aby vám práve chlap ako Nate znovu a znovu liečil to doráňané srdiečko. Prosto, vžijete sa s hlavnými postavami a ich príbeh vám nedá spať.

Možno dokonca zatúžite po zlomenom srdci, aby vám práve chlap ako Nate znovu a znovu liečil to doráňané srdiečko.

Pripravte sa na lekcie na všetky možné spôsoby, lekcie na gauči, v posteli, v sprche, opreté o stenu, v knižnici, … Takmer celý príbeh je len a len o ich posteľných radovánkach. Privítala by som viac spoločných platonických aktivít. Vďaka vtipným situáciám vás kniha veselo naladí. Naozaj som sa neraz schuti zasmiala, preto by som knihu zaradila k vtipným romantikám.

„Tváriš sa, ako keby každého prd voňal po ružiach a akoby každý močil šampanské."

Jamaica Lane je v poradí tretí diel zo série Dublin Street. Mám taký pocit, že autorka sa trošku opakuje. Hlavnou témou jej príbehov sú priatelia s výhodami. Nezaškodilo by trošku originality, taktiež nie je nutné vedieť, čo všetko sa stane hlavným postavám z predchádzajúcich dielov. Uprednostňujem neuzavreté konce, každý príbeh sa nemusí predsa končiť stále rovnako. Dej je priveľmi predvídateľný. Mňa to ale neodradilo, neodradí ani vás.

„Naučila ťa bojovať bez ohľadu na to, či je to beznádejné. Toto mnohí nedokážu odovzdať svojim deťom, ale ona to dokázala. Naučila ťa byť statočná, Liv, a naučila ťa, že život je krehký. Ľudia to síce hovoria vždy, ale nikdy si to naplno neuvedomujú, až kým raz neplačú na hrobe milovaného človeka, s ktorým sa len nedávno smiali."

Kniha Jamaica Lane je určená predovšetkým romantickým povahám a nenáročnému čitateľovi. Od tohto príbehu môžete očakávať príjemný relax, zábavu a vzrušujúce okamihy. Určite vás romanticky naladí a dokonca spestrí aj vzťah s partnerom. Nezaškodí trocha inšpirácie na večer. Mňa príbeh natoľko zaujal, že som knihu doslova zhltla za pár hodín.

Nezaškodí trocha inšpirácie na večer...

Ak ste si túto sériu obľúbili, nezúfajte, nie je koniec. Štvrtý diel môžeme čakať pod názvom India Place, bude sa venovať Hannah a Marcovi, o ktorých sme mali tú česť čítať aj v predchádzajúcich dieloch. Ako ďalší diel nasleduje malá novela Scotland Street, zatiaľ nie je istý jej preklad do slovenčiny. Nuž, môžeme sa nechať prekvapiť.

Čítané 1034 krát