nedeľa, 23 november 2014 13:13

S diablom v posteli

Pre záchranu rodinného podniku je schopná obetovať čokoľvek – dokonca i svoju poctivosť.

Londýn, rok 1825. Časy dávno minulé, kedy hazard poznali výlučne muži a počestnosť bola výsadou žien. Aspoň to tvrdila spoločnosť. Autorka Sabrina Jeffriesová to však vidí trošku inak, o čom svedčia i nasledujúce riadky, ktoré sú nezameniteľným dôkazom toho, že ide o bohapustú lož, ktorú celé roky hlásala vyššia spoločenská vrstva iba preto, aby sa zachovalo dekórum.

Londýn, rok 1825. Časy dávno minulé, kedy hazard poznali výlučne muži a počestnosť bola výsadou žien.

„,Teda sa domnievate, že by ste ma vo whiste dokázali poraziť?´
,Som si stopercentne istá,´ odvetila, hoci to nebola pravda. Musela to však skúsiť.
Pristúpil bližšie, vypínal sa nad ňou ako nejaký obor. ,Budem súhlasiť, len ak odmena bude osobnejšia.´
Namáhavo prehltla. ,Aká osobnejšia?´
,Kto z nás prvý vyhrá tri kolá za sebou, je víťaz a získava výhru.´
,Výborne.´
,Ešte som neskončil. Ak vyhráte vy, pivovar Plumtreeovcov vám pomôže dostať vaše pivo na indický trh.´ Necudne sa uškrnul. ,Ak vyhrám ja, skončíte dnes večer v mojej posteli.´“

Takúto hriešnu stávku nemohol navrhnúť nik iný než lord Jarret Sharpe, člen šľachtického rodu zo Stonevillu. Nespútaný a zhýralý mladík, ktorý súhlasí s návrhom starej mamy Plumtreeovej, aby počas jej dočasnej neschopnosti viedol pivovar. Má však jednu podmienku – stará mama odvolá svoje absurdné ultimátum, podľa ktorého sa musí do roka oženiť, ináč ho vydedí. Z bojiska síce odchádza ako víťaz, no len do chvíle, kým mu cestu neskríži Annabel. Krásna, tvrdohlavá a bezočivá Annabel Lakeová, spolumajiteľka konkurenčného pivovaru a žena prosiaca o pomoc. Žena, vďaka ktorej táto hriešna stávka vôbec vznikla.

Oboch ich poháňa silná motivácia. Zatiaľ čo Annabel sa snaží zabezpečiť rodine sľubnú budúcnosť, Jarret má pred očami súperkino zvodné nahé telo. Komu budú karty priať? A kto, naopak, bude šťastie v láske mať?

„Jasal nad tým, ako sa k nemu tisla, ako mu dovolila preniknúť jazykom hlboko do svojich vláčnych úst. Cítil, ako sa jej rozpaľuje celé telo, a jej horúca sladká vôňa ho opájala. Nič také pri nijakej žene nezažil – nebol to parfum ani kvetinová vôňa, ale čosi šťavnaté, chutné, živočíšne. Pomaranče a med... Niečo, do čoho sa muž môže s chuťou zahryznúť.
Áno, mal chuť zahryznúť sa do nej. Prechádzal jej perami po pokožke, ponáral sa do jej sladkej vône. Vyhľadal jemnú pokožku pod bradou, po šiji prešiel až k ušnému lalôčiku. Keď doň zľahka zahryzol, zavzdychala a mocnejšie mu zovrela chlopne na kabáte.“

Pokušenie na seba nenechalo dlho čakať. Zbožňujem ten moment, keď hlavné postavy nedokážu viac krotiť svoje chcenie a vrhnú sa na seba ako dva levy bažiace po krvi. Pud sebazáchovy odtiahol do teplých krajín a zostala len živočíšna príťažlivosť, ktorej je v tejto knihe neúrekom. Žiadny ukradnutý bozk v záhrade či nevinné pohľady v preplnenej tanečnej sále. Vášeň. Túžba. Náruživosť. To všetko na mňa kričalo zo stránok, ktoré mi od toľkej žiadostivosti medzi hlavnými postavami takmer horeli pod prstami. Aby náhodou nezačal horieť papier, štipľavé scény a ich horúcu krv prúdiacu v žilách autorka schladila tŕnistou minulosťou, zlou povesťou i klebetami.

Ten moment, keď hlavné postavy nedokážu viac krotiť svoje chcenie a vrhnú sa na seba ako dva levy bažiace po krvi.

Vlastne ani nemala na výber, ak nechcela, aby sa zo sladkej historickej romance stal erotický román v plnej sile. Hrdinku Annabel vykreslila ako silnú, statočnú ženu odolnú voči nepriazni osudu. No stále je to predsa len žena, ktorej krehké vnútro je plné citov a nedokáže sa pripútať k niekomu, kto rieši veci cez posteľ a nie je schopný jej city opätovať. Samozrejme, bolo by čudné nenájsť v knihe S diablom v posteli nejaké tie posteľové hrátky, keďže samotný názov nám ukazuje smer, ktorým sa bude dej uberať. Vyvážila ho však zaujímavou zápletkou a zasadila do čias devätnásteho storočia, čo stavia do popredia skutočnú podstatu príbehu, zatiaľ čo erotický náboj dotvára celkový efekt.

Historické romány sú v podstate akési rozprávky pre dospelých. Hrdina je obvykle poriadny kus chlapa, hrdinka zas vyzerá ako porcelánová bábika v živom prevedení. Síce nevieme, ako bude prebiehať samotný konflikt, zato však tušíme, ba čo viac, sme si istí, aký koniec môžeme čakať. Ruku na srdce: kto z vás mal pri takýchto druhoch románov niekedy obavy, že hrdina zomrie v boji a žiaľom zlomená lady tak stratí svoju jedinú ozajstnú lásku? Zvyčajne sú to knihy, pri ktorých hľadáme oddych namiesto dych vyrážajúceho čitateľského zážitku. Hľadáme a nachádzame v nich únik zo skutočného sveta, kde láska je omnoho zložitejšia a mnohokrát nekončiaca happyendom. Túžime sa preniesť v čase a aspoň na pár hodín zakotviť v minulosti, užívať si krásne honosné vidiecke sídlo plnými priehrštiami, obliecť si hodvábne šaty zdôrazňujúce ženské krivky, slintať pri pohľade na driečneho chlapa... Ach, tá závisť.

Hľadáme a nachádzame v nich únik zo skutočného sveta.

S diablom v posteli je román na jeden deň. Nenáročný a predvídateľný, ulahodí nejednej ženskej duši. Trúfam si povedať, že niektoré kapitoly sa dokonca čítajú samé (teda určite aspoň tie, ktoré sa týkajú posteľových scén). Na relax ako stvorený, no hlbší zmysel v ňom budete hľadať márne. Všetko, čo ponúka, je oddych, oddych a ešte raz oddych...

Čítané 1040 krát
Viac z tejto kategórie: « Nebezpečný muž Najdlhšia cesta »