sobota, 22 november 2014 20:34

Nebezpečný muž

Nemám rada ženy, ktoré sa hrajú na slabé, ktoré neustále vzdychajú a achkajú a vždy im treba s niečím pomôcť. Možno tým, že ja taká nie som, mi táto faloš neuveriteľne lezie na nervy.

Sestra hlavnej hrdinky Lýdie Ema z útlej knižky Nebezpečný muž je presne takáto. Ema je žena, ktorá ma rozčuľovala ešte skôr, ako sa vôbec objavila na scéne. Ema a Lýdia sú dve odlišné sestry, ktoré spája jedno. Presnejšie – jeden. Muž Hubert, s ktorým Lýdia chodila a plánovala svadbu, vzala si ho však napokon Ema. Sestre ho celkom jednoducho prebrala.

„Doľahla na ňu ťarcha minulosti a vedela, že to nenapraví ani jej obľúbený teplý kúpeľ, ani magnézium.“

Koho naozaj, ale naozaj poznáme?

Koho naozaj, ale naozaj poznáme? Často ani sami seba nie a v živote sa môže stať naozaj všeličo. Veď koľkokrát v priemere platí posvätné „až kým nás smrť nerozdelí“ skutočne až tak dlho? Len sa dobre obzrite okolo seba... Ema prebrala sestre partnera. Aj sa za neho vydala. V manželstve však šťastná nebola a ja som si hovorila „no a čo, však k-a-r-m-a“. Všetko, čo v živote urobíme, sa nám vráti v takej či onakej forme. A za lásku sa láskou neopláca, haló, nežijeme v rozprávke.

„Je je to prd platné, pomyslela si nahnevane, keď hovorí, že ju miluje, že by ju nosil na rukách, a zabudne jej natankovať.“

Takmer každý máme duchov v skrini, niečo, na čo nechceme myslieť, čo nás z minulosti ťaží, no napriek tomu sa snažíme žiť ďalej. No žiť život s mužom bez lásky a v duchu stále milovať kohosi z minulosti, to už je naozaj priveľký strašiak. Cez Lýdiu sa ako hurikán preženie Ema, ktorej stále neodpustila (však prečo by aj mala), aj Emin manžel Hubert. Jeden z nich klame, otázkou ostáva kto. V polovici knihy som neverila ani jednému z nich. A Lýdia im verila tak na striedačku... Aby to nebolo prvoplánové, druhú líniu deja tvoril trojuholník mama – otec – otcova nová manželka. Mama Lýdie a Emy sa už spamätala z toho, že ich otec ju opustil pre ženu o 30 rokov mladšiu, ale aj tu platí moje vyššie spomínané, že „k-a-r-m-a“, v tomto prípade je to však jasné už pred polovicou knihy.

Jeden z nich klame, otázkou ostáva kto.

„Tvrdil si, že ti so mnou nie je už dobre, zabudol si, akí sme bývali šťastní. Túžil si ešte niečo zažiť, dýchať, lietať, ale krídla ti prirýchlo oťaželi...“

Pri čítaní som si nemohla pomôcť a sama seba som sa pýtala, či autorka naozaj takto vidí ženy. Či také naozaj sme. Hlúpe, naivné, vždy pripravené odpustiť milovanému mužovi. Odpustiť nielen neveru, ale aj ponižovanie a neustále sa opakujúce pohŕdanie. Čo je, mimochodom, z môjho pohľadu omnoho horšie.

„Existuje niečo smutnejšie, ako sa sklamať vo vlastnom výbere?“

Ak je Ema v knihe minimálne trikrát jemná, milá a citlivá, po chvíli toho máte dosť

Kniha Nebezpečný muž, ktorá bola súčasťou časopisu pre ženy, je formátom úplne malá, zmestí sa hádam aj do listovej kabelky, takže je fajn vziať si ju napríklad k lekárovi. Možno práve na tento jediný typ čítania sa hodí. Obsahovo je jednoduchá, zopár postáv, zápletka zrejmá od začiatku, žiadne gradovanie a záver, ktorý odhadnete už v polovici. Ak je Ema v knihe minimálne trikrát jemná, milá a citlivá, po chvíli toho máte dosť. Prekážali mi však aj „technické“ veci. Stalo sa, že niektoré odstavce sa opakovali (asi chybou tlače) a to k zážitku z čítania tejto prostoduchej knižôčky naozaj neprispelo.

Čítané 1938 krát
Viac z tejto kategórie: « Láska z ulice S diablom v posteli »