pondelok, 17 november 2014 18:00

Zápisník jednej lásky

Je to také jednoduché, také krásne, také sladké. No kniha prichádza i s varovaním – realisti nechytať!

Nespomína si už ani na svoje meno. Spomienky na život, lásku i deti sa z jej mysle postupne vytratili. Je stará a chorá. Často plače, pretože sa veľmi bojí. Každý deň však do jej izby prichádza muž, ktorý jej číta príbeh o Noahovi a Allie. A ona si niekedy len na kratučký moment spomenie, že Allie je ona a Noah bol láskou jej života.

Každý deň však do jej izby prichádza muž, ktorý jej číta príbeh o Noahovi a Allie.

„Neplánoval som zaľúbiť sa do teba a pochybujem, že ty si plánovala zaľúbiť sa do mňa. Keď sme sa však spoznali, bolo jasné, že ani jeden z nás nemôže ovládnuť to, čo sa s nami robilo. Zaľúbili sme sa navzdory rozdielom medzi nami, a keď sa tak stalo, vzniklo niečo vzácne a krásne. Pre mňa môže taká láska existovať iba jedna, a preto mám vypálenú do pamäti každú našu spoločnú minútu. Nikdy nezabudnem ani na jeden jediný okamih.“

Ich príbeh sa začal a na prvý pohľad i skončil počas letných prázdnin. Allie mala vtedy 15 rokov a do New Bernu prišla na prázdniny. Noah sa do nej na prvý pohľad zamiloval a spoločne prežili krásne leto. Alliena matka bola však proti ich vzťahu, a tak boli mladí zaľúbenci donútení k rozchodu. Po 14-tich rokoch odlúčenia sa opäť stretli. Allie sa mala onedlho vydávať, chcela si však ujasniť svoje city k Noahovi i k svojmu snúbencovi. Jedného dňa sa preto objavila pred Noahovými dverami.

Noah a Allie prežili spolu život, aký mnoho manželských párov nikdy nespozná.

Zápisník jednej lásky je príbeh o prvej láske a ako taký je voňavý, sladký a miestami až gýčový. Píše sa mi to skutočne ťažko, pretože dušou som romantička a stále čakám na toho pravého a na všetky krásne prejavy lásky. Ak by mi prišiel list s toľkými pocukrovanými slovami, aké posielal Noah, asi by mi hlave zasvietila kontrolka – niečo nie je v poriadku.

„Si odpoveďou na všetky moje modlitby. Si pieseň, sen, šepot a ja zrazu neviem, ako som mohol bez teba žiť tak dlho, ako som žil. Milujem ťa, Allie, milujem ťa viac, než si budeš vedieť kedy predstaviť. Vždy som ťa miloval a vždy ťa budem milovať.“

Všetkých čitateľov by som chcela varovať: Ak ste tvrdí realisti a máte v úmysle knihu brať úplne vážne, nechytajte ju do rúk! Totižto keď sa pokúsite ísť v príbehu viac do hĺbky, veľa vecí vám prestane dávať zmysel. Napríklad Allie stále vystupuje ako sebavedomá žena, ktorá vie, čo chce. Napriek tomu dovolí, aby jej rodičia a spoločenské postavenie riadilo život. A prečo čakala až 14 rokov, kým vyhľadala Noaha? To skutočne tak dlho trvá, kým si človek uvedomí, že mu v živote niečo chýba?

Ak ste tvrdí realisti a máte v úmysle knihu brať úplne vážne, nechytajte ju do rúk!

Nechcem knihu nijako zhadzovať, Zápisník jednej lásky je skutočne krásny príbeh o láske v tej najčistejšej podobe (keď si odmyslíme vášnivý sex). Noah a Allie prežili spolu život, aký mnoho manželských párov nikdy nespozná. Kniha je pôvabná, plná lásky a nádeje. Mojim problémom bolo, že som ku knihe pristupovala až príliš vážne. Nedarilo sa mi ponoriť do príbehu a prežívať všetky krásne prejavy lásky. Chýbalo mi tam, ako sa začala rodiť láska medzi Noahom a Allie, tancovanie na ulici, pozorovanie semafóru... Chýbali mi všetky scény, ktoré do filmu pridal scenárista. Jednoducho som od tohto románu očakávala viac. Neprišlo chvenie v žalúdku, napätie ani slzy. To som však ja. Možno som v poslednej dobe čítala už príliš veľa zaľúbených kníh. Možno sa zo mňa stáva cynik.

Čítané 5750 krát
Viac z tejto kategórie: « Jediný dotyk Nežnosť »