utorok, 12 marec 2013 20:10

Predajná láska

„Dievča si vzdychlo. Na chvíľu zmĺklo, akoby o tom uvažovalo, no v skutočnosti si uvedomovalo svoju bezmocnosť. Laco nikdy nepochopí, že ju nič také netrápi a nad ničím nepremýšľa. Je iba stroj, od ktorého sa vyžaduje, aby sa pustil do práce, keď sa mu rozkáže. Pracuje podľa príkazov, ako každý iný, len ona používa pri tom vlastné telo.“

Nerada siaham po knihách od slovenských autorov. Predajnú lásku som však dostala, takže sa aj patrilo, aby som si ju prečítala. Avšak hneď prvá strana knihy z edície Príbehy z kabelky si získala moju pozornosť, čo teda vôbec nie je jednoduché. Mohlo mi už z názvu knihy napadnúť, že to bude o prostitútke. Obsah knihy na jej obale som nečítala, čo obvykle robievam, tentokrát som sa pustila rovno do čítania.

Avšak hneď prvá strana knihy z edície Príbehy z kabelky si získala moju pozornosť.

Po prečítaní niekoľkých strán som pochopila, čím si ma kniha hneď získala. Nešlo o detaily zo šichty prostitútky či šteklivé slová. Kniha je písaná jazykom, ktorý je nám blízky. Takto sa totiž rozprávame s ľuďmi vo svojom okolí každý deň. Slovenské názvy ulíc a obchodov, ktoré naozaj existujú. Čitateľ sa s hrdinami ľahko stotožní, pretože to nie sú americkí milionári či modelky. Príbeh sa odohráva v prostredí, ktoré je čitateľovi známe a blízke.

Ide o skutočný príbeh. A aj keby nebol, pokojne by mohol byť. Mladé dievča, Blanka, musí šliapať, aby uživilo svoju lenivú a nezamestnanú matku, bývalú prostitútku. Do jej života však vstúpi muž, Laco. Bohatý, úspešný a známy podnikateľ a cvičiteľ psov. Samozrejme, jeho manželka sa v tomto trojuholníku ocitla proti svojej vôli. Laco sa zaľúbi a problém je na svete.

Ide o skutočný príbeh. A aj keby nebol, pokojne by mohol byť.

Knihu som miestami čítala so zatajeným dychom. Niežeby bol dej až taký napínavý. Iba som bola zvedavá, akú hlúposť Laco zasa vyvedie. A že ma teda nesklamal! Ide o skutočný príbeh skutočných ľudí s rovnakými problémami ako máme my. Situácie, ktoré rovnako môžu zmeniť aj naše životy. V knihe sú pekne opísané príbehy ľudí. Ako tieto situácie prežívali, ako cítili, prečo zradili. Je to akási sonda do hlavy muža a ženy a ich rozdielne prežívanie tej istej situácie. Až tu som pochopila, presnejšie priblížila sa ku chápaniu reality mužskou optikou. Prečo sa niekedy správajú ako „urvatí z reťaze“ (bez urážky chlapi) a inokedy strácajú hlavu, pre nás, nepodstatné veci. Autorka nakukla do hlavy muža a priblížila to aj nám čitateľkám.

Táto kniha je aj o hľadaní nového zmyslu života, intimite, pocitoch, manželstve, ale najmä o sile ženy, ktorú musíme v sebe objaviť.

Lacova manželka sa ale nepoddáva osudu. Podvedená žena sa neľutuje, bojuje s novou tvárou života. Ukazuje ako môže žena žiť aj po prekonaní životnej skúšky, akou je rozvod. Ukazuje vnútornú silu ženy, ktorá po rozvode nie existuje, ale aktívne a s vnútornou silou a radosťou prežíva každý nový deň so všetkým, čo jej ponúkne. A kto vie, možno príde aj láska.

V knihe som našla ďalšie skryté tajomstvo (aj keď viem, že v knihe ich je tam ešte viac, každý si v nej niečo nájde). Ide o večnú nespokojnosť človeka. Každý z nás v živote stále iba niečo chce. Málokedy je spokojný s tým, čo má, čo dosiahol, preto sa neustále za niečím ženie. Táto kniha je aj o hľadaní nového zmyslu života, intimite, pocitoch, manželstve, ale najmä o sile ženy, ktorú musíme v sebe objaviť.

Čítané 1569 krát