nedeľa, 09 november 2014 00:42

Baby z Brooklynu (Pia)

Začať žiť dospelácky život nie je hračka. Dokonca ani vtedy, keď žijete v meste, kde vraj môžete dosiahnuť všetko, čo len chcete...

Pia má dvadsaťdva rokov, práve skončila univerzitu s (v jej prípade) neveľmi perspektívnym odborom dejiny umenia a snaží sa začať žiť ten naozajstný dospelácky život v New Yorku. Už asi tušíte, že sa jej to zrejme nebude dariť tak, ako si to vysnívala a už tobôž nie tak, ako by sa to páčilo jej rodičom. Po tom, čo ju kvôli párty fotke na Facebooku vyhodia z ďalšej práce a rodičia ju odmietnu ďalej sponzorovať, je nútená postaviť sa konečne na vlastné nohy.

Je nútená postaviť sa konečne na vlastné nohy.

Mohlo by sa zdať, že je odkázaná len sama na seba, no nie je to celkom pravda. Pia má štyri skvelé kamarátky, spolubývajúce, ktoré pri nej stoja v dobrom i v zlom a podporujú ju v tom, aby našla tú správnu cestu. Piina nová živnosť, ktorú predstavuje prenájom jedálenského karavanu, prinesie nielen jej, ale aj jej kamarátkam množstvo starostí. Pre všetky to však zároveň bude ďalšia životná lekcia, ktorá ich mnoho naučí a podá im nový náhľad na riešenie životných problémov.

„Pozerám sa na tváre svojich najlepších kamarátok a uvedomím si, že ešte nikdy som sa necítila takto bezpečne. Moji rodičia, aj keď viem, že ma ľúbia, mi nikdy nedokážu odpustiť moje chyby, a to už nehovorím o tom, že by na ne zabudli. Toto je bezpodmienečná láska. Porozumenie bez posudzovania. Viem, že to znie melancholicky, ale mám pocit, že v živote naozaj dosiahnem čo budem chcieť. Mám pocit, že som neporaziteľná.“

Gemma Burgess príbeh vybudovala na kontraste piatich kamarátok, z ktorých má každá úplne inú povahu a názory na život, napriek tomu sa musia naučiť spolu žiť a jedna druhú akceptovať. Pia je prvou zo série kníh, v ktorých má byť každá jedna osobným príbehom inej hrdinky. Bola som zvedavá, ako hodnoverne sa autorke podarí písať príbehy z pohľadu rôznych postáv. Keďže životy dievčat sú prepojené, Pia nehovorí len o svojom vlastnom svete, a tak môžeme už teraz tušiť, že každá z pätice dievčat má svoje problémy, ktorým budú pravdepodobne venované ďalšie knihy. Tie oslovia predovšetkým mladšie čitateľky, ktoré sa s postavami Pie, Coco, Maddy, Julie a Angie dokážu viac stotožniť.

„Myslela som si, že jediným nepodarkom som tu ja a všetci ostatní sú šťastní a žijú si presne taký život, ako si vysnívali. Asi som sa mýlila. Možno len potrebujeme prísť na to, aký život chceme a ako to dosiahneme. A potrebujeme jedna druhú. Sme všetky na jednej lodi – v tomto dome a v rovnakej fáze života, kedy sme dosiahli vek dospelosti, ale nemáme ani šajn, čo to vlastne znamená.“

Vzťahy môžu byť problémom rovnako veľkým ako zarobiť si peniaze na splácanie nájomného.

Kamarátske vzťahy a Piina snaha úspešne si rozbehnúť svoj vlastný biznis je len jednou rovinou príbehu. Ako inak, vzťahy môžu byť problémom rovnako veľkým ako zarobiť si peniaze na splácanie nájomného. Pia sa síce navonok prezentuje ako sebavedomá mladá žena, ktorá môže mať akéhokoľvek chlapa, vo vnútri ju však zožiera strach, že nie je hodná lásky, ktorý pramení z bolestivého rozchodu spred niekoľkých rokov. Podarí sa to zmeniť očarujúcemu Aidanovi, ktorého zo zásady stretáva v tých najnevhodnejších chvíľach na tých najnevhodnejších miestach? Alebo karty zamieša jej bývalý, ktorý sa sčista-jasna objaví na Manhattane?

Piino rozprávanie sa vyznačuje vtipom, ľahkosťou a sebairóniou, ktoré vás zaručene dostanú. Niekedy budete možno nad jej rozhodnutiami krútiť hlavou, zvlášť ak sa radíte do kategórie, ktorá má toto životné obdobie už dávno za sebou, no zaručene budete sledovať, ako si poradí s prekážkami, ktoré jej život a neraz i ona sama kladie pod nohy a budete jej držať palce, aby sa jej sny napokon splnili.

Baby z Brooklynu som na prvý pohľad odhadovala ako novšie a mladšie vydanie hrdiniek Sexu v meste. Niečo pravdy na tom je, nemožno však povedať, že by boli úplne rovnaké. Tento príbeh sa mi páčil oveľa viac. Je menej plytký, obsahuje menej sexu (nedajte sa odradiť prvou kapitolou), menej mesta, menej problémov typu: Neviem, aké lodičky si vybrať k tejto kabelke. Menej snobizmu a viac toho, čomu sa povie skutočný život. Menej však neznamená nič a viac sa nerovná niečomu úplnému, a tak treba povedať, že kniha môže miestami vyznievať trochu naivne a pritiahnuto za vlasy.

Baby z Brooklynu by sme mohli označiť ako typický príbeh, kde sa mladé dievča snaží dosiahnuť svoj „American Dream“.

Prvý diel série Baby z Brooklynu by sme mohli označiť ako typický príbeh, kde sa mladé dievča snaží dosiahnuť svoj „American Dream“. Prísť do veľkomesta, usadiť sa tu, byť šťastný a úspešný... a nájsť si to svoje miesto vo svete. Človeku to však zvyčajne nespadne len tak z neba, ale musí na tom tvrdo pracovať. Podarí sa to aj Pii?

tumblr m46a20gZxl1qmmm5to1 1280-1024x590

tejh freedom tower brooklynbridge

Čítané 1370 krát