piatok, 10 október 2014 11:06

Slzy muža

(6 hlasov)

Kniha o láske a vražde, strhujúci príbeh inšpirovaný skutočnými udalosťami z roku 1991, ktoré sa odohrali na samote na juhu stredného Slovenska. Turista našiel mŕtvolu mladej, znásilnenej ženy. Práve táto udalosť sa stala ústredným motívom príbehu, ktorého sa chopil mladý začínajúci novinár.

Autorka pomaly ťahá čitateľa do deja. Celý čas ho drží v napätí, od začiatku až do konca, po poslednú kapitolu. Prvá tretina knihy ani tak nesúvisí s dejom, aspoň čitateľ má spočiatku taký dojem, avšak postupne do seba všetko zapadá ako puzzle.

Darina Hamarová poňala zaujímavo nielen charakter a vykreslenie postáv, ale aj dej. Využila pretkávanie dvoch dejových línií. Líniu Michalovho života teraz a v minulosti, pred väzbou, ako aj líniu Giovho života a jeho kamarátov Jany a Lukyho. Minulosť v dvoch rôznych životoch pred osemnástimi rokmi a súčasnosť, sčasti aj spoločná, keď Giu a Michal viedli nekonečné rozhovory za účelom napísania reportáže.

Minulosť v dvoch rôznych životoch pred osemnástimi rokmi a súčasnosť, sčasti aj spoločná.

„Sú priateľstvá, ktoré nemôže zničiť nič, priateľstvá na život a na smrť. To moje s Janou bolo na život. Čo tam po smrti...“

Michal, hlavný hrdina knihy, si chcel svoj životný príbeh zobrať do hrobu, no rozhodol sa napokon inak. V mene lásky k zavraždenej dievčine otvorí dvere do svojho domu aj do svojho vlastného vnútra. Vďačíme za to neodbytnému novinárovi Giovi, ktorý túto úlohu zobral ako veľkú profesionálnu výzvu v jeho začínajúcej sa kariére novinára. Rýchlo si padnú do oka, nájdu spoločnú reč a Giu odhalí nové fakty, ktoré čitateľa budú šokovať, keďže zrazu nič nie je také ako sa zdalo na začiatku príbehu. Veď aj spravodlivosť môže byť slepá...

V mene lásky k zavraždenej dievčine otvorí dvere do svojho domu aj do svojho vlastného vnútra.

Prekvapilo ma, že táto kniha je autorkinou prvotinou, keďže od príbehu som sa neodtrhla, kým som ho celý neprečítala. Myslím si, že zámer autorky upútať čitateľa bol splnený do poslednej bodky. Tento príbeh je smutný, smutno-romantický. Povedala by som, že je to román s prvkami detektívky.

Príbeh je priam neskutočný, plný neprežitej a nedožitej lásky a oddanosti. V niektorých chvíľach až ťažko uveriť, že to všetko sa naozaj stalo, ba dokonca u nás, v takej malej krajine ako je Slovensko. Čitateľ v nej nájde takmer všetko – romantiku, štipku erotiky, citlivosť, napätie, pútavosť, vtip. Je o živote, priateľstve, o láske, o hriechu a treste. Budete sa pri nej smiať, no aj plakať.

„Priatelia sa poznajú v medzných situáciách. Poznáte to, nie? Skutočný priateľ nie je ten, ktorý vás poklepkáva po pleci, keď sa vám darí, ale ten, ktorý vám príde utrieť slzu, keď je vám najhoršie.“

Príbeh muža, ktorý miloval. Miloval veľmi.

Oceňujem autorku za vyrozprávanie príbehu z pohľadu muža. Príbeh muža, vyrozprávaný mužom, no napísaný ženou. Knihu odporúčam mladým aj starším čitateľkám, dokonca aj pánom. Veď aj oni dokážu milovať, aj oni dokážu cítiť. A dokážu i plakať. Oplatí sa stráviť jedno nedeľné popoludnie s touto knihou a zažiť príjemné chvíle. Je to príbeh, od ktorého neodtrhne čitateľ oči, avšak nekončí sa prečítaním poslednej strany. Bude vám totiž ešte dlho vŕtať v hlave. Príbeh muža, ktorý miloval. Miloval veľmi. Avšak nikdy nemusí byť všetko tak, ako sa nám zdá. „...ale nie tak ako ja chcem, ale tak ako ty chceš Bože, nech sa stane."

bench

Čítané 3213 krát
Viac z tejto kategórie: « Nesser ma Čakanka »