štvrtok, 31 január 2013 21:40

Vagína Monology

,,Obávala som sa o vagíny. Robilo mi starosti to, čo si myslíme o vagínach, a ešte väčšie starosti mi robilo, že o nich nepremýšľame. Mala som starosť o svoju vlastnú vagínu.“

Nie, toto nie je úryvok z môjho denníka, ale práve som citovala úvodný monológ z knihy Vagina monology od americkej spisovateľky Eve Ensler.

Kniha plná intímnosti, humoru, ale i všeličoho iného vás zavedie na miesta, na ktoré by ste mali chodiť a rozprávať o nich častejšie. Nechcem morálne kritizovať každého kto používa vulgarizmy na označenie našich pohlavných orgánov, ale zamysleli sme sa nad tým, prečo to robíme, prečo im tak škaredo nadávame?! Predsa nie sú to tie miesta, ktoré nám deň čo deň prinášajú rozkoš, radosť a teplo aj v tom najchladnejšom počasí? Spisovateľka Eve Ensler sľubuje, že po prečítaní tohto jej „antropologického výskumu“ do sveta vagín sa žiaden čitateľ na ženské telo a na sex nebude pozerať tak ako predtým. Mužská populácia sa nemusí báť romantiky a nejakých ženských žvástov, pretože toto všetko by ste v tejto knihe hľadali márne.

Nenechajte sa zmiasť prvými riadkami, či už knihy, alebo mojej recenzie a pokračujte v čítaní, v ktorom plytkosť určite nenájdete.

Namiesto podrobnej psychoanalýzy, ktorá vo väčšine prípadov v konečnom dôsledku nachádza len otázku za otázkou, sa zišla komunita žien a ich úprimná spoveď by mala priniesť len odpovede. Odpoveďou na to, aby žena mohla žiť v symbióze so svojím telom je nemať pred sebou žiadne tajomstvá a naše telo by nemalo byť pre nás neodhalené tabu. Každá žena vníma svoje telo inak, pretože každá z nás je iná, no niečo máme všetky spoločné a to, že prechádzame istými rovnakými obdobiami. Či v puberte, alebo v zrelom veku. Na otázku prvej menštruácie zodpovedá väčšina z nás rovnako, no to čo cítime k sebe samej, v tom sa naše pohľady na "vec" diametrálne odlišujú, a to isté platí aj o odpovediach na chúlostivejšie reakcie nášho tela. Mnohé ženy sa ešte stále začervenajú pri otázkach na ich sexuálny život, no hlavné hrdinky v tomto texte sa proti tomu postavili a rozrozprávali sa. Napríklad aj o tom, aké to je kúskovať svoje telo na "používané" a na "odložené", priam niekedy znenávidené časti. Ak vám niekto neoprávnený vezme to, čo ste si ešte nestihli poriadne užiť ako v prípade 13-ročnej dievčiny, musí byť dosť zdrvujúca skúsenosť. No vyrovnať sa s tým a získať nový pohľad na samú seba je zase o čosi náročnejšie.

Nič pre slaboduchých a povrchne zmýšľajúcich ľudí, ale čo by tu takí hľadali....Ak ste sa v posledných dvoch prívlastkoch nenašli, tak potom vrelo odporúčam.

,,Srdce je schopné obetí. A vagína tiež. Srdce dokáže odpustiť a zahojiť sa. Môže zmeniť svoj tvar, aby sme mohli vstúpiť. Môže sa roztiahnuť, aby sme mohli odísť. To isté môže urobiť aj vagína. Môže sa pre nás roztiahnuť, môže po nás túžiť, môže pre nás zomrieť a vykrvácať nás do tohto obtiažneho a nádherného sveta.“

Čítané 3289 krát
Viac z tejto kategórie: « Všetko v poriadku Aj ja teba »