streda, 30 január 2013 23:06

Daj si pozor na želania

(13 hlasov)

Chcem zoštátnicovať, chcem schudnúť, chcem poriadneho chlapa a hej! Chcem, aby ten pekný sveter mali v mojej veľkosti! Denne vyslovíme hromadu prianí, taká bola aj Heather. Vďaka vresu od Cigánky sa jej želania začali plniť a ona pochopila, že chcieť niečo a dostať to je poriadny rozdiel!

Heather stroskotal trojročný vzťah s Danielom a zostala sama. Kráčajúc namosúrená, že nič v jej živote nejde tak, ako si predstavuje, stretla neodbytnú Cigánku, ktorá jej predala vres pre šťastie. Mal jej zaručiť splnenie všetkých prianí. Od tohto dňa sa všetko začalo meniť. Heather schudla, získala prácu svojich snov a dokonalého muža. Každé jej prianie sa začalo plniť, no malo to háčik - Heather síce schudla, ale v tvári bola strhaná a mala menšie prsia. Získala prácu pre prestížny časopis, ale nie svojou zásluhou. Našla dokonalého muža, večného romantika, ktorý vedel, čo je to predohra – bohužiaľ, neľúbila ho. Splnené priania prinášali so sebou vlnu nedorozumení a mala pocit, že vres je jej prekliatie. Po tom, čo dostal jej otec infarkt a hrozila mu smrť, si uvedomila, že žiadne márnotratné prianie nebolo dôležité a praje si len jediné – aby otec žil.

Splnené priania prinášali so sebou vlnu nedorozumení

Referencie od denníka The Times a ženského magazínu Elle píšu, že kniha je neuveriteľne zábavná a brilantne napísaná. Po prečítaní odporúčaní som bola kritickejšia, ale napriek tomu musím napísať aj ja, že bola veľmi zábavná. Mnohé pasáže som čítala kamarátkam a spolu sme sa smiali s prísľubom, že im knihu požičiam. Chvíľu som mala pocit, že príbeh je príliš veľké sci-fi, pretože sa jej každá drobnosť splnila. Počas čítania si však kladiete otázku, či je to vďaka vresu, alebo má na tom zásluhu len obyčajná zhoda náhod, možno osud?

James a erekcia skladajú veci, zatiaľ čo ja ležím v posteli a roztúžená čakám na sex

Prekážala mi jedna vec - množstvo chýb v slovenskej verzii, ale... Obálka knihy je nádherná! Potom ju začnete čítať a smejete sa, pretože Alexandra Potterová píše s nadhľadom a uťahuje si zo seba (keď ju čakal sex s poriadkumilovným Jamesom, opísala ho slovami – James a erekcia skladajú veci, zatiaľ čo ja ležím v posteli a roztúžená čakám na sex). Neskôr sa prehryziete ku kapitole, v ktorej sa Heather háda s Gabeom a máte slzy v očiach, pretože je vám nesmierne ľúto vecí, ktoré si vyčítajú. Nakoniec je tu strach hlavnej hrdinky o život otca a priznanie, že všetky trápne starosti s celulitídou, oblečením a hľadaním dokonalého muža... na ničom z toho predsa v skutočnosti nezáleží.

Chvíľu som mala pocit, že príbeh je príliš veľké scifi

„Opatrne odložím pohár na kraj vane, vezmem do ruky lufu a mydlo. Obrusujem si starú kožu na chodidlách, masírujem celulitídu, mädlím jamôčky. Zrazu mi príde čosi na um. Ako to, že som vo filmoch nič podobné ešte nevidela? Odkiaľ majú hollywoodski režiséri predstavu, že keď ženy ležia vo vani, neobrusujú si chodidlá pemzou a necapkajú si na tvár hrubú vrstvu odfarbovacieho krému, aby si zosvetlili fúziky? Vo filmoch sa namiesto toho zvíjajú od rozkoše, keď si to robia samy, mydlia si prsia, žmýkajú vodu zo špongie medzi stehná alebo si prikladajú pohár vychladeného vína na bradavky. Čestné slovo, keby muži vedeli, aká je realita, boli by veľmi sklamaní. Skontrolujem prstom, čo robí krém nad mojou hornou perou. Nič, musím pridať ešte päť minút.“

Čítané 4279 krát
Viac z tejto kategórie: « Džungľa rúžov Útočisko »