pondelok, 21 júl 2014 07:02

Všetko alebo nič: Príbeh pokračuje

(7 hlasov)

V knihe Všetko alebo nič: príbeh pokračuje Linda, Vanda, Jakub a ich životné problémy opäť ožívajú. Spaľujúca, osudová láska, vášeň, prázdnota, smútok a beznádej, minulosť. Bolo len otázkou času, kedy sa Jakub znova vráti do Lindinho života. Do života, v ktorom on chýbal. Do života s jeho dcérou.

Prvé strany knihy znova začínajú básňou Do teba od Pavla Hiraxa Baričáka. Autorka ňou vystihuje celý príbeh o Linde a Jakubovi. Síce sú pre seba stvorení, no život im nedopraje vzájomnú blízkosť. Milujú sa, majú spolu dieťa, neskutočne veľa spomienok, no stále sú si viac a viac vzdialenejší.

Ich vzťah je skutočne silný. Sú dni, kedy spolu nie sú, niekedy sú to dokonca mesiace, možno aj roky, no obaja vedia a cítia, že ten druhý tu stále niekde je, že na nás myslí, že možno príde čas a všetko bude pekné, také, ako má byť. Linda si to síce neuvedomuje, no stále čaká na to, kedy Jakub príde do jej života. Príde a skutočne aj ostane. Človek sa učí stále. Učí sa z prehier, učí sa z radostí a každodenných chvíľ.

Nebavili sme sa o ňom. Neriešili sme... Aby bol život jednoduchší. Lenže on tu stále bol. Jakub. Neprešiel deň, aby som na neho nemyslela. Niekedy menej, niekedy viac. Niekedy len na sekundu, keď sa malá Vanda zasmiala presne ako on. Jakub mal v sebe tajomstvo. Tajomstvo toho, ako si udržať milovaného muža na celý život a urobiť ho šťastným. Tajomstvo, ktoré som ja nebola schopná rozlúštiť."

Linda sa s Jakubom stretla po troch rokoch. Zoči-voči. Nedalo sa tomu zabrániť, nedalo sa mávnuť rukou a ísť ďalej. Medzi nimi bolo stále silné puto, ktoré tu ostáva navždy. Ich postele neboli prázdne, boli tam iní muži, ženy, no stále to bolo len o nich dvoch. O Linde a Jakubovi.

„Boli sme spolu. On muž, ja žena. On silný, ja slabšia. Ale boli sme sami a boli sme sami sebou, tak mohol byť chvíľami bezbranný, dotykmi si pýtal objatie, ktoré ho chránilo, dalo mu teplo a všetko to, čo potreboval, aby bol o pár sekúnd zas mužom, čo má prevahu, prehľad a čo vie čeliť všetkému odbojnejšie a s väčšou silou. Aj vášni."

Príbeh je plný vášne, lásky, nečakaných zvratov, vzájomných odlúčení, no aj návratov. V Jakubovom živote sú aj iné ženy. Možno čakáte happy end, možno dúfate, že Jakub sa k Linde už navždy vráti. To, ako to všetko skončí, je pre niektorých happy end, no pre niektorých nie. Ako sa ich spoločná cesta skončí? Čo im všetko život pripraví na ich ceste? Na to všetko prídete sami, keď budete čítať toto úžasné pokračovanie knihy Všetko alebo nič.

„ ,Ži si svoj život a ja za tebou prídem.´
,Žijem si svoj život.´
,Viem, viem...´
O pohár mi štrngol náramok. Z chirurgickej ocele, čo vydrží všetko.
,Nedávaj si ho dole,´ skoro zašepkal Jakub.
,Prečo?´
,Dám ho dole ja. Keď už budem vedieť, že s tebou... že s vami môžem byť. Stále.´”

Prvú aj druhú knihu som si na začiatku hneď zamilovala. Je to oddychové čítanie, ktoré vás chytí za srdce. Strany plné vzrušenia, lásky, spoznávania sa, no najmä hľadania toho pravého. Kniha vás zaujme už na začiatku. Počas čítania si niektorí budú pripadať ako postavy z knihy, niektorým možno tento príbeh bude pripomínať príbeh niekoho iného. Je napísaná ľahko, poskytuje nám svieže čítanie, veľa vtipných momentov, pri ktorých sa pousmejeme, no poskytuje nám tiež situácie, pri ktorých nám nebude do reči.

Kniha je vhodná pre každú čitateľku, ktorá má rada romantiku, láskou nabitý dej, ale aj vzrušenie a mnoho nečakaných zvratov či každodennú zmes života. Ja osobne nemám čo knihe vytknúť. Je to pekný príbeh, ktorý je reálny a môže sa stať každému z nás. S Lindou, Vandou a Jakubom prežijete čas, ktorý určite stojí za to. Je len na vás, či po príbehu siahnete, alebo nie.

Linda, Vanda, Jakub skutočne existujú. Žijú a dýchajú tak ako my. No to, kto v skutočnosti sú, vie len autorka Evita. Fanúšikov a všetkých tých, ktorí si tento príbeh obľúbili alebo zamilovali tak ako ja, čaká v jeseni 2015 niečo úžasné. Film Všetko alebo nič, ktorý sa už momentálne nakrúca. Určite sa všetci máme na čo tešiť. Tak si to choďte rýchlo niekde zapísať, aby ste na to nezabudli.

Čítané 12147 krát
Dominika Slavkovská

Zbožňujem dobrú hudbu, hranolky(vždy a všade), no najviac na svete zbožňujem Vysoké Tatry.Som závislá na knihách.Knihy robia môj svet krajší, človek sa pri nich prenesie do akéhosi iného sveta, kde je všetko pekné a nič nie je nemožné. Knihy sa stali mojou zberateľskou vášňou.Snívam o rozsiahlej knižnici.Mojím najväčším snom a ambíciou je napísať a vydávať vlastné knihy.Vždy sa usmievam a verím v osud. Verím, že na svete sa nič nedeje len tak, že všetko má svoje opodstatnenie.