sobota, 14 máj 2016 16:43

Moje rozhovory s anjelmi

Sú všade okolo nás. Vedú sa polemiky, koľko sa ich zmestí na špičku ihly, ale vraj toľko, koľko chce. Zdá sa vám táto predstava pôvabná? Nuž, mne skôr strašidelná... Aj keď hovorím o anjeloch...

Som praktická, racionálne založená žena, priam životná skeptička, aj keď optimistka. V žiadnych anjelov neverím – to hovorím hneď v úvode. Zaujalo ma preto, čisto zo zvedavosti, či môže človeku môjho zmýšľania kniha o anjeloch vôbec niečo dať. No, čítam o drakoch a kúzelníkoch, aj keď v nich neverím, tak prečo to neskúsiť aj s anjelmi?

V knihe Moje rozhovory s anjelmi od Judith Marshallovej ma zaujal už prvý odstavec úvodu. Ak ma k tejto knihe skutočne priviedol anjel, ktorý chce, aby som sa o duchovných bytostiach, údajne existujúcich medzi nami, dozvedela viac, potom je anjelom naša šéfka z citaj.to, Zuzka... Po hlbokej úvahe na túto tému som sa plná odhodlania pustila do čítania.

V žiadnych anjelov, víly či démonov jednoducho neverím.

„Naozaj ste pripútaní k fyzickému telu. Ste však nesmrteľný duch, vnútorne a neoddeliteľne spojený s duchovným svetom. Svet, v ktorom žijú naši anjeli, ochrancovia a sprievodcovia, je v skutočnosti iba ďalšia dimenzia toho nášho.“

Aby bolo jasné (opäť raz niečo), anjeli a Boh spolu vôbec nesúvisia. Ani anjeli a Allah, Jehova, Brahma, Krišna... ktokoľvek z tých najvyšších kdekoľvek. Ak veríte v niečo, čo nás ľudí presahuje, na mene či názve nezáleží. Anjeli sú podľa Marshallovej jednoducho láskyplné bytosti, ktoré udržujú vo vesmíre rovnováhu. A sú bez ohľadu na to, či v nich veríme, alebo nie. Rozoberá vnímanie týchto stvorení v najväčších monoteistických náboženstvách, v judaizme, kresťanstve a islame.

Anjel, archanjel, cherubín, serafín – to boli pre mňa doteraz absolútne zástupné synonymá. Autorka však každú z týchto entít charakterizuje samostatne a navyše k tým mnou menovaným pridáva niekoľko ďalších. Rozlišuje dokonca až deväť úrovní anjelov. Vysvetľuje, ako vlastne na zemi pôsobia a čo vo svete ľudí robia. Vedeli ste? Hlavnou úlohou anjelov je pomoc, ochrana a liečenie. Pomáhať a chrániť, hm, na to tu predsa máme aj iných. Žeby pozemskí „anjeli“?

Anjeli sú podľa autorky láskyplné bytosti, ktoré udržujú vo vesmíre rovnováhu.

Ak to trochu preženiem, mala som dojem, že tých anjelov je hádam aj milión. Anjelov s konkrétnymi menami, funkciami a zodpovednosťami. Samozrejme, podstatní sú anjeli strážni, a ešte aj tí, ktorí strážia ich. Predstava, že za každým intuitívnym rozhodnutím a myšlienkou, za každou náhodou a zážitkom je anjel, sa mi vôbec nepáčila. Ak by to tak aj bolo, ktorý z nich ma priviedol k nutnosti písať o knihe Moje rozhovory s anjelmi práve takto a nie inak? Ak by som uverila jej tvrdeniu, že anjeli sú vždy a všade pri nás, že nás obklopujú, pozorujú a chránia, no... neviem, ako u iných, ale vo mne to vzbudzuje skôr strašidelné, ako upokojujúce pocity.

„Dobroprajné duchovné bytosti sa pokúšajú o kontakt aj s tými najtvrdšími skeptikmi a používajú na to sny, číselné postupnosti, symboly, znamenia, synchrónnosť, deti, opakovanie. Ľudia nad tým často iba mávnu rukou s tým, že to všetko je iba bláznivý sen, náhoda, prehnaná predstavivosť, avšak – či sa vám to páči alebo nie – takéto pokusy o nadviazanie kontaktu sú skutočné.“

Prekvapilo ma, koľko kníh o anjeloch existuje.

Vzhľadom na to, že v anjelov neverím, naozaj ma prekvapilo, koľko kníh o nich existuje. Autorka opierala svoje tvrdenia a zistenia o ďalších autorov, ich postrehy a o množstvo vydaných publikácií. Musím však povedať, že z knihy na mňa sršala úprimnosť. V tom zmysle, že Judith Marshallová úprimne verí v anjelov, v to, čo píše a s tým najotvorenejším srdcom sa to snaží podať čitateľom a čitateľkám. Svoju vieru a istotu dokladá príbehmi zo svojho života, najmä príhodami svojich synov, dvojičiek, kde si nevysvetliteľné veci vysvetľuje tým, že za tým boli jednoducho anjeli. Vlastne – mať takú istotu, že existuje niekto, kto ma v prípade potreby vždy ochráni a dobre mi poradí, keď ho o to požiadam, môže byť veľmi príjemné...

Viera v neviditeľné duchovné bytosti, ktoré ľudí chránia, sa nachádza v mnohých náboženstvách a kultúrach. Asi to aj značne uľahčuje život. A ak je vám táto téma blízka, môžete skúsiť komunikovať s anjelmi podľa autorkiných rád. Ja to síce skúšať nebudem, a ani viac kníh o anjeloch čítať nemienim, hodnotím to však ako zaujímavú čitateľskú skúsenosť.

• Meno autora: Judith Marshallová
  • Počet strán: 215
Čítané 1986 krát