nedeľa, 24 apríl 2016 18:04

Kvetinové aranžmány z Ateliéru Papaver

Ateliér Papaver je magické miesto, kde sny ožívajú, kde má každý kvet dôležité poslanie, kde sa inšpirácie pretvárajú do jedinečných aranžmánov. Ak máte chuť vytvoriť si čarovné kvetové kráľovstvo aj doma, tak táto kniha je určená práve vám.

Papaver je, podľa môjho skromného prieskumu na internete, vlčí mak alebo originálna značka, ktorá začala vznikať ako „bláznivý“ nápad dvoch kamarátok. Predsa len, začať na Slovensku s novým konceptom kvetinárstva, ktoré je špecifické, charakterizuje ho originálny až vintage štýl, je niečo takpovediac nevídané. Ale sny sa niekedy (s)plnia a tak sú na svete Ateliéry Papavery rovno dva. Myslím tým jedinečné priestory v Trnave a Bratislave, ktoré nemožno nazvať klasických kvetinárstvom, ale skôr umeleckým ateliérom.

História vzniku je stručne popísaná aj v úvode knižky, autorky predstavujú aj seba a čitateľ má pocit, že Lenka a Monika sa len tak našli, len tak začali tie kvetiny kombinovať a len tak to celé vyrástlo. Pravda je taká, že celý vznik vyvieral z lásky k prírode, ktorú obe, ako vyštudované záhradné architektky, považujú za základný zdroj inšpirácie i radosti. Okrem toho, spájajú svoje vzdelanie s poslaním ateliéru, ktorým je dnes (už) aj šírenie povedomia o jednotlivých druhoch kvetov.

Hlavnú inšpiráciu nachádzajú v „dávno zašlých časoch“.

„Chceme vás naučiť naplno využiť rastliny z vašich záhrad, materiály z prechádzok v prírode a zakúpené rezané kvety na dekoráciu vašich domovov. Naším cieľom je, aby boli kvety na vašom stole každodennou prirodzenou a neprehliadnuteľnou súčasťou, aby sa váš pobyt doma stal úžasným relaxom v týchto uponáhľaných časoch. Verte či neverte, kvety a celá príroda majú liečivú moc. Chceme vám jednoducho stále robiť radosť.“

Nie je totiž vôbec jedno, čo s čím kombinujete. Dnešná spoločnosť sa len pramálo venuje rozličným netypickým rastlinkám, ktoré nenájdeme bežne v supermarkete, takže je neskutočne zaujímavé objavovať tento tajomný svet. Možno prvýkrát v živote budete počuť/ čítať o chamelauciu, alstromérii či mimóze. Ako však v úvode autorky upozorňujú, používajú najmä lokálne dostupné rastliny, aby si kvetinové dekorácie mohol každý bez problémov zhotoviť aj doma.

Kvetiny dokážu vyčarovať neskutočnú atmosféru a tá sála z každej jednej fotografie.

Hlavnú inšpiráciu nachádzajú v „dávno zašlých časoch“, takpovediac v záhradách našich babičiek, kde mali svoje miesto trvalky, letničky i bylinky. Dnes o nich autorky učia v rámci Kvetinovej školy, ale rýchlokurzom je v podstate aj táto kniha. Nesmiem zabudnúť dodať, že celá je preplnená nádhernými fotografiami, ktoré jedným slovom vyrážajú dych všetkým milovníkom vintage.

„Ak potrebujete očariť modernú dámu, tak čemerica je správna rastlina. Biely sklenený črepník sa hodí do akéhokoľvek interiéru.“

Teda, ja som sa motivovala, vyhľadala v knihe príslušné ročné obdobie (pretože aranžmány sú rozdelené podľa sezóny) a zistila som, že som schopná vypestovať akurát tak „žitko“. Návody sa mi zdali jasné, zrozumiteľné a presné, autorky písali krásne o rastlinkách, ale napriek tomu, že žijem v dome so záhradou, mala som pocit, že mi to nepôjde „až tak ľahko“. Na úvod je totiž potrebné zabezpečiť si všetky potrebné náradia, od nožníc, floristickej hmoty až po to najdôležitejšie - kvetinky. A ja som mala akurát tie nožnice...

Takže všetkým čitateľom knihy odporúčam nenechať sa odradiť a v prípade pretrvávajúceho záujmu ísť do kvetinárstva a odniesť si domov astilby, zanoväte, iskerníky či láskavce podľa toho, čo by malo tvoriť výsledok. Alebo ísť rovno do Ateliéru Papaver a požiadať o pomoc. Totiž úprimne povedané, osobne som stále ostala pri tom žitku v mištičke.

Už len prezeranie obsahu je krásnym zážitkom.

„Na návštevu nemusíte vždy priniesť len honosnú kyticu. Vhodné sú aj vlastnoručne zabalené kytičky rezaných kvetov. Tí, ktorým rastú kvety na záhrade, to majú jednoduché, ostatní si kvietky môžu jednoducho kúpiť v kvetinárstve a kytičky uviazať doma.“

Ak by som mala knihu niekomu odporučiť, tak všetkým milovníkom štýlu vintage a rezaných kvetín, vencov, tekvíc a atypických kombinácií rastlín. Oplatí sa ju mať v knižnici po ruke. Kvetiny dokážu vyčarovať neskutočnú atmosféru a tá sála z každej jednej fotografie. Ak by ste mali problém podobný ako aj ja, tak to asi vyrieši len Kvetinová škola alebo pokračovanie knižky. Tak či onak, už len prezeranie obsahu je krásnym zážitkom.

• Meno autora: Monika a Lenka Vargové
  • Počet strán: 131
Čítané 1046 krát