nedeľa, 02 november 2014 13:29

111 dôvodov, prečo milovať mužov

Prečo vlastne milujeme mužov? Čo na nich vidíme, čím nás priťahujú? Prečo im stále dookola odpúšťame ich omyly a prešľapy? Zabavte sa pri čítaní 111 dôvodov, prečo milujeme dokonalosti aj nedokonalosti našich kamarátov, priateľov, partnerov, manželov.

Nad niektorými sa pousmejete, na inými zamyslíte. Nie je to kniha, ktorá vám zmení život, ale isto vám ho aspoň na chvíľu osvieži. Útla kniha je obsahovo rozdelená do desiatich kapitol, ktoré predstavujú krátke tematicky podobné príklady. Tak napríklad:

Nie je to kniha, ktorá vám zmení život, ale isto vám ho aspoň na chvíľu osvieži.

Dôvod č. 20: Pretože muži neznášajú, keď držíme diéty

Mužom sa z tohto nášho nápadu ježia chlpy na tele. Neznášajú už iba pomyslenie na to, že sa touto myšlienkou zahrávame. Veď prečo by sa mali tešiť? Keď odrazu prestaneme variť mäso, zemiaky, keď sa iba napchávame celozrnými pufovanými chlebíčkami. Neustále sa sťažujeme, že sme tučné, aj napriek tomu, že nič nejeme. Chladnička je plná nízkotučného mlieka, jogurtov, zeleniny, ovocia. Žiadne ďalšie „mužské“ jedlo. A čo na to chlap? Trpí s nami, pretože nechce provokovať aj tak dosť nervózne polovičky. Dlho však takéto naše správanie nevydrží. Nútime ich zmeniť stravovacie návyky, sme bez nálady a unavené – čoskoro aj naši chlapi – z nás. Aj napriek tomu nás však milujú, pretože keď s diétou skončíme – sme prítulné a varíme od rána do večera, a to oni teda môžu.

„Ako sme už spomenuli, muži uprednostňujú nekomplikované ženy. Ženy sa však chybne domnievajú, že muži ich majú najradšej vychudnuté ako triesky. Preto mnohé hladujú a od hladu, tlaku a nespokojnosti sú nezriedkavo frustrované a svojimi náladami pre mužov neznesiteľné. Mužov útek si ženy opäť chybne vysvetľujú – usudzujú, že na vine je ich nedostatočná štíhlosť, a od žiaľu sa začnú prejedať, alebo držať ešte prísnejšiu diétu.“

Mužom sa z tohto nášho nápadu ježia chlpy na tele.

Dôvod č. 31: Pretože muži nám dávajú svoje oblečenie

Toto máme veľmi rady. Ste na rande a pri romantickej prechádzke sa vonku akosi ochladí. Váš potenciálny partner si to všimne a bez rozmýšľania vám ramená prikrýva svojou bundou, zohrieva skrehnuté dlane vo svojich. Toto romantické gesto napovie o citoch, ktoré k nám pozorný spoločník prechováva. Priznajme si to, i pre toto ich milujeme.

„Netreba hneď preháňať ako Leonardo DiCaprio v role Jacka Dawsona v Titanicu. Keď náš hrdina pri svojom nasadení nezamrzne, profitujú z toho všetci zúčastnení. Je síce romantické cítiť voči niekomu zaviazanosť, no to je všetko. Uprednostňujem preto možnosť opätovného zahrievania – za hrdinský čin horúcim čajom alebo horúcim kúpeľom – ako inak – vo dvojici.“

Dôvod č. 37: Pretože muži otehotnejú s nami

Tento dôvod, prečo mužov musíte milovať aj vy, patrí k mojim najobľúbenejším. Jednoducho sa boja, partnerka sa mení, nielen postavou, ale mení aj svoje názory, často vymieňa nálady. Preto jej muži chcú toto obdobie spríjemniť, aj keď v skutočnosti to veľmi nie je možné. Neviem ani opísať, prečo sa mi páčil práve tento dôvod, no myslím si, že je to od nich milé, aj keď to isto nerobia zámerne.

Navyše sú tu aj zvláštne telesné účinky, ktorými tehotenstvo vplýva na mužov.

„Navyše sú tu aj zvláštne telesné účinky, ktorými tehotenstvo vplýva na mužov. Zvyknú sa zaobliť, stávajú sa chúlostiví a precitlivení. Prejavuje sa ranná nevoľnosť, bolesti chrbta a voda v nohách. Zažila som to tak pri mojom bratovi, ako aj pri mojom cvičiteľovi pilatesu. Ten mal zrazu problémy s rovnováhou a pribral toľko, že po pôrode potreboval na zhadzovanie kilogramov dokonca viacej času ako jeho žena. Nedávno som sedela v čakárni istej pôrodnice. Pozorovala som mužov číčíkajúcich svoje novonarodeniatka a pobehujúcich s fľaškami s čajom. Zatiaľ čo niektorí boli oblečení relatívne normálne, iní sa navliekli do akéhosi tehotenského hávu, šmatlali v šľapkách a vo voľných nohaviciach z plyšového materiálu, z ktorých im vykúkalo brucho. Takmer na nerozoznanie od prítomných mamičiek – novodobí tatkovia!“

Pri knihe som sa zabavila a strávila príjemné chvíle. Je obohacujúce čítať si autorkine myšlienky a slová, ktoré vlastne iba vystihujú to, čo už dávno všetky vieme – bez našich mužov by bol svet sivý a nudný. Zdvihnutá doska na toalete, 5-minútové prehováranie polovičky, aby vyniesli smeti či umyli riad. Bez podobných „adrenalínových“ momentov by boli naše životy monotónne. Knihu odporúčam všetkým, ktorí v týchto jesenných dňoch vyhľadávajú pohodu s knihou v ruke.

• Meno autora: Victoria B. Robinson
  • Národnosť: nemecká
  • Knihu vydalo: Ottovo nakladatelství